Foto: Izskanējis otrais Pētera Vaska festivāls Cēsīs
Foto: Anrijs Požarskis

Aprīli koncertzāle "Cēsis" aizvadīja izcilā latviešu komponista Pētera Vaska mūzikas zīmē. No 13. līdz 20. aprīlim notika jau otrais festivāls "Pētera Vaska mūzikas aprīlis", kurā skanēja gan Vaska, gan viņa Baltijas un Skandināvijas radošo domubiedru darbi.

Pagājušajā gadā koncertzāle "Cēsis" aizsāka jaunu, pasaulē zināmākajam latviešu komponistam Pēterim Vaskam veltītu festivālu. Pirmā festivāla noslēguma koncerts "Tālā gaisma" ar vijolnieku Hugo Tičati, orķestri "Sinfonietta Rīga" un Juhu Kangas pie diriģenta pults tika nominēts Lielajai mūzikas balvai kategorijā "Gada koncerts".

Otrajā festivālā mūzikas durvis tika pavērtas plašāk, programmā iekļaujot ne tikai Pētera Vaska skaņdarbus, bet arī komponista radošo domubiedru partitūras. "Pētera Vaska mūzikas aprīlis" top ciešā sadarbībā ar pašu komponistu, viņš ir mākslinieciskā satura veidotājs un ideju ģenerators, klātesošs visos festivāla koncertos.

Festivāla atklāšanas koncertā "Brāļi" skanēja Arvo Pērta, zviedru komponista Alberta Šnelcera un somu komponista Oli Mustonena skaņdarbi. No paša Pētera Vaska varēja klausīties "Mazo vasaras mūziku" un "Ceturto stīgu kvartetu". Savukārt koncertā "Vasks mūzikā un dejā" Pētera Vaska daiļrade parādījās neierastākā šķautnē – laikmetīgā baleta iestudējumā. Vācijas "Bundesjugendballett" pārsteidza festivāla apmeklētājus ar viencēlienu, kas balstīts Vaska skaņdarbā klavieru kvartetam. Īpašu noskaņu piešķīra fakts, ka mūziķi atradās līdzās dejotājiem, uz skatuves, piedaloties dejas uzvedumā un esot daļai no tā.

Festivāla emocionāli augstākais punkts tika sasniegts koncertā "Vientuļais eņģelis" ar zviedru kamerorķestri O'Modernt un tā dibinātāju, vijolnieku Hugo Tičati. Nepārspējamā vitalitātē, jaunās krāsās un īpašā interpretācijā dzirdējām Pētera Vaska "Vientuļo eņģeli", Artura Maskata "Concerto Grosso No 1" un Erki Svena Tīra opusa "Angel's Share" vijolei un orķestrim pirmatskaņojumu Latvijā.

"Jau otro gadu festivāla lielkoncerts ar orķestri bija kaut kas ārkārtējs. O/Modernt orķestris spēlē kājās stāvot, kas deva papildus enerģiju. Gan Hugo Tičati, gan visi mūziķi spēlēja ar maksimālu atdevi un muzicēšanas prieku. Tas bija kaut kas neticams! Piedzīvoju vienu no visizcilākajiem mana "Viatore" atskaņojumiem. Un mūsu publika, kas parasti ir rezignēta un vēsa, koncerta beigās lēca kājās, aplaudēja un negribēja mūziķus laist projām. Tas bija satriecošs piedzīvojums. Kaut kas tāds var būt tikai Cēsīs!" sajūsmu par festivāla koncertu "Vientuļais eņģelis" intervijā LR3 "Klasika" neslēpa komponists Pēteris Vasks.

Festivāls "Pētera Vaska mūzikas aprīlis" simboliski noslēdzās ar atkalredzēšanos – pēc vairāku gadu pārtraukuma izskanēja 2016. gadā Koncertzāles "Cēsis" radītais multimediālais klaviermūzikas koncerts "Vasks. Šimkus. Purvītis". Tajā skanēja Pētera Vaska cikls "Gadalaiki", lieliskā pianista Vestarda Šimkus izpildījumā, ko papildināja Roberta Rubīna veidotās projekcijas ar latviešu glezniecības klasiķa Vilhelma Purvīša skaistākajām ainavām.

Source

DELFI Kultūra

Tags

Arvo Perts Pēteris Vasks Roberts Rubīns Sinfonietta Rīga Vidzemes koncertzāle Cēsis
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form