Septembra pirmo nedēļu laikā grupas "Instrumenti" dalībnieks Jānis Šipkēvics, kurš solo mūziku veido ar pseidonīmu Shipsi, priecēja klausītājus ar vairākiem koncertiem Piena muižā. Rubrikā "Delfi dienas dziesma" šodien "Delfi Kultūra" piedāvā Shipsi dziesmu "Meitene no manas klases", kas pirmatskaņojumu pieredzēja aizvadītajā koncertu sērijā.

Dziesmas tekstā Shipsi izmantojis populāro Ojāra Vācieša dzejoli, video veidojis Uģis Olte, bet ierakstu veicis Gatis Zaķis.

Piena muižas koncertos, kuriem tika dots "Kamerkoncertu" apzīmējums, Shipsi savas dziesmas izpildīja vienatnē - līdz šim ierasts Šipkēvica soloprojekta koncertos dzirdēt viņa sadarbību ar vairākiem citiem mūziķiem - Matīsu Čudaru, Elizabetu Lāci, Rūdolfu Macatu un citiem. Pēdējoreiz šādā formā Shipsi koncertu vēroju pavasarī, Tallinas mūzikas nedēļā (interviju ar Shipsi pēc Tallinas koncerta iespējams lasīt šeit).

Taču rudens ieskaņā Šipkēvics, kā pats stāstīja koncertā, nolēmis klausītājus aicināt uz koncertu klusākā un intīmākā gaisotnē. Uzstāšanas laikā mūziķis atskaņoja gan savas, gan arī citu autoru, to skaitā Filipa Glāsa, Pētera Čaikovska un Vladislava Nastavševa, Alises Jostes, "Bat For Lashes", kompozīcijas.

Īpaši jāuzteic Šipkēvica drosme uzstāties tik tuvu klausītājiem - šādā veidā skatītājus aizraut ir daudz grūtāk, nekā ar masīviem šoviem
Henriks Eliass Zēgners

Koncertos Šipkēvics spēlēja klavieres, sintezatoru, kura skaņas izmantoja "cilpu" radīšanai un ambientiem efektiem, kā arī ģitāru, ko, kā pats atzina, tikai nesen sācis apgūt.

Atmosfēras radīšanā lielu lomu spēlēja izvēlētā vieta - Piena muiža, kurā skatuve veidota minimāliem, bet efektīviem līdzekļiem - asprātīgi izmantotais apgaismojums un dekorāciju neesamība (pieļauju, ka Shipsi daudziem joprojām asociējās ar "Instrumentu" šoviem) tik tiešām radīja mājīgu sajūtu.

Jāuzteic arī Šipkēvica drosme eksperimentēt arī šādu koncertu formu, kurā no klausītāja nav iespējams "noslēpties" - jebkura kļūda vai nepilnība tik mazas ietilpības vietā šādas uzstāšanās gaitā būtu manāma uzreiz. Tādējādi neviļus radās sajūta, ka koncertē visi klausītāji ir savstarpēji pazīstami un mūziķis spēlē neformālā kompānijā saviem draugiem.

Tāpat Piena muižas uzstāšanās laikā Shipsi kārtējo reizi atgādināja par savu profesionalitāti un talantu. Muzikālās izglītības "pēdas" visspilgtāk dzirdamas tieši viņa vokāla partijās, kuras ir gana sarežģītas, taču prasmes ļauj Šipkēvicam tās izpildīt bez piepūles, atstājot pārliecinošu iespaidu.

Kā būtiskāko koncerta trūkumu būtu jāmin repertuāra "pārbagātību" - lai arī dažādo mūzikas stilu un virzienu sajaukums no vienas puses radīja patīkami nepiespiestu programmu (nopietnākos akadēmiskās mūzikas skaņdarbus nomainīja "vieglākas" dziesmas), pēc koncerta tomēr palika pārāk sadrumstalots iespaids par dzirdēto. Tāpat arī, piemēram, "Bat For Lashes" dziesmas "Laura" versija Shipsi izpidījumā šoreiz skanēja pārlieku mākslīgi un parāk "ēteriski" - vismaz manai gaumei. Taču ticu, ka katrs no "Kamerkoncertu" sērijas vakariem bija atšķrīgs.

Lai vai kā, uzstāšanās atstāja patīkamu pēcgaršu, jo īpaši jāuzteic Šipkēvica drosme uzstāties tik tuvu (burtiski un pārnestā nozīmē) klausītājiem - šādā veidā skatītājus aizraut ir daudz grūtāk, nekā ar masīviem šoviem un kosmiski iekārtotām skatuvēm arēnās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!