Foto: F64
Muzeju nakti nekad nav apmeklējis 51% Latvijas iedzīvotāju, liecina pētījums par Latvijas iedzīvotāju kultūras patēriņu un līdzdalību kultūras aktivitātēs.

Pētījumu "Latvijas iedzīvotāju kultūras patēriņš un līdzdalība kultūras aktivitātēs 2007-2014: pētījumu dati un statistika" šoruden veica biedrība "Culturelab" ar Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstu.

Muzeju nakti 29% aptaujāto apmeklē vairākus gadus, bet 19% - tikai vienu gadu. Šogad Muzeju nakti apmeklējis 31% Latvijas iedzīvotāju. Muzeju nakts dalībnieku skaits Rīgā šajos gados būtiski nav mainījies, bet stipri pieaudzis reģionos.

Aktīvākie Muzeju nakts apmeklētāji ir iedzīvotāji ar augstākiem ienākumiem, speciālisti un ierēdņi, kā arī augstāko izglītību ieguvušie. Starp tiem, kuri nekad nav apmeklējuši Muzeju nakti, izteikti vairāk ir pensionāru, iedzīvotāju ar zemākiem ienākumiem, bezdarbnieku, iedzīvotāju ar pamatizglītību. Gandrīz ceturtdaļa Muzeju nakti neapmeklējošo norādījuši, ka tā viņus neinteresē, liecina pētījuma dati.

Muzeju apmeklējums Latvijā kopš 2007.gada kopumā palielinājies par aptuveni 10%. Vairākums iedzīvotāju - 71% - aptaujā apgalvojuši, ka muzejus apmeklētu arī tad, ja nenotiktu Muzeju nakts akcija, un tikai 13% atzinuši, ka neapmeklētu. No tiem, kas muzejus apmeklētu, to noteikti darītu 24%, bet drīzāk - 47%, līdz ar to Muzeju naktij tomēr bijusi muzeju apmeklējumu pamudinoša ietekme, secināts pētījumā.

85% Muzeju nakts apmeklētāju ir apmierināti ar notiekošajām aktivitātēm, tikai 7% bijuši kritiski. Visbiežāk kā trūkumi minētas garās rindas - 33% - un cilvēku daudzums - 25%.

Pētījumā veikta gan kultūras jomas statistikas analīze par pēdējo septiņu gadu laika periodu, gan citu pētījumu datu analīze, gan arī īstenota Latvijas iedzīvotāju aptauja, sadarbībā ar pētījumu centru SKDS aptaujājot kopumā 1047 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujā iegūti dati par iedzīvotāju attieksmi pret kultūru kopumā, mērķauditorijām ērtākajiem informācijas un komunikācijas kanāliem, kultūras pasākumu izvēli ietekmējošiem faktoriem, kultūras patēriņu un līdzdalību kultūras aktivitātēs, kā arī jauno kultūras infrastruktūras objektu atpazīstamību un gatavību tos apmeklēt. Atsevišķs pētījuma jautājumu bloks tika veltīts akcijas "Muzeju nakts" apmeklētības padziļinātai izpētei.

Līdzīgi pētījumi Latvijā tiek īstenoti kopš 2007.gada, kas ļauj vērtēt, kā laika gaitā mainījušies Latvijas iedzīvotāju ieradumi kultūras pasākumu apmeklēšanā un līdzdalībā dažādās kultūras aktivitātēs, kā arī analizēt iedzīvotāju attieksmju un viedokļu maiņu par kultūras jomas nozīmi personīgi sev un valsts attīstībai kopumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!