Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju

Vai arī ticēsi. Kā gribi. Neko TĀDU jau es nenobildēju. Visu to pašu, ko citi tūristi. Ūdeni, tvaikus, ledu (tātad ūdeni trīs dažādos agregātstāvokļos), televizoru, zirgus, automobiļus. Ziemeļblāzmu nenobildēju, jo dikti miegs nāca. Ā, vēl es nobildēju lidmašīnu, koka pufinu un pats sevi.

Virsraksts ir ne tikai bezkaunīgi intriģējošs, bet ari nepatiess, jo, protams, ka, braucot uz Islandi, es paņēmu līdz arī fotokameru. Veselas divas. Taču šis ir stāsts par telefonu. Augustā "Samsung" mani aizveda uz Ņujorku, kur izvizināja ar helikopteri, piebaroja ar hamburgeriem un iedeva testēšanai jauno "Note 8" – telefonu, kuram ir trīs fotokameras. Viena priekšā, divas aizmugurē. Pats ražotājs uzstāj, ka tās ir teju pašas labākās telefonā iebūvētās fotokameras, tāpēc nolēmu tās notestēt mazliet interesantāk, nekā aizejot uz Arkādijas parku meklēt pīles, zīles un mīlnieku atslēdziņas.

Šis raksts un šis brauciens uz Islandi ir tapis bez telefona ražotāja atbalsta un tas nav jāuzskata kā konkrētā telefona slavinājums. Mans galvenais mērķis bija pārbaudīt pašam, vai mēs jau esam sasnieguši to tehnoloģiju līmeni, kad telefons var kalpot kā otrā kamera fotogrāfam vai pirmā (un vienīgā) kamera parastajam ceļotājam. Visi attēli uzņemti ar "Note 8" un apstrādāti aplikācijā "Lightroom".

"Delfi" fotoredaktors Kārlis Dambrāns.
Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
No lidostas uz Reikjavīku dodamies ar autobusu. Protams, sēžam pirmajā rindā, lai pēc iespējas ātrāk un vairāk uzsūktu sevī šīs zemes burvību.
Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Pirmajā vakarā izgājām mazā pastaigā pa pilsētu. Visos Islandes ceļvežos tiek uzsvērts neplānot Reikjavīkai vairāk par vienu dienu, jo pilsēta ir neliela un apskatāma vienā dienā. Es gan biju iedomājies, ka tomēr atradīšu kādu feinu privātmāju nostūri, kādu industriālu skatu vai ko tādu, kur varētu pakavēties ilgāk, tomēr jāatzīst, ka tur tiešām nav īpaši daudz ko darīt. Mājas ir vienveidīgas, arhitektūra ir apbrīnojami neizteiksmīga un industriālā vide pārāk pieticīga, lai tajā tērētu laiku, meklējot "interesantos kadrus".

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Pirms brauciena pētīju dažādus forumus un Reikjavīkas "slēpto vietu" sarakstus, tāpēc zināju, ka kaut kur piekrastē dzīvo slavens režisors, kurš savas mājas pagalmā ir izvietojis dīvainas skulptūras. Viņš arī neiebilstot, ja svešinieki tur iemaldās. Mēs arī iemaldījāmies. Nav gan skaidrs, vai šis "Ramblers" ir daļa ekspozīcijas, bet tas izskatījās gana interesanti.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Pirmais izbrauciens ārpus pilsētas. Krýsuvík ģeotermālā vieta, kur jocīgā daba pūš smirdīgus burbuļus. Krāsas, protams, ir apbrīnojamas.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Brīvdabas māksla. Nemeklējām informāciju par šo ceļmalas objektu, bet, spriežot pēc "Instagram" bildēm, tas ir gana populārs.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Mums nebija plānots doties pie Geizera (tas nešķiet pārāk interesants objekts), bet tas burtiski bija pa ceļam tāpēc piestājām paskatīties. Redzējām galvenokārt tūristu barus, kas, sastājuši ap aktīvo geizeri, nepacietīgi skatās pulkstenī un gaida maģisko šļācienu.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Melnā  baznīca. Sasniedzām to pēc visai gara brauciena ļoti vējainā dienā. Nez no kurienes uzradās pārītis, kas nekautrējās nopozēt, piešķirot bildei cilvēciskas emocijas.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Turpat, pie melnās baznīcas esot, paskatījāmies atpakaļ... Nē, šeit nav fotošops (tikai krāsu korekcija). Maģiski tur pie viņiem Islandē.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Kirkjufels. Rūķa cepures formas kalns un visai iespaidīgs ūdenskritums. Vējš pūta tā, ka bija jāsavelk visas līdzpaņemtās drēbes.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Man ir hobijs, kuru daudzi nesaprot. Pleinspotings. Lidmašīnu vērošana. Nereti esmu atrodams pie lidostas sētas, sagaidot jaunas un interesantas lidmašīnas (esmu sagaidījis visus septiņus jaunos "Airbaltic" "Bombardier"). Tāpēc pilnīgi pašsaprotami, ka man bija jāapskata arī šis pirms četrdesmit gadiem avarējušais DC-3. Es zināju, ka no stāvvietas līdz lidmašīnas vrakam ir jāiet "labs gabaliņš", taču nebiju gaidījis stundas gājienu. Bet mērķis attaisno līdzekļus, ko pierāda iespaidīgā apmeklētāju plūsma. (Ievērojāt mēnesi bildē?)

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Reynisfjara. Melnā pludmale (ne tā, kur visi dodas sēdēt uz bazalta kristāliem).

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Mēs burtiski braucām sešas stundas tikai šīs bildes dēļ.  BA64 ir simts gadus vecs, krastā izstumts zvejas kuģis.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Tas slavenais, lielais ūdenskritums. Nu, ne tas pats, pats slavenākais, bet tas cits. Viens no tiem, kuram vai aiziet aizmugurē.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Mikro aisbergs dimantu pludmalē.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Šie, savukārt, ir mega aisbergi. Bildē īsti nav nekas mērogam, būs jums jātic uz vārda – tie bluķi ir trīsstāvu mājas lielumā.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Mēs nevarējām aizbraukt no Islandes, nenobildējot slavenos Islandes zirgus. Vienā no pēdējām dienām, ieraudzījuši zirgu bariņu aplokā, stājāmies malā un gājām ciemos. Smieklīgi tie pūkainie zirdziņi. Bet labi modeļi, prot pozēt.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Pa ceļam uz to ūdenskritumu, kurš iedvesmoja arhitektus tai slavenajai baznīcai Reikjavīkā, ir mazāks ūdenskritums, kurš reiz darbinājis mazu spēkstaciju. Viens no tiem kadriem, kur noderēja telefona ūdensizturība.

Es aizbraucu uz Islandi ar telefonu, un tu neticēsi, ko es nobildēju
Zvejnieku būda? Brīvdabas muzejs? Nē, burgernīca blakus benzīntankam. Būsiet Reikjavīkā, noteikti aizejiet uz "Dirty burger & ribs" apēst kapātas gaļas "burgeri". Tik gards, ka pat 18 eiro cena nesprūst kaklā.
Kārlis Dambrāns/DELFI

Iespaidīgi kadri: jūra atsegusi Karostas fortu drupas Iespaidīgi kadri: jūra atsegusi Karostas fortu drupas   (4)
Izvēlētas desmit labākās 2015. gada dabas fotogrāfijas Izvēlētas desmit labākās 2015. gada dabas fotogrāfijas   (3)
15 neticami skaisti skati no sarmas klātā Ķemeru purva 15 neticami skaisti skati no sarmas klātā Ķemeru purva   (6)
NASA astronauts uzņem izcili skaistas mūsu Zemes bildes NASA astronauts uzņem izcili skaistas mūsu Zemes bildes
Pievienot komentāru
Pievienojies sekotājiem, lai nepalaistu garām visu interesanto, trendīgo un drosmīgo.
Es jau esmu lietas kursā, paldies par atgādinājumu.