Foto: Vida Press
2018. gada nogalē "Billboard" apkopoja datus un publicēja Top 25 ar koncertturnejām, kas gada laikā sasniegušas vislielākos ieņēmumus. Šis gads īpaši izceļams ar vairāku komerciālo sasniegumu rekordu krišanu, kā arī ar relatīvi jaunu mūziķu dominēšanu topā, ārpus pirmā desmitnieka atstājot tādus stadionu un arēnu grandus kā "Depeche Mode", "Foo Fighters" un "Eagles", kā arī popmūzikas melodiju meistarus Selīnu Dionu un Eltonu Džonu.

Tomēr līdzās jauniem mūziķiem kā Eds Šīrans un Teilore Svifta joprojām pilnas arēnas pulcē grupas "U2", "Journey" un "Def Leppard". Savukārt, iespējams, tieši vecmeistari no "The Rolling Stones" ir īstie šī topa uzvarētāji, 2018. gadā vien ar 14 koncertiem, spējot konkurēt ar kolēģiem, kuri gadā nospēlē pat 100 koncertu. "Billboard" publicētie dati ir par koncertturneju ieņēmumiem tikai 2018. gadā.

10. vieta – 'Journey & Def Leppard'

"Bilboard" 10 komerciāli veiksmīgāko turneju spici sāk divu hard rock grupu – britu "Def Leppard" un amerikāņu "Journey" – dubultturneja.

Abas grupas kopīgo uzstāšanos uzsāka 2018. gada 21. maijā, Hatfordā, Konektikutā, bet noslēdza Inglvudā, Kalifornijā, kopumā nospēlējot 60 koncertu ASV un Kanādā. Turnejas ieņēmumi 2018. gadā sasniedz 97.1 miljonus ASV dolāru. Koncertus apmeklējuši nedaudz vairāk kā miljons cilvēku.

Jāpiebilst, ka atsevišķos koncertos ASV abām grupām pievienojos ne mazāka mēroga rokmūzikas leģendas kā "The Pretenders", "Cheap Trick" un "Foreigner".

9. vieta – Kenijs Česnijs

Amerikāņu country karalis un daudzu žanra balvu laureāts Kenijs Česnijs līdzīgi kā iepriekš savos koncertos pulcējis iespaidīgu apmeklētāju skaitu. Viņa "Trip Around the Sun Tour" turnejas ieņēmumi 2018. gadā pārsnieguši 114 miljonus ASV dolāru.

Kopumā mūziķi aizvadītā gada laikā uzstāsies 42 koncertos, pulcējot 1.3 miljonus apmeklētāju.

8. vieta – 'The Rolling Stones'

Ar žilbiniešiem panākumiem, 2018. gada laikā nospēlējot vien 14 koncertus, "Billboard" komerciāli veiksmīgāko turneju topā atrodas veterāni no "The Rolling Stones" un viņu aktuālā turneja "No Filter Tour".

Turnejas pirmā daļa ar 12 koncertiem dažādās Eiropas pilsētās norisinājās jau 2017. gadā, bet 2018. gada sākumā tika izziņoti vēl 14 koncerti Eiropā un Lielbritānijā. Tos kopumā apmeklējuši 750.1 tūkstoši klausītāju, bet turnejas ieņēmumi sasniedz teju 118 miljonus ASV dolāru.

"The Rolling Stones" ar "No Filter Tour" turpinās koncertēt arī 2019. gadā, kad ir ieplānoti 13 stadionu šovi ASV. Un vienas standarta biļetes cena uz šiem koncertiem vidēji maksā 250 līdz 300 ASV dolāriem. Tāpēc paredzams, ka arī šā gada beigās grupa ar salīdzinoši nelielu koncertu skaitu ierindosies komerciāli veiksmīgāko turneju topā.

7. vieta – 'U2'

Joprojām miljoniem klausītāju visā pasaulē uzrunā īru grupas "U2" vēstījums un koncerti. Bono un biedri ar 2018. gada "Experience + Innocence Tour" ierindojas "Billboard" topa septītajā vietā.

2018. gada 2. maijā Tulsā, Okhlahomā, ASV uzsāktajā turnejā, rokmūzikas vecmeistari nospēlēja 60 koncertu, noslēdzot to ar iespaidīgu uzstāšanos Berlīnē 13. novembrī. Turnejas 2018. gada ieņēmumi sasniedz 126.2 miljonus ASV dolāru no vairāk nekā 900 tūkstošiem pārdoto biļešu.

Atgādinām, ka 2017. gadā "U2" svinēja kulta albuma "The Joshua Tree" (1987) 30. jubileju, tam veltot īpašus koncertus, savukārt pērn tika popularizēti grupas jaunākie ieraksti – "Songs of Innocence" (2014) un "Songs of Experience" (2017), neaizmirstot par publikas iecienītajiem hitiem no iepriekšējiem albumiem.

6. vieta – Džastins Timberleiks

Popmūzikas spīdeklis Džastins Timberleiks arīdzan atrodams "Billboard" komerciāli veiksmīgāko 2018. gada turneju sarakstā, ar savu "The Man of the Woods Tour".

Turneja, kas seko viņa piektajam studijas albumam "The Man of the Woods", sākas 2018. gada 13. martā Toronto un tajā bija iekļauti 76 koncerti. Kopumā pagājušajā gadā turnejas 76 koncertus noskatījušies gandrīz 1.2 miljoni cilvēku, bet ieņēmumi sasniedza 149.3 miljonus ASV dolāru.

"The Man of the Woods Tour" koncerti tika izziņoti uzreiz pēc Džastina Timberleika uzstāšanās "Super Bowl" pusfinala pārtraukumā, kas ir viena no skatītākajām pārraidēm pasaulē. Lai gan Timberleiks par šo uzstāšanos tika skarbi kritizēts, bet albums "The Man of the Woods" saukts par vienu no vājākajiem, tas netraucēja popmūziķim ar savu turneju ierindoties "Billboard" topa sestajā vietā.

5. vieta – Pink

Ar 180.5 miljoniem ASV dolāru lieliem ieņēmumiem piektajā vietā ar savu "Beautiful Trauma World Tour" pirmo daļu ierindojas amerikāņu dziedātāja Pink.

Tā ir dziedātājas septītā turneja, kas veltīta septītajam studijas albumam "Beautiful Trauma" (2017). Pink turneju uzsāka 2018. gada 1. martā Fīniksā, plānots, ka tā turpināsies arī šogad ar noslēgumu 5. oktobrī Riodežaneiro, "Rock in Rio" festivāla programmā.

Pink 88 turnejā iekļautos koncertus pagājušajā gadā apmeklējuši teju 1.3 miljoni klausītāju.

4. vieta – Bruno Marss

Vairāku "Grammy" balvu saņēmējs, hitu "Just the Way You Are" un "Treasure" izpildītājs Bruno Marss 2018. gada turnejas koncertu ieņēmumi sasnieguši teju 238 miljonus ASV dolāru.

Aizvadītajā gadā turpinājās dziedātāja 2016. gadā izdotā albuma "24K Magic" turneja, kuru Bruno Marss uzsāka jau 2017. gada martā Antverpenē, Beļģijā, bet noslēdza 2018. gada pašā nogalē, sniedzot divus koncertus Lasvegasā.

Vien 2018. gada laikā Bruno Marsa koncertus noskatījās ap diviem miljoniem cilvēku. Kopumā Bruno Marss 2018. gada laikā uzstājās 100 koncertos. Tikai viens no koncertiem tika atcelts loģistikas problēmu dēļ – 2. jūlijā plānotā uzstāšanās Diseldorfā.

3. vieta – 'The Carters'

Trešajā vietā 2018. gada komerciāli veiksmīgāko turneju sarakstā ir šovbiznesa un popmūzikas zelta pārītis Bejonse un Jay-Z jeb "The Carters". Abi pagājušajā gadā izdeva albumu "Everything is Love" un devās savā otrajā kopīgajā turnejā "On the Run II Tour".

Abi mūziķi, kuri arī kā solomākslinieki ir vieni no komerciāli veiksmīgākajiem pasaulē, 2018. gada kopīgajā turnejā ieņēmuši 253.6 miljonus ASV dolāru, uzstājoties 48 koncertos Ziemeļamerikā un Eiropā.

2. vieta – Teilore Svifta

2018. gada komerciāli veiksmīgāko turneju sarakstā pēc "Billboard" datiem atrodas amerikāņu dziedātāja Teilore Svifta un viņas sestajam studijas albumam "Reputatiton" veltītā turneja.

Par 2018. gada laikā nospēlētajiem koncertiem dziedātājas ieņēmumi sasnieguši vairāk nekā 315 miljonus ASV dolāru. "Reputation" turneja sākās Glendeilā, Kalifornijā, bet noslēdzās 21. novembrī Tokijā. Kopumā dziedātāja turnejas laikā sniedza 53 koncertus. Kā iesildītāji Sviftas koncertos uzstājās dziedātājas Charlie XCX, Kamilla Kabelo un duets "Broods".

2018. gada pēdējā dienā – 31. decembrī – "Netflix" sāka demonstrēt koncertfilmu "Reputation", kurā iemūžināta Sviftas uzstāšanās pagājušā gada 6. oktobrī Arlingtonā, Teksasā, ASV.

1. vieta – Eds Šīrans

Britu dziedātājs Eds Šīrans kļuvis par līderi un ieņem pirmo vietu 2018. gada sarakstā ar 429 miljoniem ASV dolāru lieliem ieņēmumiem par turnejas "Divide" konertiem.

Pēc "Billboard" datiem 2018. gada laikā Eda Šīrana koncertus apmeklējuši teju pieci miljoni cilvēku. Kopumā mūziķis pagājušā gada laikā nospēlējis 99 koncertus. Ar šo rezultātu Eds Šīrans pārspējis līdzšinējo rekordu, kas piederēja rokmūzikas leģendai "Rolling Stones" – grupas 2006. gada koncertturneja "A Bigger Bang" ieņēmumi sasniedza 425,1 miljonu ASV dolāru.

Šīrana trešajam soloalbumam veltītā turneja aizsākās jau 2017. gada 16. martā Turīnā, Itālijā. Jau gadu iepriekš izraisīja milzīgu auditorijas interesi un tās ieņēmumi sasniedza 122 miljonus. 2019. gadā "Divide" turneja turpināsies līdz pat 26. augustam. Jau ziņots, ka turnejas ietvaros 12. jūlijā Šīrans ar vienīgo koncertu Baltijā uzstāsies Lucavsalā, Rīgā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!