Foto: Vida Press

1997. gadā uz lielajiem ekrāniem nonāca par visu laiku romantiskāko ekrāna mīlasstāstu dēvētais Džeimsa Kamerona meistardarbs – filma "Titāniks". Jau 25 gadus (19. decembrī filma svinēja 25 gadu dzimšanas dienu) notikušas debates par galveno beigu ainu, kas kļuvusi teju tikpat ikoniska kā pati filma. "Titānika" režisors beidzot vēlas pielikt punktu šīm debatēm!

Režisors Džeimss Kamerons cer pielikt treknu punktu spekulācijām, ka Džeks (Leonardo Dikaprio) būtu varējis izdzīvot pēc bēdīgi slavenā kuģa nogrimšanas okeānā, ja vien viņa mīļotā Roza (Keita Vinsleta) būtu pabīdījusies un atbrīvojusi vietu Džekam uz peldošajām koka durvīm. Proti, pasargājot viņu no ledainā ūdens un izglābjot viņa dzīvību. Šos komentārus pat izteikuši tādi Holivudas spīdekļi kā Breds Pits, Margo Robija, un arī pati Keita Vinsleta.

Jā, daudzi fani ir dedzīgi strīdējušies, tostarp "MythBusters" veidotāji, kuri pēc 2012. gada eksperimenta secināja, ka gan Džeks, gan Roza varētu saspiesties uz šīm slavenajām durvīm.

Kamerons tam nepiekrita, sakot, ka "scenārijā rakstīts, ka Džeks mirst, tātad viņam bija jāmirst". Viņš jau sen ir noraidījis, ka jautājums ir debašu vērts, vairākās intervijās argumentējot, ka Džeka nāve bija būtiska sižeta sastāvdaļa un ka uz pagaidu plosta bija vieta tikai vienam cilvēkam.

Tāpat Kamerons atklāja, ka ir veikts "tiesu medicīnas" pētījums, lai pierādītu, ka durvis, iespējams, nevarēja noturēt viņus abus.

"Kopš tā laika esam veikuši rūpīgu tiesu ekspertīzi ar hipotermijas ekspertu, kurš izveidoja filmas plosta kopiju," viņš paskaidroja. "Paņēmām divus kaskadierus, kuru ķermeņa masa bija vienāda ar Keitu Vinsletu un Leonardo Dikaprio, un pielikām viņiem klāt sensorus. Tālāk ielikām viņus ledainā ūdenī un pārbaudījām, vai viņi varētu izdzīvot. Atbilde bija tāda, ka viņi abi nevarēja izdzīvot. Izdzīvot varēja tikai viens."

Par to skatītāji varēs pārliecināties, kad pētījums tiks atspoguļots "National Geographic" īpašajā raidījumā, vēsta "The Sun".

"Nē, Džekam vajadzēja mirt," jaunākajā intervijā sacīja Kamerons. "Tas ir kā Romeo un Džuljeta. Tā ir filma par mīlestību, upurēšanos un mirstību. Mīlestību mēra pēc upurēšanās."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!