Foto: Publicitātes foto
Latviešu dizainere Iveta Vecmane radījusi tērpus itāļu horeogrāfes Klaudijas Kasteluči (Claudia Castellucci) izrādei "La nuova Abitudine" ("/" – no itāļu valodas).

Sadarbībā ar itāļu horeogrāfi Klaudiju Kasteluči radīti tērpi laikmetīgās dejas izrādei, kuras pirmizrāde notika Sanktpēterburgā 2021. gada 9. oktobrī.

Laikmetīgās dejas uzvedums bija iekļauts Turīnas "Colline Torinesi Festival" oktobra izrāžu programmā, bet 13. un 14. novembrī tika demonstrēts Itālijas galvaspilsētā Romā notiekošajā "Romaeuropa" festivāla programmā.

2020. gada Venēcijas biennāles "Sudraba lauvas" ieguvēja, Klaudija Kasteluči uzrunājusi Ivetu Vecmani pirmajai sadarbībai, radot izrādi "La Nuova Abitudine". Vērienīgais uzvedums Sanktpēterburgā tika iestudēts Klaudijas Kasteluči rezidences laikā mēnesi strādājot ar Teodora Kurentzisa kori "musicAeterna", dejas kompānijas "Mora" dejotājiem un Pēterburgas improvizācijas meistarklases dalībniekiem.

Uzveduma muzikālo materiālu caurvij unikālās Valaamas klostera dziedājumu tradīcijas, kuras horeogrāfe un dejotāji interpretē intuitīvā laikmetīgās dejas improvizācijas valodā. "Atsakoties no mūsdienu prāta dominances un lietu kārtības, mēs radām savus jaunos ieradumus, kas balstīti senajās tradīcijās. Lūk, tā arī ir metafiziskā vide, kuru radām mūsu dejā ar kori," teikusi Klaudija Kasteluči. Kora mākslinieki piedalīsies arī "La Nuova Abitudine" izrādēs Turīnā un Romā. Abos festivāla pieteikumos veidotāji sola "intuitīvu mentālu un fizisku ceļojumu seno tradīciju līkločos, ļaujoties mūzikai, dziedājumiem un dejotāju ķermeņa valodai".

"Esmu ļoti priecīga par šo sadarbību. Kustībā tērps iegūst jaunu dzīvību. Man šķiet ļoti īpaša un reizē mistiska pieredze redzēt savus radītos tērpus kā izrādes daļu. Iespējams, savu lomu šajā noslēpumainībā spēlē liturģiskie dziedājumi un izrādes kopējais uzstādījums. Pati ideja par dabisku, cieņpilnu līdzāspastāvēšanu arī dažādās mākslas izpausmes formās man arī šķiet suģestējoša. Līdzīgi kā Klaudija raksturo dejotājus, kuri intuitīvi ļaujas mūzikas valodas interpretācijai, necenšoties to pārspēt, arī tērpu uzdevums ir piešķirt vēl vienu, papildu dimensiju, bet nekādā gadījumā neaizēnot jau esošās. Ceru, ka šī izrāde kādudien būs redzama arī uz Latvijas skatuvēm," par savu pienesumu Klaudijas Kasteluči izrādē stāsta Iveta Vecmane.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!