Ārvalstu kino eksperti apkopojuši sarakstu ar desmit labākajām autoavāriju ainām pasaules kinematogrāfa vēsturē, un topā, protams, lielākoties iekļuvušas amerikāņu filmas, tādējādi ārpus konkurences atstājot leģendāro ietriekšanos siena kaudzē no filmas Ezera sonāte.

Gone in 60 Seconds (1974). Lai gan šī mazbudžeta filma daudzējādā ziņā atgādina lētu pornofilmu, 40 minūšu pakaļdzīšanās ainā, kurā tiek tvarstīts dzeltenais Mach I Mustang Eleanor, tiek sašķaidītas 93 automašīnas, līdz ar to padarot šo filmu par vienu no iespaidīgākajām autoavāriju ziņā.

Smokey and the Bandit (1977). Šī filma faktiski sastāv no vienas vienīgas pakaļdzīšanās ar automašīnām, tāpēc kādu konkrētu ainu ir pagrūti izvēlēties. Galvenais varonis šajā kino triloģijā ir Bērta Reinoldsa atveidotais Bandīts, kurš Pontiac Trans Am automobilī nemitīgi bēg no pilsētas šerifa.

The Blues Brothers (1980). Ļoti baudāma komēdija arī bez autoavārijām, taču filmas izskaņā ir viena no satriecošākajām ainām kino vēsturē ar masveida automašīnu iznīcināšanu. Par labāko kadru tiek uzskatīta pakaļdzīšanās aina caur lielveikalu.

Duel (1971). Tobrīd režisora-iesācēja Stīvena Spīlberga pirmā manāmākā filma, kurā gandrīz visu ekrāna laiku aizņem vērienīga pakaļdzīšanās. Lai gan smagās automašīnas vadītāja seja filmā tā arī netiek parādīta, kritiķi to uzskata tikai par plusu, jo mašīna pati par sevi ir filmas lielākais monstrs.

Bullit (1968). Pirms dažām dienām mirušā režisora Pītera Jeitsa viens no spožākajiem darbiem ar Stīvu Makkvīnu titullomā. Tā ir psiholoģiska policijas drāma, tomēr vairumam skatītāju atmiņā palikusi tieši iespaidīgā pakaļdzīšanās aina filmas beigās. Un, protams, tā ir lieliska reklāma Mustang automašīnām.

Death Proof (2007). Viena no dīvainākajām dīvainā režisora Kventina Tarantino filmām, kurā iespaidīgākā aina ir, kad Kurts Rasels naktī ieslēdz savas "nāves mašīnas" ugunis un sašķaida pretimbraucošo automašīnu, kas ir pilna ar šķīstām daiļavām.

Goldfinger (1964). Lai gan iespaidīgas avārijas ir gandrīz katrā filmā par Džeimsu Bondu, kritiķi īpaši izcēluši tieši šo, kurā galvenajā lomā ir vēl jaunais Šons Konerijs, kurš ar Aston Martin DB5 rāda īstus brīnumus. Tiesa, varbūt ne pats Konerijs, bet kaskadieri, tomēr laikmetam atbilstoši brīnumi šajā filmā ir skatāmi.

The French Connection (1971). Atšķirībā no citām minētajām filmām šajā krimināldrāmā pakaļdzīšanās ainā iesaistīta tikai viena mašīna, tomēr tā stājas pretī vilcienam. Jo iespaidīgākie šie skati šķiet, zinot, ka režisors Viljams Fridkins tos filmēja bez atļaujas, turklāt lielākā daļa pārsteigto garāmgājēju neko nezināja par filmēšanu.

Ronin (1998). Kvalitatīvs Džons Frankenheimera trilleris ar Robertu DeNiro un Žanu Reno galvenajās lomās, kurā, lai pienācīgi nofilmētu pakaļdzīšanās ainu Nicā, nācās sadauzīt 80 automašīnas. Savukārt pakaļdzīšanās ainas Parīzē jo iespaidīgākas šķiet tādēļ, ka automašīnas pārvietojas tādā pašā ātrumā un pa tām pašām ielām, kur bojā gāja Velsas princese Diāna.

The Fast and the Furious (2001)

Šī ir visai pašmērķīga filma par stilīgiem jauniešiem un stilīgām mašīnām, taču, kā atzīst kritiķi, visveiksmīgākā no šīs ātro un nežēlīgo sāgas. Pakaļdzīšanos ainām trūkst Bullit filmas elegances, tomēr iespējams, ka šajā filmā "kurš kuru apdzīs" ainu ir vairāk nekā jebkurā citā filmā pasaules kinematogrāfā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!