Foto: Mango
Otrdien "Mango" viesojās "Cinevilla", kur risinājās "Aldara" alus reklāmas filmēšana. Reklāmā piedalās trīs no pašlaik populārākajiem latviešu aktieriem – Artūrs Skrastiņš, Ģirts ķesteris un Jānis Reinis, daudziem pazīstami kā Rīgas sargi Mārtiņš, Jēkabs un Arnolds.

Ko dara trīs vīri miera laikā, kad siena laiks jau beidzies, bet miežu pļauja vēl nav sākusies? Sēž krogā, iedzer īstu miežu alu, parunā par īstām lietām kā īstiem večiem pieklājas! Izrādās, varonīgie Rīgas sargi zina ne vien, kā "fričus" un "sarkanos" sakaut, bet arī, kas ir īsts latvju alus.

Kāpēc pašmāju grāvējs izvēlēts kā vadmotīvs alus reklāmai?  "Tas notika organiski - pamanīju "Rīgas sargu" plakātu un sapratu, ka tie ir trīs lieliski puiši - populāri gan kā cilvēki, gan kā filmas personāži . Varbūt arī patriotisms ir tas, kas mums nedaudz pietrūkst?" stāsta reklāmas idejas tēvs reklāmas aģentūras "!MOOZ" radošais direktors Ēriks Stendzenieks.

 Aktieru darbs nav viegls - jau no agra rīta viņiem jāliek pie lūpām alus kauss. "Filmēšanas laikā alu aktieri nedzer. Tā kā filmēšana ilgst 14 - 16 stundas, pēc bioloģiskiem aprēķiniem viņi jau ap 11 no rīta būtu pilnīgi nost. Viss ir ilūzija, arī dzīve, bet reklāmas jo īpaši," atzīst Stendzenieks. Alus reklāmas līdz šim viņš nav taisījis. "Ar alu vairāk man ir personiska pieredze."

Pārmetumus par to, ka alus reklāmā izmantoti gluži vai nacionālie varoņi, Stendzenieks nepieņem. "Ja kādam zīmolam ir tiesības izmantot latviešu nacionālās identitātes simbolu, tas ir "Aldaris". Šis alus 150 gadus bijis ar mums kopā gan priekos, gan bēdās."

 Reklāmu varoņi neteiks - o, cik garšīgs alus! Jā, patiesi garšīgs! - tā cilvēki dzīvē nerunā. Tā kā Latvijā tiks svinēta 90. valsts neatkarības gadadiena, reklāmas klipos draugi Mārtiņš, Ješka un Arnolds uzbur vīzijas, kāda būs Latvija pēc 90 gadiem. Reklāmas saukļa "Visādi laiki. Viens īsts alus" galvenā doma ir, ka gadi iet, mijās notikumi, personāži un vērtības, bet alus ir viena no tām lietām, kas iztur laika pārbaudi un nemainās. Reklāmas klipus TV ekrānos varēs redzēt jau šā gada augusta beigās. Vienā no četriem reklāmas scenārijiem vīri pārspriedīs slavenā Rīgas Zooloģiskā dārza aligatora Čabulīša likteni.

Vai Rīgas sargi spēs konkurēt ar citiem Latvijas varoņiem "Prāta vētru", kas jau pāris mēnešus reklamē "Cēsu alu", rādīs pārdošanas apjomi, bet Stendzenieks jau tagad ir pārliecināts, ka arī šajā cīņā Rīgas sargi uzvarēs.

"Kuri gan citi, ja ne šie?! Mums jau nebija citas iespējas - vajadzēja izveidot kaut ko tikpat monumentālu, ar tikpat lielu publicitāti. Spēka ziņā šie tēli ir līdzvērtīgi. Mūsu auditorija ir nobriedušāki, nedaudz vecāka gadagājuma cilvēki, kas runā par nopietnākām lietām un kuriem dzīvē ir svarīgas fundamentālas vērtības un jautājumi - no kurienes mēs nākam, uz kurieni ejam?"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!