Foto: Publicitātes foto
"Albumā atspoguļojas grupas dalībnieku uzskats, ka dzīvojam zinātniskās fantastikas un mitoloģijas laikmetā," tā īsi pēc jaunā ieraksta "Moving the Great Hadron" prezentācijas Ģertrūdes ielas teātrī teic viens no "Soundarcade" dalībniekiem, ģitārists Lauris Ābele.

Jauno albumu grupa pieteikusi ar skaļu un vizuāli piesātinātu koncertu 9. februārī. Samērā plašajās Ģertrūdes teātra telpās bija pulcējies liels grupas atbalstītāju skaits. Sanākušajiem bija iespēja pirmo reizi dzīvajā izpildījumā noklausīties visas jaunā "Soundarcade" ieraksta dziesmas, kā arī baudīt muzikālajam materiālam pievienoto vizuālo noformējumu, kas tika projicēts uz zāles sienām un griestiem. Koncertā kā viesi uzstājās pašmāju eksperimentālā roka grupa "Tesa".

Apvienības "Soundarcade" ģitārists Lauris Ābele stāsta, ka pirms prezentācijas pasākuma grupai esot bijis neliels satraukums par tā norisi. "Mēs gribējām radīt svētkus gan sev, gan cilvēkiem, kuri mūs klausās, un šķiet, ka izdevās," apmierināti secina mūziķis.

Veidojot jauno ierakstu "Soundarcade" pieturējusies pie labākajām progresīvā roka tradīcijām un nolēmusi mūzikai pievienot stāstu, kas tiek izstāstīts ieraksta ietvaros. "Mūsu piedāvātais naratīvs ir par cilvēka meklējumiem mūsdienās," skaidro Lauris. Ideja par zinātnisko fantastiku un mūsdienu mitoloģiskajiem tēliem izpaužas arī albuma vizuālajā estētikā, no kuras atmiņā paliekošas ir košās krāsas, mandalās izvietotie dzīvnieku attēli un mītiski sieviešu tēli, kā, piemēram, tautumeita ar liesmojošām acīm. Pie vizuālā noformējuma strādājis mākslinieks Edgars Folks.

"Stāsta galvenais varonis meklē lielās atbildes, beigās attopas, ka nekur tās nav atrodamas, un viņš ir apgājis pa tādu kā spirāli," stāsta Lauris. Pamatideja, kuru grupa pauž ierakstā "Moving the Great Hadron" esot tā, ka neviens indivīdam nevar sniegt atbildes uz eksistenciālajiem jautājumiem. "Nebūs nekādu universālu atrisinājumu," pauž Lauris Ābele. "Tā ir mūsu iekšējā pārliecība, kuru izspēlējam mūzikā."

Muzikāli jaunais ieraksts kļuvis smagnējāks un jaudīgāks, skaidro Lauris. "Šajā ierakstā izmantojam citus izteiksmes līdzekļus," stāsta mūziķis. "Mēģinām saglabāt tās nianses, skaņu tekstūras, kas mums ar kaut ko asociējas, bet tajā pašā laikā pievēršamies tādām lietām kā klasiskākiem, lieliem ģitāras riftiem, ļaujot tiem izskanēt pilnīgi." Par albuma skanējuma iedvesmotājiem varot nosaukt eksperimentālā roka grupas "Can" mūziku un agrīnos "Pink Floyd" ierakstus. Ābele uzskata, ka tā ir mūzika, kas aizgājusi tālāk par roka dzīvesveidu, kuru var apzīmēt ar "sasit alus bundžiņu pret galvu un brauc ar motociklu".

Prezentācijas pasākumā sastaptais kultūras žurnāla "Veto Magazine" mūzikas ierakstu apskatnieks Uģis Briedis teic, ka, salīdzinot ar iepriekšējo "Soundarcade" albumu, šis viņam konceptuālā ziņā patīkot daudz vairāk.

"Protams, nevar spriest pēc pirmajiem iespaidiem, jo koncertā bija vērojams vizuālais un muzikālais materiāls vienlaicīgi," saka Uģis, piebilstot, ka albums tomēr jānoklausās pāris reizes, lai adekvāti spriestu par jauno ierakstu. "Bet kopumā tas ir izdevies ļoti labi, un Dievs dod viņiem to tā vienmēr nospēlēt kā šovakar prezentācijā."

Savukārt koncerta apmeklētāja Līga atzīst, ka redzēt tādas latviešu muzikālās apvienības kā "Soundarcade" un "Tesa" vienā pasākumā ir ļoti patīkami. "Abas grupas nospēlēja lieliski," saka jauniete, piebilstot, ka pirmās divas dziesmas no "Soundarcade" jaunā ieraksta tomēr neesot likušās īsti simpātiskas. "Bet, sākot ar trešo, viss likās burvīgi, ieturēts grupas labākajās tradīcijās." Līga atzīst, ka kopumā gan pēc pirmās "Moving the Great Hadron" noklausīšanās reizes licies, ka grupas pirmais albums "12 Songs of the Jackalope" tomēr bijis labāks.

Pēc albuma prezentācijas koncerta grupa uzstāsies vēl četrās Latvijas pilsētās – 10. februārī Jelgavā, "MCB", 11. februārī Liepājā "Fontaine Palace", 24. februārī Valmierā "Nepabeigtajā debesskrāpī" un 25. februārī Valkā "309. kabinets".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!