
-
Rīgas 64. vidusskolas grafiskā identitāte
Darbs nominēts grafikas dizaina kategorijā.
Iepazīsties – Rīgas 64. vidusskola – pamatīgas, noturīgas un konkurētspējīgas zināšanas, saturīgi pavadīts brīvais laiks, estētiska vide un sportisks, veselīgs dzīvesveids. Zināšanas un gudrība ir tās īpašības, kas noteikti asociējas ar skolu, tāpēc jaunajā logotipā "Bright" ir iekļāvis šīm īpašībām attiecīgos simbolus – pūci un grāmatu. "Bright" ir izstrādājis pilnu skolas grafisko identitāti – jaunu logotipu, krāsu paleti, lietvedības dokumentu un prezentmateriālu dizainu, kā arī apvienojis to visu ērti lietojamā digitālajā vizuālās identitātes rokasgrāmatā.
Autors: Māris Bičkovs, "Bright" vecākais grafiskais dizaineris Komanda: Zane Šneidere, Māris Bičkovs, Kārlis Luste, Līga Gulbe, Oskars Kļaviņš. -
Digitālā platforma "Skrinings.lv"
Darbs nominēts digitālā dizaina kategorijā.
"Skrinings.lv" – digitāla platforma personalizēto krūts vēža risku izzināšanai, profilakses veicināšanai un sabiedrības proaktīvai iesaistei pētniecības aktivitātēs.
"Skrinings.lv" ir sabiedrības iesaistes platforma, kas ar digitāla risku kalkulācijas testa palīdzību pilnībā bez maksas palīdz sievietēm noteikt viņu risku saslimt ar krūts vēzi tuvāko 30 gadu laikā. Platformas galvenais mērķis ir veidot augstāku profilaktisko kultūru Latvijā, informējot sievietes par viņu personīgajiem riska faktoriem un vienlaikus izglītojot par pieejamajiem profilaktiskajiem pasākumiem. Tai skaitā, piedāvājot bezmaksas krūšu pašizmeklēšanas rīku platformā. Papildus tam platforma ar risku testa palīdzību nodrošina iespēju katrai no šīm sievietēm vienlaikus iesaistīties arī šīs saslimšanas pētniecībā, savedot kopā sabiedrību un pētnieciskās grupas.
Longenesis SIA, Autors: Linda Šeibe Komanda: Digitālā rīka izstrāde (programmēšanas darbi): Zlata Potiļicina, Uģis Bērziņš, Arnolds Bogdanovs . -
Valmiermuižas seno iesalu alus iepakojums
Darbs ir nominanta kandidāts grafikas dizaina kategorijā.
Estētiski tīrs dizains un spēcīga iepakojuma konstrukcija Valmiermuižas seno iesalu alus iepakojumam. Konstrukcija izstrādāta, lai samazinātu nepieciešamo laiku tā locīšanai un sagatavošanai, vienlaikus saglabājot grafiski lakonisku. -
Multimediāla ekspozīcija Rubenes baznīcā
Darbs nominēts vides un interjera dizaina kategorijā.
Rubenes baznīcas atjaunošanas darbu ietvaros "Dd studio" radījusi multimediju ekspozīciju, kas baznīcas apmeklētājus iepazīstina ar baznīcas seno vēsturi. 13.gs. Rubenē kalpoja Livonijas Indriķis – autors “Livonijas hronikai”, kas ir nozīmīgākais teksts par krusta kariem Baltijā. Ekspozīcija Rubenes baznīcā veidota tā, lai organiski iekļautos baznīcas vidē un netraucētu tās pamatfunkcijai, jo baznīcā notiek regulāri dievkalpojumi. Daļa baznīcas ir atvērta apmeklētājiem 24/7, un ekspozīcija ir apskatāma jebkurā laikā. Tās galvenais elements ir interaktīva projekcija, kuru var vadīt no skārienekrāna. Projekcija dod tēlainu ieskatu baznīcas vēsturē ar video palīdzību, kā arī izgaismo nozīmīgākos interjera elementus. Plašāku informāciju par baznīcu var iegūt skārienekrānā un planšetēs.
Dd studio, Autors: Dd studio Komanda: J. Mitrevics,Ģ. Reiniks, L. Zaneripa, M. Ikerts, L. Pumpure, I. Zigerte, K. Ņikiforovs, I. Bērziņš, K. Mūrnieks. -
“Metropole 3.0” — "Tet" pāreja uz hibrīddarba modeli
Darbs ir nominēts pakalpojumu, politiku un stratēģiju dizaina kategorijā.
Eksperiments “Metropole 3.0” (Metropole—Tet birojs) aizsākts, reaģējot uz pandēmijas ierobežojumiem ar mērķi izzināt darbinieku vajadzības pārmaiņu procesā. Pirms pandēmijas 90% no 940 "Tet" Rīgas biroja darbiniekiem strādāja klātienē, taču sākot ar 2020. gada martu lielākai daļai darbs no mājām kļuva par primāro darbības formu. Dizaina procesa rezultātā tika pieņemts datos balstīts lēmums par biroja telpu samazināšanu (no 8500 m2 uz 3800 m2). Gada laikā tas ļaus ietaupīt 130 000 eiro un gūt 288 000 eiro peļņu no nomas. Projekts palīdzēja noteikt, kā attālināto un hibrīddarba modeli "Tet" padarīt iespējami lietotajiem draudzīgu. Pāreja uz jauno darba modeli, neietekmēja darbinieka efektivitāti un apmierinātību ar darba devēju. Aizsākts iekļaujošs strātēģiskās plānošanas un caurspīdīgas sadarbības process.
SIA "Tet", Autors: Ingrīda Rone, Madara Zelčāne, Jeļena Solovjova, Edmunds Medvedevs, Anda Mūrniece, Agnese Lazareva -
Digitālā terapijas lietotne "Vigo"
Darbs ir nominanta kandidāts digitālā dizaina kategorijā.
"Vigo" ir personalizēta digitālās rehabilitācijas lietotne insultu pārcietušajiem,kas ļauj turpināt atveseļošanos mājās, apvienojot funkcionālo terapiju, kognitīvi-biheiviorālo terapiju un izglītošanu. Tas ir būtiski laikā,kad medicīnas pakalpojumu pieejamība kļūst arvien kritiskāka. Savukārt savlaicīga rehabilitācija ļauj pacientiem ātrāk atgriezties ikdienā un arī darbā (ja iespējams). Mūsu mērķis ir izstrādāt pacientiem pielāgotu, ērtu dizainu, ņemot vērā,ka pēc insulta var būt būtiskas komplikācijas – ne tikai kustību traucējumi,bet arī redzes traucējumi, kognitīvie traucējumi, uztveres grūtības, motivācijas trūkums. Izstrādē tika izmantots RSU veiktais "Vigo" lietojamības pētījums, pacientu padziļinātās intervijas,kā arī divu prototipu testēšanas raundi,lai nonāktu pie esošā gala risinājuma.
Vigo Health SIA, Autors: Vigo Health SIA Komanda: Līga Svempe (produkta vadība), Edijs Bogomolovs (dizains). -
Galda spēle “Meža vidū”
Darbs nominēts grafikas dizaina kategorijā.
Koncepts un grafikas dizains Valsts Ieņēmumu Dienesta tematiski izglītojošai galda spēlei “Meža vidū“, kas gan mazākiem, gan lielākiem spēlētājiem vienkāršotā veidā stāsta, kā atrast pareizo ceļu valsts nodokļu sistēmā. Spēle balstīta klasiskajā cirka spēlē, taču dažādās meža metaforas ilustrē un paskaidro nodokļu sistēmas uzbūvi un terminus uztveramā veidā arī tās jaunākajiem spēlētājiem. Telpisks spēles atainojums ar izometrisku kompozīciju – stāsts, ar kura palīdzību aizstāti jau zināmie un redzētie simboli – cirka tēli, čūskas, trepes un rūtiņu laukums.
Autors: Dizaina studija "Teika". Komanda: Eltons Kūns (koncepts un dizains), Maija Kalēja (projektu vadība). -
Kampaņa “Viss ir Norm.a”
Darbs nominēts grafikas dizaina kategorijā un pakalpojumu, politiku un stratēģiju dizaina kategorijā.
Psihiskās veselības izglītības komunikācijas kampaņa “Viss ir Norm.a”.
Lai mazinātu aizspriedumus par psihisko veselību un mudinātu meklēt palīdzību, Veselības ministrija radīja komunikācijas kampaņu “Viss ir Norm.a”. Pamatā to veido cilvēku pieredzes stāsti par viņu psihiskajiem sarežģījumiem – depresiju, nesuicidālu paškaitējumu u.c. Kampaņas materiāliem radīta īpaša vizuālā valoda. Lai lauztu stigmu, ir izvēlēta kampaņas nomierinošā un vienlaikus drosmīgā krāsu palete.Bet centrālais tēls ir maizes šķēle, kas vizualizē konkrēto sarežģījumu un veido emocionālu saikni ar stāsta autora pieredzi. Sviestmaize ir klātesoša kā animācija video stāstos un kā ilustrācija vides risinājumos.Lai šo tēlu saistītu ar psihisko veselību, radīts latviešu sarunvalodas teicienā, vieglā, uz cerību rosinošā noskaņā sakņots sauklis: “Tu neesi viens, pat maizei ir savs sviests!”
Veselības ministrija/SIA "Rozenbauma un Māsas", Autors: Kampaņas koncepta un satura autores Marta Krivade un Una Rozenbauma, mākslinieks – Svens Neilands. -
"Pinumu paviljons"
Darbs nominēts vides un interjera dizaina kategorijā.
"Pinumu paviljons" veidots kā laikmetīga dizaina un tradicionālās amatniecības apvienojums. Tā ir vieta atpūtai un meditācijai Eiropas dārzos Ansī pilsētā, Francijā. Paviljons saplūst ar apkārtējo ainavu un veido noēnotu telpu, zem kuras parka apmeklētāji var patverties no karstās vasaras saules. No paviljona paveras brīnišķīgi skati uz apkārt esošo dabu un ažūrā konstrukcija veido dinamiskus ēnu rakstus zālājā. Paviljons veidots izmantojot koka režģa čaulas tehniku un pārklāts ar 262 tradicionāliem pītiem klūgu groziem konusa formā, kurus veidojuši latviešu amatnieki. Režģa trīsstūrveida tīkls sastiprināts plakans uz zemes, tad pacelta vidusdaļa vajadzīgajā augstumā un iespīlēti tā trīs stūri, lai iegūtu galīgo arkveida formu.
SIA DJA. Autors: Didzis Jaunzems, Ksenia Sapega -
”Rēgu vilciens” Hanzas peronā
Darbs nominēts vides un interjera dizaina kategorijā.
"Hanzas perons" – 20. gadsimta sākumā būvēta noliktavas ēka – ir pēdējā lieciniece plašai preču stacijai, kuras 15 noliktavas un seši sliežu ceļi vienoja Rīgu ar tuvām un tālām pilsētām. Saglabājot šo atmiņu, šodien stacijas peronā piestājis “Ghost Train”, kas kalpo kā kafejnīca. Ažūrais siluets ir telpas lineārās kompozīcijas noslēdzošais elements – apjoms apjomā, māja mājā. Vagons veidots no tērauda stīpām, kas balstās uz 2T platformas, kas stiprināta uz oriģinālās RVR vagona ritošās daļas. ”Rēgu vilciens” zināmā mērā ir simbols Latvijas izzūdošajai lielrūpniecībai, jo ir pēdējais vagons, kas izgatavots uz šādas platformas. Karkass konstruēts no auksti velmēta metāla un griezts ar 3d lāzeriekārtu, viegli “apdedzinot” malas un apturot šo malu rūsēšanu. Karkass veidots ar aprēķina slodzi – 110 kg uz punktu.
Sudraba Arhitektura. Autors: Reinis Liepins, Ilze Liepina, Martins Ostanevics, Ainars Plankajs, Ieva Landmane, Jurgis Prikulis, Arvis Sprogis Komanda: Sudraba Arhitektura / Netra / Pillar. -
Grafiskā identitāte Gaujas Stāvo krastu Sajūtu parkam
Darbs nominēts grafikas dizaina kategorijā.
Trauksmainie, stresa pilnie cilvēki arvien biežāk meklē iespējas, kā savu brīvo laiku pavadīt dabā. Šādu iespēju Valmieras pusē piedāvā uzņēmums Gaujas Stāvo krastu Sajūtu parks. Darba mērķis ir izveidot uzņēmuma būtībai atbilstošu grafisko identitāti, kas popularizētu un reprezentētu parka piedāvājumu. Sajūtu parka vērtība ir cilvēks, daba, nepārtrauktā kustība parka vidē. Lai ilustrācijās atainotu kustību, tiek izmantots futūrisma dublēšanas princips. Ilustrācijas ir efektīvs veids, kā tiek parādītas dažādās maņas, sajūtas, darbības, kuras sastopamas parkā. Sajūtu parka grafiskā zīme ir veidota kā cilvēka seja. Dizainam jārada emocijas patērētāju vidū, kuras tiks iegūtas ar ilustrāciju izmantošanu identitātē.
Autors: Kristīne Bērziņa Komanda: Kvalifikācijas darba vadītāja – Krista Jūlija Kreišmane -
Izstāde "Neredzamā bibliotēka"
Darbs nominēts vides un interjera dizaina kategorijā.
Izstāde ar vēsturisko interjeru rekonstrukcijas un tajā meistarīgi integrētu komunikācijas mediju palīdzību aizved apmeklētāju uz 14 bibliotēkām, kuras zudušas vairāk nekā pirms 100 gadiem, bet kuru grāmatas joprojām glabā LNB. Vēsturiskās vides simulācija panākta ar rūpīgu, izpētē balstītu detaļu izvēli, kā arī uzticības pilnu oriģinālpriekšmetu tuvumu apmeklētājam – 18. un 19. gs. mākslas darbi, izbāzeņi, tekstilijas, simtgadīgas mēbeles, kurās apsēsties. Katram no izstādes vēstījumiem izstrādāts un izstādes scenogrāfijā ieausts atbilstošs komunikācijas kanāls – audio un video stāsti, albumi, priekšmetu kopijas, kartotēku atvilktnes. Izstādes noslēgumā apmeklētājs pats kļūst par kolektīva bibliotēkas kataloga veidotāju, uz sienām “izklātajās” lappusēs ierakstot sev tuvāko lasāmvielu.
Latvijas Nacionālā bibliotēka. Autors: Dace Džeriņa, komanda: Tatjana Raičiņeca, Una Grants, SIA “Dekorāciju darbnīca”. -
"Stories in Sounds"
Darbs nominēts grafikas dizaina kategorijā.
Mūziku var piedzīvot no divām pusēm. Mūziku radot, mākslinieks ieliek neskaitāmas stundas, lai sasniegtu izcilību. Otrā pusē — klausītājs. Mūzika ietekmē mūsu emocijas un to, kā mēs redzam pasauli sev apkārt. Bet reti aizdomājamies par neredzamo. Kas būtu mūsu acu priekšā, ja mūzika būtu redzama? Kādus triepienus mūziķi radītu, ja viņu instrumenti būtu iemērkti krāsā…? Dizaina mērķis ir iemiesot mūzikas ritmu un akadēmijas gaiteņos esošo vibrāciju — ar teksta izkārtojumu, eksperimentāli grafiskām ilustrācijām un spēcīgu fotogrāfiju. Būtiska publikācijas sastāvdaļa ir lietotnes "Overly" izmantošana, kas padara to laikmetīgu un lasītājam aizraujošu. Skenējot “gleznojuma” attēlus, kļūst redzams vizuālo eksperimentu process, un lapas kļūst dzīvas.
NORD ID Riga, Autors: Maija Rozenfelde Komanda: Anda Beitāne, Annija Bičule, Gunda Miķelsone, Maija Rozenfelde, Arturs Kondrats, Amanda Zaeska. -
"Saules šūna"
Darbs nominēts vides un interjera dizaina kategorijā un produktu dizaina kategorijā
"Saules šūna" ir privātā telpa pilsētvidē, kas nodrošina saules gaismu. Tā veidota risinot saules gaismas trūkumu, ar mērķi uzlabot cilvēka fizisko un garīgo veselību. Objekts veidots pēc moduļa principa, katra “saules šūna” pilsētvidē izvietojama gan atsevišķi, gan veidojot objektu grupas ar dažādu funkcionālo lietojumu. Šūnas variētas, nodrošinot gan darba videi, nelielai sapulcei vai individuālam darbam, iespēju nodalīt darba zonas, nodrošinot 3 darba vietas vienlaicīgi, gan tehniski nodrošinātas brīvas telpas atpūtai. "Saules šūnas” funkcijas nodrošinās izmantojot saules enerģiju. Lai objekts ar vidi saplūstu, mijiedarbotos un tajā pašā brīdī veidotos kontrasts, ir izvēlētas vienkāršas un lakoniskas formas un materiāli ar atstarojošu efektu.
Autors: Dāvids Gruznovs Komanda - kvalifikācijas darba vadītājs: Lāsma Bringina. -
GRUNND [Prologs]
Darbs nominēts digitālā dizaina kategorijā.
GRUNND ir Adventure Point-And-Click spēle, kurā visi vizuālie materiāli, kods un mūzika ir pašu rokām taisīti tieši tai. Tā stāsta par negaidītu ceļojumu uz šķietami identisku pasauli, kura, stāstam ritot, atklāj savus savādos spēles noteikumus un īpatnēju lietu kārtību. Spēles lokācijas veidotas platformer stilā, kas ir visnotaļ neraksturīgi piedzīvojumu žanram. Spēlētājam tiks dotas daudzas iespējas izdarīt pašam/pašai savu izvēli, kas tieši ietekmēs galveno stāsta arku, gan apakšsižetus. Tāpat ir “FastTravel” sistēma. Katrs sastaptais cilvēks ir ar savu stāstu un mērķiem, kas ne vienmēr saskanēs ar taviem. Par lielākajiem iedvesmas avotiem kalpojuši Franca Kafkas stāsti un Deivida Linča pasaules veidošana; tam visam pāri pa druskai “Southern Gothic” sajūtu.
Autors: Olafs Ošs Komanda: Olafs Ošs, Nikola Uzelac, Ed Watkins -
Radošuma komplekti "Knop Knop"
Darbs ir nominēts produktu dizaina kategorijā
"Knop Knop" ir mīksts un plastisks filca konstruktors, kura detaļas savienojamas ar pogām Jaunu formu meklējumi un to īstenošana kreatīvos veidos – šīs ir lietas, kas raksturo mūsu mērķi – radīt unikālus konstruktorus bērniem, kas atšķiras no visiem citiem redzētajiem konstruktoriem pasaulē! "Knop Knop" apvienotas bezgalīgi kreatīvas konstruktora iespējas un mīļākās plīša rotaļlietas mīkstums un komforts. Autori gribējuši, lai bērnu konstruktors būtu mīksts un pakļāvīgs kā plastilīns – parasti metāla, koka vai plastmasas komplektiem ir cietas un stūrainas formas. Tā radusies ideja par savu konstruktoru.
Foto: SIA "Good Make". Autors: Rodions Zeņevičs Komanda: Olga Ļitvinova -
Mēnešreižu apakšveļa "Thatday"
Darbs ir nominanta kandidāts produktu dizaina kategorijā
"Thatday" – Inovatīva tehnoloģija, dabai draudzīgs un estētisks risinājums menstruāciju apakšveļai. 3 dizaini – 3 krāsas. Šos produktus raksturo ilgstpējība, kvalitāte un komforts mēnešreižu laikā. Lai gan tās izskatās pēc klasiskām apakšbiksēm, tām ir funkcija – speciāli iestrādātajos slāņos uzsūkt jebkādu šķidrumu (līdz 4 tamponiem) un novērst noplūdi. Tās lietojot, nav nepieciešami papildus higiēnas piederumi – tamponi, piltuve vai paketes. Visi izmantotie materiāli ir videi draudzīgi un tiem ir OECOTEX sertifikāts, kas radīts kontaktam ar ādu. Apakšveļas dizaina piegrieztne radīta, lai izceltu sievišķīgās formas.
SIA Thatday, Autores: Kintija Anna Bērzkalne, Līga Rīga. -
Topošās "Drosmes mājas" grafiskā identitāte
Darbs ir nominēts pakalpojumu, politiku un stratēģiju dizaina kategorijā.
2020. gadā Žanim Lipkem apritēja 120 gadu. Žaņa Lipkes memoriāls plāno pievienot muzejam izglītības centru jauniešiem, sniedzot tādas būtiskas prasmes un zināšanas kā pilsonisko atbildību, drosmi, kritisko domāšanu, sadarbību un citas. Svinības šajā noritēja ar skatu nākotnē – diskusijām un ziedojumu kampaņu, lai atvērtā formā un kopīgiem spēkiem attīstītu jaunā izglītības centra ideju. Ziedojumu kampaņai tika radīta "Drosmes mājas" grafiskā identitāte. Logo trīs valodās, projekta manifesta video trīs valodās, pasākumu programmu un ziedojumu lapas dizains, jauniešu drosmes stāstu video, kā arī prezentmateriālu dizains – uzlīmes un sērkociņi ar Žaņa un Johannas Lipkes citātiem. Dizainā iekļauta atsauce uz zemes gabala formu, kurā tiks veidots šis centrs un uz drosmīgu iziešanu ārpus rāmjiem.
SIA "Rozenbauma un Māsas", Autors: Dizaina idejas autore Una Rozenbauma, Dizaina autore Marta Bula -
"Choppy" – bērnu līdzsvara ritenītis
Darbs ir nominēts produktu dizaina kategorijā
"Choppy" ir, iespējams, vieglākais bērnu koka līdzsvara ritenītis pasaulē – tas sver mazāk nekā 3 kilogramus. To var ātri salikt kā konstruktoru, ērti modificēt, neizmantojot instrumentus, jo konstrukcijā nav izmantotas skrūves. "Choppy" tapis no Latvijā ražota, liekta finierēta bērza saplākšņa, dažādiem polimēriem un pavisam nedaudz metāla – tam nav ierasto metāla gultņu. Paredzēts bērniem no viena līdz četru gadu vecumam. Ritenīti var pielāgot mazā braucēja augumam: mainīt sēdeklīša augstumu, izvēlēties vienu no diviem stūres augstuma variantiem. Amortizējošais sēdeklītis sargās bērna muguru. Izjaukts ritenītis ir salikts kastē, kas gatavota no kartona ar FSC sertifikātu un savienota, neizmantojot līmi. Iepakojums ir izmantojams rotaļām: iekšējā kaste veidota ar zīmējumiem, kā piedzīvojumu spēle.
SIA STUM, Autors: Aldis Blicsons Komanda: Toms Grīnbergs, Gatis Grandāns, Gints Rudzītis, RTU Design Factory. -
Biofiltrs "Elpo Plantbots"
Darbs ir nominēts produktu dizaina kategorijā
"Elpo Plantbot" ir gaisa biofiltrs, kas apvieno dabas spējas attīrīt vidi no piesārņojuma ar mūsdienu inženiertehniskajiem risinājumiem. "Elpo" attīra iekštelpu gaisu no sīkajām daļiņām un organiskajiem savienojumiem, mitrina to, un ir mūsdienīgs interjera objekts, kas iekštelpās ienes gabaliņu dabas. "Elpo" veidots, vadoties pēc funkcionālā dizaina idejām, atsakoties no liekā, detaļas veidojot multifunkcionālas, tādejādi samazinot materiālu patēriņu un iegūstot tīrāku formu un konstrukciju. Autori tiecas izmantot kvalitatīvus, ilgtspējīgus, pārstrādājamus mat. Redzamie paneļi – Corian DuPont augstas cietības virsma ar premium klases apdari (nodrošina atjaunojamību un ilgmūžību). Pamatkonstrukcija – lokšņu metāls (pieejams, izturīgs, daudzpusīgi izmantojams mat.) Citas konstrukcijas daļas – MDF materiāls.
Autors: ELPO Komanda. -
"Circle K" darbinieku apmācības
Darbs ir nominēts pakalpojumu, politiku un stratēģiju dizaina kategorijā.
"Circle K" saskaras ar lielu darbinieku rotāciju. Šī iemesla dēļ ir svarīgi veikt efektīvu to apmācību. Taču kā jaunākajai paaudzei iemācīt visu, kas tiem jāzina darbam stacijā? Tie nepievērš uzmanību drukātajiem materiāliem, apmācība klasē nav efektīva, un pat e-lekcijas nespēj noturēt uzmanību. Bija jāatrod pilnīgi jauna pieeja apmācībai. Izpētot jauniešu attālinātās mācīšanas paradumus un apkopojot atziņas no e-mācību platformām, tika radīts atraktīvs, jautrs un viegli uztverams animācijas seriāls. Pēc publicēšanas 5 zvaigžņu vērtējums mācību kursam palielinājās par 51%. Video garums tika samazināts no piecām stundām uz 85 minūtēm. "Circle K" tas nozīmē 28 000 ietaupītas stundas gadā darbinieku apmācībai. Šāds formāts bija viegli adaptējams visām deviņām valstīm, kurās darbojas "Circle K".
"Cube", Autors: Līga Rolava, Ieva Ozola, Edgars Kuzmins, Mārcis Miķelsons-Germs, Agris Čaurs, Eduards Balodis, Jauda. -
MB mēbeļu kolekcija
Darbs ir nominēts produktu dizaina kategorijā
"MINT Light Living MB" (materiālu saplūdināšana) kolekcija radusies brīdī, kad uz laiku atlikts dinamiskais dzīves modelis un jāpielāgojas mierīgākai laika pavadīšanai mājās. Kolekcijas produktiem piemīt augsta estētiskā kvalitāte un tie sniedz modernās dzīves un kultūras klātesamību arī personīgajā telpā. Produktu dizains ir radīts ar mērķi, lai tie nevainojami izskatītos no dažādiem skatu leņķiem un būtu novietojami arī netradicionāli – telpas vidū. Tas risina arī šī brīža nepieciešamību funkcionāli sadalīt telpu, lai tā kalpotu dažādiem uzdevumiem. MB kolekcijas produktu ražošanā tiek turpināts tehnoloģiski ievērot galdniecības tradīcijas – visu plātņu materiālus aplīstēt ar masīvkoku un finierēt ar dabīgajām koka sugām. Jaunums ir materiāla vecināšana ar tīrītām porām.
"MINT Furniture", Autors: Jānis Rauza Komanda: "MINT Furniture". -
Papildinātās realitātes ekspozīcija Jaunauces pilī
Darbs nominēts vides un interjera dizaina kategorijā.
Kultūras tūrisma objekta – Jaunauces pils attīstībai izstrādāts inovatīvs piedāvājums lauku reģionā. Radīta ekspozīcija – interaktīvs dizaina rīks, kas ir ērti lietojams pils apmeklētājiem, izmantojot papildinātās realitātes aplikāciju. Unikālajā vēlīnā klasicisma kupola zālē izvietoti marķieri – podesti un rāmji, ņemot vērā vēsturiskās interjera iezīmes. Aplūkojot objektus viedierīces ekrānā, iespējams iepazīt gleznas un krūšutēlus no 19. gs. Jaunauces pils īpašnieku mākslas darbu kolekcijas t.sk. Rafaela, Leonardo da Vinči un tēlnieka B. Torvaldsena daiļradi, kas papildināta ar izglītojošiem aprakstiem. Laikmetam atbilstošu noskaņu rada 19. gs. deju paraugdemonstrējumi. Ekspozīcija izstrādāta, lai piesaistītu uzmanību kultūrvēsturiskajām vērtībām mūsdienīgā un izzinošā formātā.
Autors: Elīna Leiba-Lipsne Komanda: SIA "Overly", biedrības "Mēs – Jaunaucei" valdes priekšsēdētāja Inguna Balcere, Dr.arch. Andra Ulme -
"Laimas" šokolādes muzejs
Darbs nominēts digitālā dizaina kategorijā.
"Laimas" šokolādes muzejs vizītkartes lapa, biļešu iegādes sistēma un muzeju suvenīru e-veikals.
Lapas galvenais mērķis, papildus komerciālajiem uzstādījumiem, ir ievest lietotāju muzeja pasaulē, parādot muzeja pamatsaturu, bet neizstāstot visu. Lai to panāktu, mēs izveidojām piedzīvojumu šokolādes un muzeja vēsturē, kas balstās uz dažādām interaktīvām darbībām un caur rotaļīgu vidi pasniedz vērtīgu informāciju. Papildus izklaides daļai, tika izstrādāta arī biļešu iegādes sistēma un muzeju suvenīru e-veikals. Biļešu iegādes sistēma ļau nopirkt biļeti attālināti jebkuram. Biļetes ir pieejamas gan muzeja apmeklējumam, gan arī papildus pakalpojumiem (meistarklases, ekskursijas). Pēdējās šobrīd nav pieejamas pārdošanā, dēļ ierobežojumiem valstī.
Brandbox Digital SIA, Autors: Kristaps Birmanis, Solvita Mariota Komanda: Kristaps Birmanis, Solvita Mariota, Guntis Šulcs, Dzintars Magons, Aivis Mežals, Aija Joma -
Pilsētvides kopienas dārzs "_audz_"
Darbs nominanta kandidāts vides un interjera dizaina kategorijā.
Sabiedrībai atvērtais kopienas dārzs "_audz_" ir sociālā, universālā un pieredzes dizaina projekts, kas balstīts uz sabiedrības līdzdarbošanās principu. Tas realizēts vietā un laikā, kad uzticēšanās apkārtējai sabiedrībai nav ierasta parādība, kad mūsu bērniem online draugi ir vairāk nekā reālajā dzīvē un omīte ir spiesta pievienoties "Instagram", lai “satiktu” savus mazbērnus. "_audz_" ir vieta, kur mijiedarboties, dalīties un gūt zināšanas, radīt izpratni par cilvēka, dabas un laika sinerģiju, kā arī veicināt pašu audzētas pārtikas vērtību. Dārzs kā tilts, kas savieno dažādas paaudzes un sabiedrības sociālās grupas. _audz_ aicina piedalīties visus, būt atbildīgiem, rūpēties par kopīgu mērķi un pavadīt jēgpilnu laiku kopā.
Autore: Nora Gavare. Komanda: Siguldas iedzīvotāji, seniori, bērni, skolēni, jaunieši no organizācijas "Cerību spārni", pilsētas viesi. -
Vannasistabas stūra plauktiņš "corner SkY"
Darbs ir nominēts produktu dizaina kategorijā
Tīras forma, nekā lieka iet soli solī funkcionalitāti. Stūra plauktiņu ar vairākām funkcijām. Veidojot ūdens noteces caurumus veidoju kā naksnīgas zvaigžņu debesis, ko apvainoju ar ikdienas funkcijām. Stūra plauktiņš izgatavoti no nerūsējošā tērauda kas nodrošina ilgtspēju. Plauktiņi paraudzēts vannas istabai, dušai vai jebkurai citai telpai ar paaugstinātu mitrumu. Materiāls – nerūsējošais tērauds Virsma – matēts, nerūsējošais tērauds.
RK Alloy, Autors: Kaspars Purmalis -
Transformējamās trepītes bērniem "HappyMoon"
Darbs ir nominēts produktu dizaina kategorijā
Latviešu uzņēmums "HappyMoon" rada ilgtspējīgas, viegli pārveidojamas trepītes bērniem, kas paredzētas lietošanai mājas apstākļos. Trepītes ir augstas kvalitātes roku darbs. Tās ir radītas pēc Valdorfa un Montessori skolu principiem. Tām ir unikāls dizains, kas ļauj trepītes pārveidot vairāk kā 20 variācijās, kā arī "HappyMoon" ir radījis trepītēm papildinājumus – septiņas dažādas dizaina rampas. Galvenās "HappyMoon Climber" priekšrocības: Unikāls patentēts transformējams dizains; Augstas kvalitātes un bērniem nekaitīgi materiāli; ražošanas procesā iesaistīti pieredzējuši meistari; kvalitātes kontrole dažādos posmos; uzreiz gatavs lietošanai.
"HappyMoon", Autors: Aleksejs Golovņovs Komanda: realizācijas posmos piedalās aptuveni 20 darbinieki. -
Izstāde “Grāmatu plūdi. Ziemeļi satiek Baltiju bērnu grāmatās”
Darbs nominēts vides un interjera dizaina kategorijā.
Izstāde veidota kā ceļojuma maršruts bērniem no sešu gadu vecuma, lai iepazītu Ziemeļvalstu bērnu literatūru. Grāmatu tēlu ilustrācijās ieskautā telpā izveidotas vairākas pieturas, kurās bērni var veikt dažādus uzdevumus vai nesteidzīgi pētīt un lasīt grāmatas. Uzvelkot apmetni, apmeklētājs iejūtas kāda grāmatu varoņa tēlā, uztaisa sev pasi un sacer savu stāstu. Videi draudzīgajā dizainā izmantotas Elīnas Brasliņas ilustrācijas, spilgtas krāsas un kartona kastes telpas sadalījumam. Izstādes ideja atceļojusi no Islandes un maza budžeta ietvaros adaptēta LNB Bērnu literatūras centra telpām.
Autors: Ziemeļvalstu Ministru padomes birojs Latvijā sadarbībā Latvijas Nacionālo bibliotēku. Dizains – Tatjana Raičiņeca, koncepcija – Kristin Ragna Gunnarsdottir, saturs – Silvija Tretjakova, Sarmīte Galsa, projekta vadība – Madara Daudze, iekārtojums – MD Noass, Reklāmu darbnīca
Latvijas Dizaina gada balvas "Delfi" auditorijas balsojuma noteikumi
1. Balsojums norisinās no 2021. gada 12. līdz 26. maijam pulksten 23.59 interneta vietnē delfi.lv.
2. Aptaujas dalībniekiem nav redzams, cik reižu par katru nominantu jau nobalsots.
3. Aptaujas dalībnieks drīkst balsot atkārtoti, bet ne biežāk kā vienu reizi 24 stundu laikā par katru nominantu. Vienā balsošanas reizē aptaujas dalībnieks var nobalsot par vairākiem balvas pretendentiem.
4. No vienas IP adreses par savu izvēlēto favorītu 24 stundu laikā var nobalsot vienu reizi.
5. Balsojumā nav iespējams piedalīties, ja tiek lietots reklāmbloķētājs.