Foto: Publicitātes foto
Uzņēmēja, apģērbu veikala "Butterfly" saimniece Elīna Didrihsone pērn influenceru ietekmes indeksā tika atzīta par uzvarētāju kategorijā "Mode un stils". Taču šā gada ietekmes indeksā viņas vārds neparādījās vispār. Portāls "Delfi" skaidroja, kāpēc tā.

Efektīgajai uzņēmējai "Instagram" vietnē seko 95,6 tūkstoši cilvēku, kas ir ievērojams skaitlis – daudz vairāk nekā citiem, kuri šogad infuenceru ietekmes indeksā plūca atzinības laurus.

Kā "Delfi" skaidro indeksa rīkotājs, sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" partneris Arnis Vērzemnieks, Elīnai Didrihsonei šogad neizdevās kvalificēties indeksam. Didrihsone bijis viens no nedaudzajiem izņēmumiem, jo principā indeksēti tiek visi Latvijas digitālā satura autori. Šogad indeksa ietvaros izvērtēti aptuveni 50 000 sociālo mediju satura veidotāju konti, no kuriem 1796 influenceri kvalificējās indeksam.

"Iemesls ir gan influenceru darbība digitālajā vidē, kas nav saskaņā ar augstākajiem nozares standartiem, gan neatbilstība kritērijiem. Viena no indeksa pamatvērtībām ir ietekmētāju ētikas kodekss," vērš uzmanību Vērzemnieks. Kāds cits topa veidošanā iesaistīts cilvēks "Delfi" atklāja, ka gada laikā Didrihsone vairākkārt pamanījusies pārkāpt šo ētikas kodeksu: "Viņa darīja to, ko labāk nedarīt..."

Pēc topa rezultātu paziņošanas daži influenceri arīdzan pauda viedokli, ka tajā parādās tikai tādi vārdi, kuri ir konkrētās sabiedrisko attiecību aģentūras klientu lokā. Arnis Vērzemnieks noliedz, ka slavas saulītē celti tieši "Golin Riga" sadarbības partneri: "Influenceri paši izvēlas sadarbības partnerus. "Golin Riga" šogad nav kampaņās strādājusi ar lielāko daļu no uzvarētājiem, tostarp arī ar uzvarētāju Roju Rodžeru."

Jau vēstīts, ka jaunākajā ietekmes indeksā Rojs Rodžers ieguva augstāko punktu skaitu makro kategorijā. Par otru ietekmīgāko pašmāju influenceri makro kategorijā atzīta influencere un TV seja Kristīne Virsnīte, un trešā – Beāte Bērziņa, kuru soctīklu vidē pazīst kā Betu Beidz.

Tāpat indeksā noskaidroti arī divpadsmit jomu līderi kategorijās "mikro" (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), "medium" (10 000 līdz 25 000 sekotāju) un "makro" (no 25 000 sekotājiem).

Kategorijā, kurā pērn par uzvarētāju tika atzīta Elīna Didrihsone, šogad par ietekmīgāko atzīta modes pazinēja Maija Silova.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!