Eksperimentālā postroka projekts "Viviré en Marte" laidis klajā zinātniskās fantastikas un kosmosa izpētes iedvesmotu albumu "Great World".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā informē grupas pārstāvji, projekta nosaukums "Viviré en Marte" no spāņu valodas tiek tulkots kā "Es dzīvošu uz Marsa", bet albuma nosaukums "Great World" ir kosmosa kuģis, kurā mūziķi un klausītāji dodas izfantazētajā kosmosa ceļojumā.

Kā vēsta grupas dalībnieki, albums ir antiutopija, kur katra dziesma ir atsevišķa stāsta nodaļa, un tā uzbūve ir veidota pēc Hulio Kortāsara antiromāna "Klasīšu spēle" principa. Tādējādi klausītājam ir izvēles brīvība, ko nosaka tikai viņa iztēle, kā tiks attīstīts sižets.

Albumu ievada tituldziesma – singls "Great World", kas ir atsauce uz Aldosa Hakslija romāna "Brīnišķīgā jaunā pasaule" un poļu zinātniskās fantastikas rakstnieka Staņislava Lema romāna "Atgriešanās no zvaigznēm" idejām. Grupai šī kompozīcija iemieso sapni par jaunas pasaules uzcelšanu uz nezināmas planētas, kuras meklējumos viņi mērķtiecīgi dodas, kā arī atgādina par laika relativitātes teoriju telpā.

Nākamās albuma dziesmas "Travel" un "Apollo 11" iepriekš tikušas izdotas kā singli. "Travel" teksta pamatā ir amerikāņu dzejnieka Roberta Frosta ikoniskais dzejolis "Divi ceļi", kas kalpoja arī par iedvesmu singla vāka attēlam ar Piena ceļa atzarojumu, bet, savukārt, "Apollo 11" ir veltīta leģendārajai "Apollo 11" raķetes palaišanai un pirmajai pilotētajai piezemēšanai uz Mēness. Tādējādi no vēsturiskā viedokļa "Apollo 11" var darboties kā kosmisko ceļojumu vēstures pirmā daļa vai, ņemot vērā albuma kompozīciju hronoloģiju, personificēt astronautu novērotos objektus notikuma horizontā. Mūziķi atgādina, ka šis singls vairākas nedēļas ieņēma pirmo vietu radio NABA Top LV un 2020. gada beigās TOP 100 ierindojās 26. vietā.

Muzikālais projekts "Viviré en Marte" tika iecerēts kā avangarda eksperiments, konceptuāli pievēršoties futūrisma idejām, kur elektroniskās mūzikas elementi tiek apvienoti ar dzīviem instrumentiem, ietērpjot visu postroka skanējumā. Kā dzīvie instrumenti tiek izmantotas arī skaņas, kas tiek uztvertas kā troksnis, bet ieskauj mūsu ikdienas dzīvi. Šai metropoles un industrializācijas atmosfērai tiek liktas pretī lietus un mūžīgā meža skaņas, kas identificē senatnīgo dabas dzīvi un evolūciju. Īpašu vietu skanējumā ieņem raķetes "Apollo 11" reaktīvā dzinēja sākotnējie ieraksti starta brīdī un papildus tam kosmosa kuģa kapteiņa Nila Ārmstronga monologi, prezidenta Džona F. Kenedija runa, kā arī fragmenti no Viljama S. Barouza lasījumiem.

Grupā muzicē Artūrs Pavlovskis), Andrejs Sadkovojs un Maris Letton). Sākotnēji projekts bija domāts kā instrumentāls, bet nedaudz vēlāk projektam jauna dalībniece – vokāliste – Viktorija Pavlovska.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form