Foto: Publicitātes foto

Lai veicinātu izpratni par operas mākslu, jau otro gadu Latvijas Nacionālā opera aicināja 9. – 12. klašu skolēnus piedalīties konkursā "Ceļojums uz operu", kura galvenās tēmas ir digitālie risinājumi operā un itāļu opermūzikas ģēnijs Džakomo Pučīni. Šogad konkurss norit sadarbībā ar LNO galveno patronu Lattelecom. 19. aprīlī Latvijas Nacionālajā operā viesojās konkursa "Ceļojums uz operu" divdesmit seši finālisti, portālu "Delfi" informē LNO pārstāvji.

Pēc ekskursijas pa Latvijas Nacionālo operu jaunieši piedalījās sarunā par digitālajiem risinājumiem operā un tikās ar operdziedātāju Lauru Grecku. Vakarā viņi noskatījās Džakomo Pučīni operas "Madama Butterfly" izrādi, par kuru līdz 11. maijam rakstīs eseju. Divu labāko eseju autori tiks apbalvoti Rīgas Operas festivālam veltītajā preses konferencē jūnija sākumā un saņems planšetdatorus no LNO galvenā patrona "Lattelecom".

Savukārt 3. līdz 7. vietas ieguvēji balvā iegūs ielūgumus uz Latvijas Nacionālās operas izrādēm.

Konkursa pirmajā kārtā un diskusijā klātienē Latvijas Nacionālā opera aicināja skolēnus izteikt savas domas par digitālā laikmeta piedāvātajām iespējām, ko varētu izmantot operas darbā. Vairāki dalībnieki norādīja, ka Latvijas Nacionālajai operai vajadzētu pievienoties tiem opernamiem, kas savas izrādes skatītājiem piedāvā skatīties tiešraidēs internetā vai kinoteātrī, jo tādējādi cilvēki, kuriem nav iespējas aizbraukt uz Rīgu, varētu vērot operu klātienē.

Jaunieši arīdzan aicināja Latvijas Nacionālo operu izveidot mobilo aplikāciju, operas gaiteņos izvietot skārienjūtīgos ekrānus, kuros būtu pieejama informācija gan par LNO vēsturi, gan konkrētās dienas izrādi un māksliniekiem.

Vieni no oriģinālākajiem ieteikumiem bija veidot 5D izrādes, lai smarža vēl paspilgtinātu mūzikas iespaidu, iestudējumos izmantot jaunu skārienjūtīgu instrumentu "The Seaboard", kas ļauj atdarināt visus stīgu instrumentus, un iestudēt vienu operas izrādi divos opernamos vienlaicīgi ar iespēju daļu izrādes vērot uz skatuves, bet otru daļu - tiešraidē. 

Lai arī daži dalībnieki gan esejās, gan diskusijā norādīja, ka opera pārstāv klasiskās vērtības un dažādas digitālās tehnoloģijas nav nepieciešamas, tomēr vairums atzina, ka laikmetīgi jauninājumi sekmēs operas pieejamību un veicinās jauniešu interesi par šo mākslas veidu, vēsta LNO pārstāvji. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!