Foto: AP/Scanpix

Slovēņu industriālā roka grupa "Laibach", kas nereti izcēlusies ar neparastiem lēmumiem, 19. un 20. augustā "Atbrīvošanas dienas tūres" ("Liberation Day tour") ietvaros koncertē Ziemeļkorejas galvaspilsētā Phenjanā.

Par "Laibach" koncertu tiks veidota arī dokumentālā filma, un to veidos Latvijas "Vides filmu studija", tiek vēstīts filmu studijas "Facebook" lapā.

Grupa "Laibach" Phenjanā uzstājas 19. un 20. augustā, piedaloties Ziemeļkorejas svinībās par godu 70 gadu apritēšanai kopš Korejas atbrīvošanās no Japānas varas.

"Laibach" savu darbību sāka 1980. gada 1. jūnijā Trbovljē, Slovēnijā (tolaik vēl Dienvidslāvijā) un kopš tā laika kļuvusi par vienu no spilgtākajām žanra pārstāvēm un daudzu citu populāru mūziķu, piemēram, tādu kā vācu "Rammstein", iedvesmas avotu.

"Vides filmu studijas" pārstāvji savos sociālajos tīklos jau ievietojuši arī foto no grupas mēģinājuma "Ziemeļkorejā".

Pēc gada ilgušām sarunām starp Phenjanu un norvēģu mākslinieku Mortenu Traviku, kurš sagatavojis tūri, grupa "Laibach" ir uzaicināta uzstāties Ziemeļkorejā.

Traviks ir pazīstams ar kultūras pasākumu organizēšanu Ziemeļkorejā un pēdējo trīs gadu laikā izolēto valsti ir apmeklējis 20 reizes.

"Es domāju, ka "Laibach" ir ideāla pirmā poproka grupa, kurai uzstāties Ziemeļkorejā (..). Runa ir par mākslu, un mākslai ir privilēģija būt divdomīgai un runāt par dažādām lietām vienlaicīgi," norādījis Traviks, kurš filmējis arī grupas jaunākā albuma dziesmas "Whistleblowers" videoklipu.

"Dažus grupas "Laibach" mūzikas līmeņus Ziemeļkorejas klausītāji nespēs saprast, taču tas ir tikai tāpēc, ka viņiem nav informācijas par šīm lietām, bet citus aspektus, tostarp pašu mūziku, viņi ļoti labi sapratīs," apgalvo mākslinieks.

Ziemeļkorejas mūziku un mūzikas grupas stingri uzrauga varasiestādes, lai gan ārzemju mūzika, it īpaši no Dienvidkorejas, kļūst arvien pieejamāka, pateicoties slepus ievestajiem pārnēsājamiem mūzikas atskaņotājiem un ierakstiem CD un USB atmiņas karšu formātā.

"Mēs uzskatām, ka Ziemeļkoreja ir kā utopijas eksperiments (..), un mums vienmēr patikusi jebkāda veida utopija," sarunā ar AFP norādīja "Laibach" solists Ivans "Jani" Novaks.

Grupas nosaukumam izmantots Slovēnijas galvaspilsētas vāciskais nosaukums, ko lietoja gan Austroungārijas impērija, gan Otrā pasaules kara laikā nacistiskās Vācijas okupācijas iestādes.

Daži mūziķus sauc par fašistiem, taču citi ir pārliecināti, ka viņi savā daiļradē kritizē totalitārisma ideoloģiju.

"Laibach" 1984.gadā kļuva par vienu no avangarda politiskās mākslas kopienas "Neue Slowenische Kunst" (Jaunā Slovēnijas Māksla) dibinātājiem.

Daži mūziķus sauc par fašistiem, taču citi ir pārliecināti, ka viņi savā daiļradē kritizē totalitārisma ideoloģiju.

Dress rehearsal 👍🏻 봉화극장

A photo posted by Sun (@sunbimari) on

The show begins! #Laibach #livefromnorthkorea #pyongyang #northkorea

A photo posted by Simon Cockerell (@simonkoryo) on

Performing euro-beat Classic 'life is life' #Laibach #pyongyang #northkorea #livefromnorthkorea

A photo posted by Simon Cockerell (@simonkoryo) on

Photographers jostling for a good shot of #Laibach in #Pyongyang

A photo posted by Sun (@sunbimari) on

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!