Foto: Didzis Grodzs
Lai arī igauņu keramiķa Sandera Raudsepa mājaslapā vēstīts, ka izstādēs viņš piedalās jau kopš 2007. gada, ja ierakstīsiet viņa vārdu "Google" meklētājā, tad primāri šī mākslinieka vārdu sastapsiet tikai skandalozās Daugavpils Marka Rotko centra izstādes kontekstā. Sarunā ar "Delfi" mākslinieks noraida, ka justos lepns par šādu reakciju uz savu darbu izstādīšanu. "No vienas puses, esmu priecīgs, ka mana izstāde ir izpelnījusies šādu uzmanību, taču, no otras puses, mani, protams, uztrauc, kā šis incidents ietekmēs izstāžu rīkošanu un mākslinieciskās izteiksmes brīvību nākotnē," savā atbildē bažījas Raudseps.

"Instagram" kontā Raudseps apraksta savu izstādi kā stāstu par sabiedrību, kas dzīvo paralēlajā pasaulē, un veltījumu pie varas esošajiem cilvēkiem, kuri "savus individuālos mērķus sasniedz ar iebiedēšanu un nežēlīgām metodēm". Izvēli skulptūrā "Dicksus" attēlot pie krusta piesistu vīrieša dzimumlocekli mākslinieks pamato ar maskulīnajai kopienai raksturīgo egocentrisko uzvedības modeļu izsmiešanu – nesaudzīga attieksme pret citiem, augstas ambīcijas un vēlme kļūt par līderi.

"Ironiski, ka cilvēki mani slavēja par drosmi šādu darbu iekļaut izstādē, bet saņēmu arī rupjus pārmetumus," savā "Instagram" ierakstā atklāj Raudseps. "Un tas ir nonācis līdz situācijai, kurā konkrētai cilvēku grupai šis mazais, baltais penis pie krusta ir kļuvis ļoti neērts. Cilvēkiem, kuri sūdzējušies un pauduši savas dusmas, ir visas tiesības justies aizskartiem, jo tas bija paredzams, taču nebija plānots."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!