Foto: Privātais arhīvs

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis tīkla mārketinga produktu izplatītāju Adrianas Miglānes-Sondores un Marijas Vucēnas rakstveida apņemšanos izbeigt negodīgu komercpraksi, reklamējot tīkla mārketinga produktus, liecina PTAC mājaslapā publiskotais paziņojums.

PTAC 2022.gada novembrī saņēma vairāku personu informāciju par Miglānes-Sondores rīcību sociālo mediju vietnē "Instagram", publicējot tirdzniecības zīmes "Coralclub" produktu maldinošas reklāmas, sniedzot apgalvojumus par produktu ietekmi uz veselību, kā arī pārpublicējot personu atsauksmes, kurās attēlota produktu ārstnieciskā iedarbība un uztura bagātinātāja ietekme uz cilvēka svara zudumu, kas ir uzskatāms par vairāku normatīvu pārkāpumu.

Tika sākta administratīvā lieta, un, izvērtējot lietas materiālus, PTAC konstatēja, ka Miglānes-Sondores īstenotā komercprakse pirmšķietami ir vērtējama kā negodīga ­- profesionālajai rūpībai neatbilstoša un maldinoša. PTAC vērsās pie satura veidotājas, pieprasot sniegt rakstveida paskaidrojumu par iepriekš publicēto saturu.

Šogad 7.februārī PTAC saņēmuši Miglānes-Sondores rakstveida atbildi, kurā satura veidotāja apņemas nepublicēt maldinošas reklāmas, tostarp nesniegt neatbilstošu informāciju par to, ka prece vai pakalpojums var palīdzēt izārstēt slimības, novērst disfunkciju vai fiziskos defektus, kā arī neizmantot normatīviem neatbilstošas veselīguma norādes un apgalvojumus par uztura bagātinātāju svara zaudēšanas ātrumu un lielumu.

Vienlaikus PTAC 2022.gada novembrī saņēma vairāku personu sniegtu informāciju par Vucēnas rīcību sociālo mediju vietnē "Instagram", publicējot SIA "NL Continent Baltic" uztura bagātinātāja "Biodrone" maldinošu reklāmu. No iesniegtās informācijas PTAC konstatēja, ka Vucēna "Instagram" īsajos stāstos publicējusi video materiālu un attēlus, kurā stāsta un rāda par bērnu slimībām un to, ka vienīgais, kas palīdzējis pie saslimšanām, ir "Biodrone". Vienlaikus publicētajā video materiālā Vucēna rādīja, kā lieto un savam nepilngadīgajam bērnam dod produktu. Arī šajā gadījumā tika sākta administratīvā lieta.

PTAC vērsa uzmanību, ka šāds uztura bagātinātāja reklāmas pasniegšanas veids rada maldinošu iespaidu, ka produkts palīdzēs ārstēt dažādas saslimšanas un to, ka minēto uztura bagātinātāju drīkst lietot bērni. PTAC konstatēja, ka atbilstoši publiski pieejamajai informācijai no Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Uztura bagātinātāju reģistra un pamatojoties uz PVD sniegto viedokli produktu nedrīkst lietot bērni līdz 18 gadu vecumam.

Ievērojot, ka konkrētajā lietā konstatētie apstākļi liecināja par to, ka Vucēna savā komercpraksē, publicējot attiecīgā produkta reklāmu, tam piedēvēja ārstnieciskas īpašības, PTAC secināja, ka Vucēnas īstenotā komercprakse pirmšķietami ir vērtējama kā negodīga ­- profesionālajai rūpībai neatbilstoša ­un jebkuros apstākļos maldinoša. PTAC vērsās pie satura veidotājas, pieprasot sniegt rakstveida paskaidrojumu par iepriekš publicēto saturu.

Šogad 3.februārī PTAC saņēmis Vucēnas rakstveida apņemšanos, kur satura veidotāja apņemas turpmākajā komercpraksē nesniegt neatbilstošu un maldinošu informāciju vai reklāmu par to, ka prece vai pakalpojums var palīdzēt izārstēt slimības, novērst disfunkciju vai fiziskus defektus un ka produktu vai uztura bagātinātāju drīkst lietot patērētāju grupas, kurām tas nav atļauts, piemēram, bērniem līdz 18 gadiem.

PTAC sekos līdzi rakstveida apņemšanās izpildei, kā arī turpinās vērtēt satura veidotāju publicēto ierakstu atbilstību normatīvu prasībām, atzīmē PTAC pārstāvji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!