Foto: Publicitātes attēls

14. oktobrī nepieradinātās mūzikas festivāla "Skaņu mežs'2016" ietvaros mūzikas namā "Daile" uzstāsies projekts, kas daudzviet dēvēts par eksperimentālās mūzikas supergrupu – tajā apvienojies basu mūzikas producenta The Bug ansamblis "King Midas Sound" un "glitch" elektronikas krusttēvs Fennesz.

Kevins Mārtins (Kevin Martin) jeb The Bug ir eksperimentālās mūzikas producents, kas kopš 80. gadu beigām strādājis gan ar avangarda metālu (projekts "GOD" ar Džastinu Broudriku (Justin Broadrick) un Džonu Zornu (John Zorn)), gan ar "dub" mūziku (projekts "Pressure"), gan ar industriālo hip-hopu un ambiento tehno (projekts "Techno Animal"). Sākot ar deviņdesmito gadu beigām, viņš caur trip-hopu pakāpeniski nonāca līdz stilizētai "dancehall" mūzikai un dabstepam. "King Midas Sound" ir projekts, ko Mārtins 2008. gadā dibināja kopā ar dzejnieku un dziedātāju Rodžeru Robinsonu (Roger Robinson) no Trinidadas, kā arī vokālisti Kiki Hitomi (Kiki Hitomi). Jāpiebilst, ka Robinsona literārā karjera nebūt nav palikusi viņa radošās darbības ēnā – 2010. gadā viņš par savu dzejas krājumu "Suckle" saņēma Lielbritānijas "People's Book" balvu, savukārt mākslas organizācija "Decibel" viņu nodēvēja par vienu no 50 autoriem, kas pēdējo piecdesmit gadu laikā būtiski ietekmējuši Lielbritānijas tumšādaino iedzīvotāju rakstniecību. Ietekmīgais britu mūzikas žurnāls "The Wire" "King Midas Sound" debijas albumu "Waiting for You..." nodēvēja par vienu no 2009. gada labākajiem mūzikas albumiem.

Fennesz – mūziķis, kuru vēlāk ir atdarinājuši simtiem jaunu mākslinieku – ir viegli atpazīstams ar saviem "glitch" (bojājuma) ietekmētajiem skaņu virknējumiem un ''baltā trokšņa'' blāķiem, zem kuriem viņš slēpj cilvēciskas un iejūtīgas melodijas, mūzikas radīšanā izmantodams ģitāru līdzās datoram, sempleriem un oscilatoriem.

Kopš Fennesz sevi pieteica plašākai publikai tūkstošgades mijā, viņš ir saviļņojis auditoriju ar savu abstrakti un raupji smeldzīgo nostalģiju pēc "aizejošās vasaras", kas visspilgtāk izpaudās 2011. gada leģendārajā ierakstā "Endless Summer", kas tika uztverts kā veltījums Kalifornijas grupas "Beach Boys" tāda paša nosaukuma 1974. gada albumam. Tiesa, pats Fenezs ir vienmēr noliedzis šo saistību. Ietekmīgais mūzikas kritikas portāls "Pitchfork" nosauca Feneza "Endless Summer" par pagājušās desmitgades 26. labāko albumu.

"King Midas Sound" raksturo apzināta pretruna starp grupas studijas ierakstiem un dzīvajiem priekšnesumiem; ansambļa albumi bieži vien ir nomākta romantisma un tumšas, urbānas melanholijas piesātināti, taču koncertos šī trijotne izklausās robusta un radikāli skaļa, par ko rīdzinieki varēja pārliecināties 2011. gada "Skaņu mežā", kad Tabakas Fabrika viņu uzstāšanās laikā skaļuma dēļ zaudēja vienu no logiem.

Arī Fennesz dzīvie priekšnesumi ir daudz raupjāki un trokšņaināki nekā viņa rūpīgi slīpētie ieraksti – atšķirībā no "King Midas Sound", tas gan nepārmāc mūzikas sentimentalitāti, drīzāk to pat pastiprinot ar tramīgas steidzamības sajūtu. Gaidāms, ka abu mūzikas projektu kopējais priekšnesums piedāvās jaunu līdzsvara versiju šajos jau ierastajos pretstatos.

Biļetes uz festivālu iespējams iegādāties "Biļešu Servisa" kasēs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!