Foto: Reuters//Scanpix/LETA

Pirms vairāk nekā 10 gadiem mūzikas industrija visā pasaulē pārdzīvoja krīzi – zēla un plauka pirātisms, mainījās mūzikas klausīšanās paradumi, strauji samazinājās pārdoto disku apjoms, lai izdzīvotu, mūziķiem atlika vien paļauties uz koncertu apmeklētājiem. Līdz ar lielo straumēšanas platformu uzplaukumu teju visi nozares eksperti atzīst, ka mūzikas klausīšanās vēl nekad nav bijusi tik populāra kā šobrīd. Tomēr viss nav viennozīmīgi – mūziķi sūdzas, ka pašreizējais straumēšanas biznesa modelis viņiem draud ar nabadzību, to ietekmē arī mūsu paradumu maiņa un nepieredzētā konkurence. Kā straumēšana ir mainījusi mūzikas industriju, un kādas sekmes "Spotify" ir latviešu māksliniekiem?

Datus par Latvijas mākslinieku klausījumu skaitu "Spotify" apkopojis sociologs, LU Literatūras, folkloras un mākslas institūta pētnieks Jānis Daugavietis. Viņa izveidotajā Top 40 jau pirmajā vietā redzams pārsteigums – Latvijas populārās mūzikas vidē nedzirdēts vārds – Tobu. Viņš aizvadītajā mēnesī ir līderpozīcijā gan pēc sekotāju, gan klausījumu skaita. Kā liecina informācija mākslinieka "Spotify" profilā, Tobu ir elektroniskās mūzikas producents no Latvijas – Toms Burkovskis. Viņš rada instrumentālo mūziku, ko raksturo lipīgas melodijas un pozitīva enerģija. Pēc Daugavieša atlasītajiem datiem, Tobu auditorija absolūtajā vairākumā ir ārpus Latvijas – starp Top 5 pilsētām Rīgas nemaz nav. Visvairāk viņa klausītāju mājo Tokijā, tad seko Londona, Oslo, Singapūra un Sidneja.

Savukārt topa otrajā vietā atrodas instrumentālais duets "Domenique Dumont", ko šoruden varēja klausīties un skatīties koncertā tepat Rīgā, Fon Stricka villā. 

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!