Latvijas Nacionālā mākslas muzejs (LNMM) šoruden apmeklētājiem piedāvā jaunu video sēriju, kas atklāj mākslas darbu restaurācijas procesu un tā nianses. Šajā sērijā – par darbiem, kam nepieciešama īpaši plaša un apjomīga restaurācija stāsta Dr.art Aija Brasliņa, gleznu restauratore – vecmeistare Nataļja Kurganova.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

LNMM kolekcijā mākslas darbu jaunieguvumi nonāk dažādās saglabātības pakāpēs. Ir darbi, kuri ir labā stāvoklī, un tiem nepieciešama vien netīrumu slāņa noņemšana. Taču ir tādi, kas prasa plašu un apjomīgu restaurāciju.

Viens no tādiem piemēriem muzeja pastāvīgajā ekspozīcijā ir Vilhelma Purvīša gleznotā "Ziemeļu nakts" (1900). Nonākot muzejā, darbs bija sliktā stāvoklī, tā virsmu klāja daudz sīku krāsas slāņa zudumu. Veicot gleznas izpēti, atklājās, ka pretēji ierastajai Purvīša glezniecības tehnoloģijai, gleznai nebija klāta grunts. Pēc restauratoru domām tas darīts apzināti, jo izmantotais plānais krāsas slānis un vietām labi redzamā audekla krāsa rada optisku efektu – īpašu siltuma sajūtu.

Vilhelms Purvītis bija tonālās glezniecības meistars, kas restauratoram ir īpašs izaicinājums. Zudušā krāsas slāņa atjaunošana prasīja daudz laika, jo katrā mazajā izbirumā bija redzamas vairākas krāsu pārejas. Turklāt Purvītis izmantojis niansētu zilo toņu paleti, kurai ir īpaši grūti piemeklēt pareizos toņus.

Projekts "Mākslas restaurācija muzejā" tapis pateicoties advokātu biroja Ellex Kļaviņš atbalstam.

Tags

Vienas gleznas stāsts Mākslas restaurācija muzejā Latvijas Nacionālais mākslas muzejs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form