Septiņas kritiķu atzinīgi vērtētās filmas, kas piedzīvoja pamatīgu finansiālu neveiksmi 

(3)
Kinolente.lv

Kinolente.lv

Neviens no mūsdienu izcilākajiem režisoriem nav pasargāts – arī viņu filmas kases ieņēmumu ziņā var nesasniegt augstākos rādītājus. Tas tiesa – daudzu gadu gaitā pat labākajiem režisoriem un daudzām spēcīgām filmām nav izdevies gūt peļņu. Kinoteātru kase var būt nežēlīga ne tikai pret sliktām filmām ar iznīcinošām recenzijām. Jā, lielā daļā gadījumu filmas nesasniedz līderu pozīciju, jo tās ir ļoti sliktas (piemēram, "Dark Phoenix" and "Men in Black: International"). Citos gadījumos filma var būt pārāk izaicinoša vai dīvaina, lai piesaistītu plašu auditoriju. Lai kas arī būtu par iemeslu, visas tālāk norādītās filmas ir tava laika vērtas, neskatoties uz to, ka tās izgāzās kases ieņēmumu ziņā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

ASV kinorežisora, scenārista un aktiera Martina Skorsēzes viedoklis nesen kļuva ļoti populārs. Viņš nācis klajā ar ideju, ka ir nepieciešams cīnīties pret industrijas apsēstību ar kases skaitļiem (kad tiek runāts par "kasēm", atsaucas uz filmas vai lugas panākumu pakāpi attiecībā uz to cilvēku skaitu, kuri dodas to skatīties, vai ar to nopelnīto naudu.)

"Kopš astoņdesmitajiem gadiem uzmanības centrā ir skaitļi. Tas ir pretīgi," sacīja Skorsēze. "Filmas izmaksas ir viena lieta. Protams, ka filma maksā noteiktu summu, un visi cer to vismaz atgūt...Bet šobrīd uzsvars tiek likts uz skaitļiem, izmaksām, atklāšanas nedēļas nogali, to, cik daudz tā nopelnīja ASV, cik Anglijā, cik lielu peļņu ieguva visā pasaulē, cik skatītājus piesaistīja... Kā filmu veidotājs un kā cilvēks, kurš nevar iedomāties dzīvi bez kino, es uzskatu to par aizvainojošu tendenci."

Kāpēc šī ir tik nozīmīga problēma? Jo daudzas no kritiķu atzinīgi vērtētajām filmām tā arī kases ieņēmumu ziņā nekļuva par līderēm, kaut gan stāsta un izpildījuma ziņā tās bija izcilas!

"Murgu aleja" ("Nightmare Alley")

Režisora Giljermo del Toro "Murgu aleja" tik ļoti cīnījās – filma ar 60 miljonu ASV dolāru ražošanas budžetu visā pasaulē nopelnīja vien 37 miljons ASV dolāru. Martins Skorsēze tolaik laikrakstā "Los Angeles Times" rakstīja par filmu, mudinot cilvēkus doties skatīties to kinoteātros. Skorsēze sacīja, ka ir "biedējoši", ka kino skatītāji neizvēlas vērot šo izcilo kino darbu.

Neraugoties uz to, ka kases ieņēmumu ziņā tā nesasniedza augstāko rādītaju, tā nopelnīja četras "Oskara" nominācijas, ieskaitot labāko filmas. Filma tagad ir pieejama straumēšanai "Hulu" un "HBO Max".

"Vestsaidas stāsts" ("West Side Story")

Šajos laikos, kad visapkārt dominē straumēšanas platformas un komiksu filmas, viegli neiet pat tādiem lielmeistariem kā Stīvenam Spīlbergam, kura režisētā versija par Brodvejas mūziklu "West Side Story" piedzīvoja pamatīgu finansiālu neveiksmi. Patiesībā 2021. gads, sevišķi mūzikliem, bija neizdevies.

Spīlberga adaptācija "Vestsaidas stāsts" apžilbināja kino kritiķus, taču ASV kino skatītāji lielākoties nepievērsa uzmanību filmai, vietējā kasē tā iekasēja tikai 38 miljonus ASV dolāru. Filmas globālais ieguvums sasniedza 73 miljonus ASV dolāru, taču tas nebija pietiekami labi, ņemot vērā, ka mūzikla producēšana izmaksāja krietni vairāk nekā 100 miljonus ASV dolāru. Var tikai cerēt, ka filmas debija straumēšanai, izmantojot "Disney Plus", piesaistīs vēl vairāk skatītāju. Filma "Vestsaidas stāsts" nopelnīja septiņas "Oskara" nominācijas.

"Pašnāvnieku vienība: Jauna misija" ("The Suicide Squad")

Vai filma "The Suicide Squad" būtu bijusi lielāks grāvējs, ja nebūtu pandēmijas un "Warner Bros." lēmuma straumēt filmu kanālā "HBO Max" tajā pašā laikā, kad tā tika atklāta kinoteātros? Mēs varam tikai cerēt, jo šī supervaroņu filma bija pelnījusi daudz vairāk nekā 169 miljonus ASV dolāru visā pasaulē. Šie rādītāji ir sāpīgi zemi komiksu saturam, īpaši tādam, kura ražošanas budžets bija 185 miljoni ASV dolāru.

Par laimi, šķiet, ka "The Suicide Squad" atrada savu auditoriju kanālā "HBO Max".

"Ali"

Bija jau paredzams, ka Vils Smits saņems "Oskaru" kā labākais aktieris par lomu filmā "King Richard", jo pirms 20 gadiem viņš savu pirmo nomināciju saņēma par citu sporta drāmu – Muhameda Ali lomu biogrāfiskajā sporta drāmā "Ali". Filma nopelnīja cienījamus 87 miljonus ASV dolāru, kas būtu bijuši panākumi, ja filmas budžets nepārsniegtu 100 miljonus ASV dolāru atzīmi.

"Cīnītājs" ("Warrior")


"Warrior" ir viena no aizkustinošākajām sporta drāmām 2011. gadā, galvenokārt patiecoties Toma Hārdija, Džoela Edžertona un Nika Noltes reālajiem priekšnesumiem. Filmas anotācija skan šādi: bijušā boksera jaunākais dēls Tomijs atgriežas mājās, kur viņu tēvs apmāca jauktās cīņas mākslas turnīram. Šie treniņi liek Tomijam atkal satikties ar savu atsvešināto vecāko brāli.

Lai gan stāsts ir izcils, filma nespēja līdzināties tās 25 miljonus ASV dolāru lielajam ražošanas budžetam visā pasaulē, proti, ASV tā nopelnīja tikai 13 miljonus ASV dolāru.

"Pēdējais duelis" ("The Last Duel")

Ridlija Skota gada filma "The Last Duel", pie kuras finansiālajām neveiksmēm sers Ridlijs metās vainot "tos sasodītos mileniāļus". “The Last Duel” gan gaidīja smaga cīņa par skatītāju uzmanību – sarežģīts stāsts, fakts, ka, lai gan Ridlijs atgriežas pie vēsturiska eposa, šis galīgi nav “Gladiators”, kā arī bažas, kas daudzus pārņēma, vēl gaidot filmu, zinot, ka divi no tās scenārija autoriem ir Bens Afleks un Mets Deimons (ņemot vērā stāsta jūtīgo tematu – kāda sieviete viduslaiku Francijā apsūdz paziņu izvarošanā).

Ridlija Skota eposs ir viena no lielākajām pandēmijas laika kases neveiksmēm. Filmas ražošanas budžets pārsniedza 100 miljonus ASV dolāru, un tā iekasēja tikai 10 miljonus dolāru ASV un 30 miljonus dolāru pasaules kasēs.

"Cīņas klubs" ("Fight Club")


"Cīņas klubs" tiek plaši uzskatīta par vienu no ikoniskākajām filmām režisora ​​Deivida Finčera un zvaigznes Breda Pita karjerā. Režisors Finčers sastrīdējās ar "20th Century Fox" par to, kā pārdot savu aizraujošo psiholoģisko trilleri. Viņa ideja bija izmantot mārketinga pieeju klātienē, taču "Fox" izvēlējās to drošāko ceļu, pārdodot filmu kā vienkārši lielu studijas filmu ar kinozvaigznēm.

Mārketings nedarbojās, un "Cīņas klubs" kļuva bēdīgi slavens kases ieņēmumu ziņā. Saskaņā ar "The Numbers" datiem, Deivids Finčers uzņēma "Cīņas klubu" ar 65 miljonu ASV dolāru ražošanas budžetu, taču vietējā kasē filma nespēja atgūt pat 60% izdevumu.

Tags

#Vestsaidas stāsts #Disney #Deivids Finčers #Mets Deimons #20th Century Fox #ASV #Bens Afleks #Cīnītājs #Kino #Kristians Beils #Martins Skorsēze #Vils Smits
Raksta titulbilde: Vida Press
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form