Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam

Šogad aprit 155 gadi, kopš Latvijas teritorijā atklāja pirmo dzelzceļa līniju – Rīga – Daugavpils (toreiz – Dinaburga), kas uzbūvēta līdzās senajam tirdzniecības ceļam pa Daugavu. Dzelzceļš, kļūdams par ērtāko un lētāko ceļu uz Rīgas ostu, sekmēja ne tikai lauksaimniecības produkcijas piegādi, bet arī jaunu amatniecības un tirdzniecības centru izaugsmi un rosināja latviešus apgūt dzelzceļu būvniecības un ekspluatācijas prasmes. Pusotra gadsimta laikā gan Rīgas – Daugavpils, gan citi mūsu dzelzceļi piedzīvojuši milzīgas izmaiņas un dažādus attīstības posmus. Šajā rakstā piedāvājam ielūkoties vēsturē un uzzināt interesantākos faktus par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam.
Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam
1
1861. gada 12. septembrī publiskai lietošanai tiek nodots pirmais dzelzceļš Latvijas teritorijā. Tas savieno Rīgu ar Daugavpili un ir būvēts kā divu paralēlu 1524 mm platu sliežu ceļu dzelzceļa līnija ar 14 stacijām. Šodien posmā Rīga – Daugavpils ir 43 vilcienu sadales un pieturas punkti. Fotogrāfijā – Rīgas stacija 1861. gadā.
Dzelzcelam155.lv
Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam
2
1862. gada 15. decembrī pabeigta Sanktpēterburgas – Daugavpils – Varšavas dzelzceļa būvniecība, kas paver iespēju no Latvijas uz Rietumeiropu ceļot ar vilcienu. Fotogrāfijā – Daugavpils stacijas ēka 19./20. gadsimta mijā.
Dzelzcelam155.lv


Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam
3
1868. gada 21. novembrī atklāta Rīgas – Jelgavas dzelzceļa līnija. Toreizējās Rīgas stacijas teritorijā pašlaik iekārtots Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs, kurā apskatāma plašākā 1524 (1520) mm platsliežu dzelzceļa ritošā sastāva kolekcija Eiropas Savienībā. Fotogrāfijā – Rīgas stacijas ēka Pārdaugavā 1868. gadā.
Dzelzcelam155.lv


Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam
4
1873. gada 1. janvārī atklāta vilcienu kustība pār pirmo pastāvīgo Daugavas tiltu Rīgā, kuru izmantoja arī gājēji un zirgu pajūgi. Pašlaik Latvijā tiek ekspluatēts 671 dažāda garuma dzelzceļa tilts. Fotogrāfijā – vilcienu un kājāmgājēju kustība pa 1872. gadā būvēto Rīgas dzelzs tiltu.
Dzelzcelam155.lv


Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam
5
1877. gada 25. jūnijā atklāta vilcienu satiksme starp Rīgu un Majoriem, kas septembrī pagarināta līdz Tukumam. Tas ir vienīgais īpaši pasažieru pārvadājumiem paredzētais dzelzceļš Latvijā. Fotogrāfijā – Majoru dzelzceļa stacija 19. gadsimta beigās.
Dzelzcelam155.lv
Pievienojies sekotājiem, lai nepalaistu garām visu interesanto, trendīgo un drosmīgo.
Es jau esmu lietas kursā, paldies par atgādinājumu.