Foto: Publicitātes foto
Trešdien, 23. oktobrī, pulksten 19.00, Kalnciema kvartālā, Jaunās mūzikas festivāla "Arēna" ietvaros notiks koncerts "Dzeja un džezs. Klausies. Слушай. Listen.", kas ir starpdisciplinārs projekts, kurā Aleksandras Lines dzeju improvizētas džeza mūzikas pavadījumā izpilda mūziķi ar starptautisku pieredzi: Artis Orubs (sitaminstrumenti, perkusijas) Toms Mikāls (taustiņinstrumenti, efekti) un Dominiks Višņauskis (Dominykas Vyšniauskas, pūšaminstrumenti, Lietuva), portālu "Delfi" informē pasākuma rīkotāju pārstāvji.

Projekta "Klausies. Слушай. Listen." nosaukums ir tiešs un vienkāršs aicinājums ieklausīties gan mūzikā, gan runātajā vārdā – dzejā, ko oriģināli trijās valodās (latviešu, krievu un angļu) sacerējusi Aleksandra Line.

"Klausies. Слушай. Listen." programmas pirmatskaņojums notika 2016. gadā. Kopš tā laika jau vairāk nekā trīs gadu garumā projekta mūzika ir vairākkārt skanējusi džeza festivālos un klubos Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un citur. 2018. gadā grupai iznāca debijas albums "17", kas tika nominēts Latvijas Mūzikas ierakstu gada balvai "Zelta Mikrofons 2019" kategorijā "Labākais džeza, blūza vai soulmūzikas albums".

2018. gadā albuma kompozīcijas un intervijas ar tā mūziķiem izskanēja Vācijas "Baltische Stunde" un Beļģijas "Radio Centraal" ēterā, savukārt viena no albuma kompozīcijām, Jazz Musician, tika iekļauta izlasē "Jazz in Latvia 2018", kas tika prezentēta plašai auditorijai lielākajā Eiropas džezam veltītajā notikumā – jazzahead! gadatirgū Brēmenē.

Kompozīcijai atsauksmi ir uzrakstījis Krievijas žurnālists un kritiķis, grāmatu autors un jazz.ru galvenais redaktors Kirils Moškovs: "Melodeklamācija – vai drīzāk vienkārši deklamācija – pie atturīgas saksofona un bungu saspēles, kas imitē frīdžezu. Imitē – jo tie tik ideāli iekļaujas pauzēs starp vārdiem un rindām vecmodīgi sillabiskajam dzejolim angļu valodā, ka var iedomāties: tā nevar būt brīva improvizācija – pat ja saksofonistam Tomam Rudzinskim nestāv priekšā nošu partitūra, viņam priekšā pavisam noteikti stāv Aleksandras Lines rakstītā dzejoļa teksts, un viņš precīzi sasaista sevis spēlēto ar tajā brīdī skanošo vārdu. Tas ļoti atšķir projektu no tā, kā dzeja tika izmantota 1960.to gadu agrīnajā frīdžezā: laikā, kad jauns Lerojs Džounss (vēl pirms pieņemis Amiri Baraka vārdu) vienkārši lasīja savu "Melno dada-nihilismu" pa virsu Ņujorkas Art-kvarteta niknajam frīdžezam. Te muzikāls audums ir sajusts kā brīvais džezs, bet tāds "cerebrāls": disciplinēts, pārdomāts, atturīgs" .

"Arēna" ir laikmetīgās mūzikas festivāls, kas kopš 2002. gada ik rudeni Latvijas koncertzālēs pulcē jaunās mūzikas komponistus, atskaņotājmāksliniekus un klausītājus no daudzām pasaules valstīm. Festivāla moto "Saklausi nākotni!" ietver sevī galveno festivāla ideju un mērķi – rādīt mūsdienu mūzikas dažādību visā tās krāšņumā, veicinot jaunas mūzikas tapšanu, atskaņošanu un dokumentēšanu.

Koncerta biļetes "Biļešu paradīzes" tirdzniecības vietās un internetā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!