Foto: Publicitātes foto

Latvijā uzstāsies amerikāņu elektroģitāras virtuozs un kvalificētais mūzikas terapeits Stenlijs Džordans. Iepriekšējo reizi viņš Latvijā uzstājās 2003.gadā, pilnībā izpārdotajā Lielajā ģildē sniedzot koncertu nepilnam tūkstotim apmeklētāju. Par to apskatu var lasīt šeit.

Koncerts plānots 9.novembrī jaunajā koncertzālē "Rīga", kura atrodas Latvijas Zinātņu akadēmijā.

Džordans no sešiem gadiem nopietni nodarbojies ar klavierspēli, tomēr pusaudžu vecumu viņš sagaidīja jau ar ģitāru rokās, cenšoties atveidot Džimiju Hendriksu un Karlosu Santanu. Apvienojot pianista prasmes ar jauno aizraušanos, viņš apguva oriģinālu tap-tehniku, spēlējot uz ģitāras grifa ar divām rokām, kā klavierspēlē.

Lai gan viņš visticamāk nav pats pirmais šīs tehnikas izgudrotājs, tieši Džordans kļuva slavens kā fenomenāls virtuozs, kas perfekti pārvalda tapinga tehniku.

Jau pirmais viņa disks „Magic Touch” (1985), kurā bija ne vien ansambļa kompozīcijas, bet arī solo skaņdarbi, kas tika izpildīti jaunajā tehnikā, izraisīja sensāciju – tas burtiski pazuda no veikala plauktiem. Albums bija „Billboard” mūsdienu džeza albumu topa virsotnē piecdesmit vienu nedēļu. Tas tika nominēts „Grammy” balvai, kas ir neticams retums debijas albumam.

Pēc tam Džordans kļuva par gaidītu viesi daudzos džeza festivālos ASV un Eiropā, viņš uzstājas ar solo koncertiem un ansambļos. Ģitārists nemitīgi eksperimentē – izpildot Stīva Vandera un „Beatles” dziesmas džeza manierē vai pārvēršot Ravēla „Bolero” par roka, afro un latīņu stila kompozīcijām.

Kritiķi sauc viņu par vienu no 100 labākajiem visu laiku un tautu ģitāristiem. Arī šodien viņš pārsteidz, meistarīgi izpildot skaņdarbus ar sarežģītu un it kā nemaz ne ģitāras faktūru. Džons Skofilds – Džordana kolēģis – reiz atzina: „Kad es viņu dzirdu, domāju, ka spēlē divi cilvēki”.

Biļetes uz koncertu var iegādāties „Biļešu serviss” tīklā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!