Foto: Publicitātes foto

Latvijas Nacionālajā Operā (LNO) Džakomo Pučīni operā "Madama Butterfly" 20. un 23. septembrī notiks trīs debijas – Čo-čo-sanas lomā pirmo reizi būs Dana Bramane, Pinkertona lomā – Raimonds Bramanis, Suzuki lomā – Ilona Bagele. Pie diriģenta pults šajās izrādēs stāsies Mārtiņš Ozoliņš, portālu "Delfi" informēja LNO pārstāve Irbe Treile.

Soprāns Dana Bramane Latvijas Nacionālajā operā debitējusi 2008. gadā Mikaēlas lomā Žorža Bizē operā Karmena. Dziedātājas repertuārā ir Tatjana (Jevgeņijs Oņegins), Liu (Turandota), Rozalinde (Sikspārnis), Violeta (Traviata), Maruta (Vilkaču mantiniece), Mizete (Bohēma), donna Elvīra (Dons Žuans) u.c. 2009. gada jūnijā kļuvusi par BBC konkursa "Cardiff Singer of the World" finālisti.

Tenors Raimonds Bramanis ir viens no vadošajiem LNO solistiem. Viņš debitēja LNO 2008. gadā Papageno lomā Volfganga Amadeja Mocarta operā "Burvju flauta". Raimonda Bramaņa repertuārā ir tādas lomas kā Tots (Spēlēju, dancoju), titulloma operā "Fausts", Alfrēds (Traviata), Hercogs (Rigoleto), Ismails (Nabuko) un citas. Dziedātājs 2015. gadā saņēmis "Latvijas Gāzes" Gada balvu Operai kategorijā "Labākais operas solists". 2019. gadā ar NDR orķestri diriģenta Risto Josta vadībā koncertējis Leipcigas "Gewandhaus" zālē un Erfurtes teātrī, kā arī dziedājis Hercoga lomu operā "Rigoleto" Honkongas operā.

Ilona Bagele ir LNO soliste kopš 2003. gada un viena no pieprasītākajām koncertmāksliniecēm Latvijā ar vērienīgu pieredzi akadēmiskajā, džeza un populārajā mūzikā. Ilonas Bageles plašajā lomu sarakstā ir tādi spilgti raksturi kā Grāfiene (Pīķa dāma), Flora (Traviata), Mersedesa (Karmena), Aukle (Jevgeņijs Oņegins), Marselīna (Figaro kāzas), cūciņa Gebgeba (Putnu opera), Marta (Fausts) un daudzas citas. 2018. gadā Ilona Bagele saņēmusi LNO fonda Gada balvu operai kategorijā "Labākā operas soliste".

"Trīs debijas operā "Madama Butterfly" uz LNO skatuves ir liels izaicinājums. Varam būt lepni, ka mums ir savs jauns vietējais sastāvs tik sarežģītām lomām kā Čo-čo-sana, Pinkertons un Suzuki. Pandēmijas apstākļos solistiem ir bijis laiks sagatavot tik apjomīgas lomas, piedzīvojot personīgo izaugsmi, kas saspringtas sezonas laikā būtu sarežģītāk," saka LNO galvenais diriģents Mārtiņš Ozoliņš.

Operas "Madama Butterfly" iestudējumā izmantoti LNO vēsturiskā 1925. gada iestudējuma elementi: saglabāta Eduarda Vītola oriģinālā scenogrāfija un kostīmu dizains, kā arī Sofijas Maslovskas režijas uzstādījums. Iestudējums, kas vēstī par japāņu meitenes un amerikāņu virsnieka neiespējamo mīlestību, ir uzskatāms par vienu no visvecākajiem saglabātajiem operuzvedumiem pasaulē.

Biļetes uz izrādēm LNOB un "Biļešu Paradīzes" kasēs, kā arī internetā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!