Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)

Kambodžas brīnumi un nonākšana Taizemē. Par to šajā latviešu dēkaiņu ekspedīcijas apskata daļā.
Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
1
Brauciens līdz tuvākai pilsētai Stoeng Treng pa izdauzītu ceļu aizņem ne ilgāk par stundu, un tur mūs sagaida arī pirmais šķērslis - Mekongas pieteka Tonle Sap, kas ir jāšķērso ar laivu, jo vienīgais prāmis, kurš paredzēts automašīnām, ir aizgājis stundu atpakaļ. Mūsu jaunais aģents misters Darats, kurš pieteicies par tulku visu samenedžē dažu minūšu laikā: moču iecelšana un transportēšana pār upi kopā izmaksā 6$.
On the Way of Freedom
Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
2
Tālāk tādā pašā veidā gribam pārcelties pār Mekongu, lai tālāk pa mazākas nozīmes ceļiem nokļūtu līdz Siem Riep. Pēc sarunām ar vietējiem kravas automašīnu šoferiem noprotam, ka šajā gadalaikā tas varētu būt neiespējams, jo ir slapjā sezona, un mazās upes džungļos izgājušas no krastiem, tāpēc arī ceļi ir neizbraucami.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
3
Tagad mēs atrodamies Kambodžas Karalistē, kas rietumos robežojas ar Taizemi, austrumos ar Vjetnamu un ziemeļos ar Laosu, tajā ir 12 miljoni iedzīvotāju, pārsvarā khmeri. Līdz 1996. gadam šī ir bijusi pilsoņu kara izmocīta zeme, kur miers iestājies tikai 1998. gadā, kad sarkano khmeru (Khmer rouge) vadonis Pols Pots pēc desmit gadu ilgās partizānu cīņas džungļos beidzot tika iznīcināts.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
4
Apzināti braucam pa mazākas nozīmes ceļiem, lai redzētu vietējo iedzīvotāju sadzīvi laukos. Cilvēki līdzīgi Laosas kalniešiem, kas reāli dzīvo pirmatnējā iekārtā, nodarbojas ar lauksaimniecību un ir ļoti nabadzīgi, bet tajā pat laikā laipni un viesmīlīgi. Kartē apzīmētie ceļi absolūti neatbilst reālajai situācijai, un ar automašīnu daudzās vietās izbraukt būtu neiespējami.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
5
Karstums un mitrums ārprātīgs. Degviela tāpat kā Laosā tiek tirgota no mucām un plastmasas pudelēm. Kvalitāte nenosakāma un, godīgi sakot, ne pārāk laba. Vietējā valūta, Kambodžas reāls galīgi nekotējas, un pārsvarā visa tirdzniecība notiek ar dolāru palīdzību. Jāatzīst, ka piedaloties transporta kustībā uz Kambodžas ceļiem, nerviem ir jābūt dzelžainiem, savādāk tur nav ko darīt – uz ceļiem ir pilnīgs haoss, tiešām foršs haoss. Nobraukti 280 km.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
6
No Pola Pota dzimtās pilsētas braucam džungļos ziemeļu virzienā, kur kartē ir norādīts pamests templis ar nosaukumu Sambor Prey. Templis ir būvēts pirms apmēram 2000 gadu, protams, tas nav tik iespaidīgs kā viņa Angkoras radinieks, bet labā lieta ir tā, ka šeit džungļos nav tūristu.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
7
Pa četriem gadiem Siem Riep ir mainījusies līdz nepazīšanai: no jaukas, mierīgas provinciālas pilsētiņas tā pārvērtusies par tūristu gaļas mašīnu. Viss vienos hoteļos un nekas neliecina par to, ka kustība varētu jebkad apstāties. Tas ir noticis par godu vienam no pasaules brīnumiem - slavenajam Angkoras tempļu kompleksam. Un, protams, to grib redzēt daudzi. Ar to ir jārēķinās.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
8
Jau vakar novērtējot reālo situāciju apjautu, ka templī pa dienu varētu izskatīties līdzīgi kā centrāltirgū vai Vatikānā, tāpēc ceļamies piecos no rīta un tumsā braucam uz piecus kilometrus attālo templi. Mēs gan neesam vienīgie tādi gudrinieki, jo kustība pirms iebraukšanas templī jau ir sākusies un biļešu tirdzniecība arī. Vienam cilvēkam pasākums izmaksā $40 uz dienu
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
9
Uzkāpjam kalnā, no kura paveras skats uz visu kompleksu un pilsētu. Te atrodas arī viens no tempļiem un pagaidām mēs esam vienīgie apmeklētāji. Mēs gaidām saullēktu, bet dūmakas dēļ tas nav pārāk iespaidīgs, bet vienalga ir forši.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
10
Mēs atrodam gesthausi ar nosaukumu „Elephant Secret”, tā ir simtgadīga divstāvu koka mājiņa, ieaugusi krāšņā tropu dārzā, ļoti jauka un omulīga.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
11
Rēķinoties ar dažādiem nostāstiem bijām gatavojušies šīsdienas sarežģītajam ceļa posmam līdz Taizemes robežai, taču plūdi šajā apvidū sagādāja vēl jaunus piedzīvojumus - šodien izdevās reāli apjaust savu pārākumu pār citiem transporta līdzekļiem, jo aiz muguras uz applūdušā ceļa palika simtiem tūristu autobusu, mašīnu un džipu. Kopumā ceļš bija noplūdis apmēram simts kilometrus garā posmā, reāli kādus 30 km nācās braukt pa ūdeni. Pārsvarā dziļums nepārsniedza 30cm, bet bija arī pāris vietas, kur pat sēdeklis tika pārklāts ar ūdeni. Jāņa mocim priekšējai dakšai vienam štokam izbeidzies saļņiks - jācer, ka līdz Bangkokai ar vienu aizvilks. Ap diviem piebraucam pie robežas, kur izrādās, ka Taizemē nelaiž bez civiltiesiskās apdrošināšanas, kuru var iegādāties tikai 10 km attālajā pilsētā. Kad tā ir iegādāta, vēl jāpilda vesela kaudze ar visādiem dīvainiem formulāriem, kuri attiecas uz motociklu ievešanu. Principā varēja arī iebraukt bez ATA karnetes, tomēr pats ar to uzbāžos, jo nevar zināt, kas vēl būs izbraucot. Arī šeit neviens no muitniekiem īsti gan nesaprot kā to pareizi aizpildīt. Ap pieciem iebraucam Taizemē.
On the Way of Freedom


Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
12
Ap diviem piebraucam pie robežas, kur izrādās, ka Taizemē nelaiž bez civiltiesiskās apdrošināšanas, kuru var iegādāties tikai 10 km attālajā pilsētā. Kad tā ir iegādāta, vēl jāpilda vesela kaudze ar visādiem dīvainiem formulāriem, kuri attiecas uz motociklu ievešanu. Principā varēja arī iebraukt bez ATA karnetes, tomēr pats ar to uzbāžos, jo nevar zināt, kas vēl būs izbraucot.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Kambodžas neceļos - 'Ceļā uz brīvību' (7. daļa)
13
Žilbinošais kapitolijs, karalistes kultūras dzīves un darījumu centrs, lielākā Dienvidaustrumāzijas pilsēta, tāda ir Bangkoka ar saviem astoņiem miljoniem iedzīvotāju - sociālo kontrastu saraustīta, neiedomājama satiksmes haosa izmocīta, un, neskatoties uz to, viena no attīstītākajām pasaules galvaspilsētām. Mūsu džeki ielido jaunajā Suvarnabumi lidostā četros pēcpusdienā ar reisu no Jordānijas. Esam sagatavojuši mazos pārsteigumus un darbības plānu divām dienām, lai tālāk dotos Malaizijas virzienā - šovakar Patonga, rīt esam pieteikuši septiņas ekipāžas Bangkokas lielās balvas izcīņā sacensībās ar tuk-tukiem pa pilsētas ielām.
On the Way of Freedom

Latviešu motociklisti Laosā pie varenās Mekongas krastiem - 'Ceļā uz brīvību' (6. daļa) Latviešu motociklisti Laosā pie varenās Mekongas krastiem - 'Ceļā uz brīvību' (6. daļa)  
Latviešu motociklisti no Ķīnas uz Taizemi un Laosu - 'Ceļā uz brīvību' (5. daļa) Latviešu motociklisti no Ķīnas uz Taizemi un Laosu - 'Ceļā uz brīvību' (5. daļa)   (1)
Latvieši ar močiem šķērso Gobi tuksnesi un Ķīnas robežu - 'Ceļā uz brīvību' (4. daļa) Latvieši ar močiem šķērso Gobi tuksnesi un Ķīnas robežu - 'Ceļā uz brīvību' (4. daļa)  
Latviešu dēkaiņi ‘Ceļā uz brīvību’ – Mongolijas klusums un alu zīmējumi (3. daļa) Latviešu dēkaiņi ‘Ceļā uz brīvību’ – Mongolijas klusums un alu zīmējumi (3. daļa)   (2)
Pievienojies sekotājiem, lai nepalaistu garām visu interesanto, trendīgo un drosmīgo.
Es jau esmu lietas kursā, paldies par atgādinājumu.