Foto: Publicitātes attēli
Pirms pieciem gadiem Ziemassvētku gaidīšanas laikā bērnu iemīļotajiem animācijas filmu varoņiem pievienojās jauni – divas princeses Elza un Anna, sirsnīgais sniegavīrs Olafs, jestrais ziemeļbriedis Svens un drošsirdīgais ledus cirtējs Kristofs. Jaunā multfilma "Frozen" – latviskota kā "Ledus sirds" – strauji kļuva par starptautisku hitu – desmitgades popkultūras fenomenu, kura pētīšanai un analīzei nodevies ne viens vien profesionālis, gan kino, gan biznesa, gan citās jomās. Kur meklējama "Frozen" pievilcība – mārketinga kampaņā, scenārijā, mūzikā vai vienkārši sniegā un ledū?

Visu laiku visvairāk skatītā animācijas filma

"Frozen" ASV kinoteātros nonāca 2013. gada novembra beigās, un jau pavisam drīz to sāka izrādīt daudzās pasaules valstīs. Filmas efektu, kas sekoja pirmizrādēm, var salīdzināt ar cunami, kas kļūst aizvien lielāks un plašāks, savā varā ieraujot aizvien jaunas teritorijas.

2014. gada 31. martā, tātad četrus mēnešus pēc iznākšanas uz lielajiem ekrāniem, "Huffington Post" rakstīja, ka "Frozen" kļuvusi par visu laiku ienesīgāko animācijas filmu, pārspējot līdzšinējo līderi "Toy Story 3" (Rotaļlietu stāsts 3, 2010). Tobrīd pēc izrādīšanas kinoteātros filmas peļņa pārsniedza vienu miljardu, bet šobrīd tā tiek lēsta ap 1,29 miljardiem ASV dolāru (par kino biļetēm, digitālajām lejupielādēm, nomas, DVD pārdošanas un televīziju izrādīšanas tiesībām).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!