Foto: Publicitātes attēls

Ārvalstu mediji izceļ Ņujorkas Metropolitēna operas zvaigznes Kristīnes Opolais vokālo talantu, jutekliskumu, emocionāli dziļo lomu izpildījumu un izturību, nereti dēvējot viņu par operas supersievieti.

Tuvojoties pirmajai Opolais solo koncertturnejai Latvijā, tās organizators Andreja Žagara kultūras atbalsta un attīstības fonds ir apkopojis spilgtākās uzstāšanās, kas Opolais atnesa pasaules slavu.

Antonīna Dvoržāka 'Nāra' (2010)

Foto: Publicitātes attēls

Bavārijas valsts operā austriešu režisora Martina Kušeja uzvesto Dvoržāka "Nāru" pēc tās pirmizrādes dēvēja par šokējošu, pretrunīgu, taču vienlaikus par neaizmirstamu un izcilu. Nenoliedzami tādu to padarīja ne vien režisora interpretācija, bet arī spēcīgais un emocionālais Kristīnes Opolais dziedājums, kura šīs lomas dēļ atteicās no debijas Metropolitēna operā.

Kā izrādījās vēlāk, risks atmaksājās, jo šī loma tika uzskatīta par vienu lielākajiem izrāvieniem solistes karjerā. "Lielisks, drosmīgs un, iespējams, līdz šim izcilākais sniegums Kristīnes Opolais karjerā," tā tolaik rakstīja ietekmīgais britu laikraksts "The Guardian".

Džakomo Pučīni 'Bezdelīga' (2013)

Magdas loma Pučīni operā "Bezdelīga" bija Opolais debija uz Ņujorkas Metropolitēna operas skatuves. Vēlāk "The New York Times" kritiķi rakstīja, ka soliste esot gan skaista sieviete, gan dabiska aktrise ar elegantu, bagātīgi vibrējošu balsi teju katrā frāzē.

"Viņas balss fantastiski saderēja ar izaicinošo Pučīni 1917. gada operas Magdas lomu – jaunu kurtizāni no Parīzes, kas sapņo par īstu mīlestību," rakstīja Džeims Džordens no "New York Post" .

Džakomo Pučīni 'Madama Butterfly' (2014-2016)

"Opolais emocionālais ieguldījums Čo-Čo-sanas lomā Entonija Mingelas režisētajā "Madama Butterfly" uzvedumā bija teju sataustāms," rakstīja "The New York Times" uzreiz pēc pirmizrādes, turklāt norādot, ka Opolais debija esot bijusi patiesi iespaidīga.

Čo-Čo-sana pārmet savai kalponei, ka tā tērē laiku lūdzot dievus, pati atsakās no savas senču reliģijas un izlemj paļauties uz cilvēku dabu. "Opolais juteklīgā un izteiksmīgā balss caurvij un paceļas pāri blīvajam orķestra skanējumam un viņas tēlojumā varēja redzēt kā no jaunas, naivas un iemīlējušās meitenes viņa pārtop par saniknotu māti, vīlušos sievieti, kuras ticība savam vīram ir sagrauta," tā Opolais uzstāšanos raksturoja minētais "The New York Times".

Džakomo Pučīni 'Bohēma' (2014)

Debija Mimī lomā vienā no pasaulē iecienītākajam Pučīni operām nāca Opolais kā negaidīts pārsteigums, taču vienlaikus atnesa pasaules slavu un apbrīnu par viņas izturību un plašo ampluā. Operas izrāde tieši tajā brīdī bija skatāma ne vien uz Metropolitēna operas skatuves, bet arī augstā izšķirtspējā tiešraidē visā pasaulē!

Iepriekšējā vakarā Opolais nule bija debitējusi "Madama Butterfly" galvenajā lomā, kad aptuveni 7:30 no rīta viņu sazvanīja Metropolitēna operas direktors Pīters Gelbs, lūdzot uzstāties galvenajā lomā "Bohēma", jo sākotnēji paredzētā solista negaidīti saslima.

Opolais ilgu laiku šo lomu nebija dziedājusi, taču izaicinājumu pieņēma, jo, kā soliste atzina "Daily Mail", iekšējā balss esot teikusi "Kāpēc ne? Tā ir tava iespēja". Un tieši tajā brīdī viņa kļuva par pirmo solisti visā Metropolitēna operas vairāk nekā 130 gadu vēsturē, kas 18 stundās debitē divās dažādās vadošās lomās.

Džakomo Pučīni 'Manona Lesko' (2016)

Foto: Publicitātes attēls

Šajā klasiskajā mīlas stāstā valda kaisle, ilgas un izmisums, kuru visās niansēs izceļ galvenie solisti – Kristīne Opolais un viņas skatuves partneris Roberto Alanja. "Huffington Post" īpaši uzsver Opolais dziedājumu otrajā cēlienā un noslēdzošajā Manonas ārijā, ko raksturo kā smeldzīgi skaistu.

Jāpiebilst, ka šo lomu Opolais pirmo reizi dziedāja Londonas Karaliskajā Kovetngārdena operā, kur to 2014. gadā iestudēja maestro, sers Antonio Papano. Jau tolaik šis jauniestudējums Opolais un viņas skatuves partnera Jonass Kaufmaņa izpildījumā sacēla īstu ovāciju vētru.

Nu jau gluži drīz varēsim baudīt solistes sniegumu arī klātienē Latvijā. Jau vēstīts iepriekš, ka Opolais pēc piecu gadu prombūtnes atgriežas Latvijā ar īpaši sagatavotu soloprogrammu. Koncerti norisināsies Liepājā koncertzālē "Lielais Dzintars" 30. septembrī, Rēzeknē koncertzālē "Gors" 2. oktobrī un Rīgā, Latvijas Nacionālajā operā 4. oktobrī.

Biļetes ir pieejamas gan koncertu norises vietu kasēs, gan "Biļešu Paradīze" interneta vietnē un tirdzniecības vietās.

Koncertos Kristīne Opolais muzicēs kopā ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri itāļu diriģenta Sesto Kvatrīni vadībā. Tajos skanēs ārijas un instrumentālās epizodes no Džuzepes Verdi, Džakomo Pučīni, Pjetro Maskanji, Kamila Sensānsa un Alfredo Katalani zināmām un arī mazpazīstamām operām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!