'Riga IFF' filmas apskats: 'Gauso rietumu' noslēpumainais svešinieks Maikls Fasbenders
Foto: Publicitātes foto

Vai nu esam pieraduši viņu redzēt ļaunajos tēlos, vai viņš vienkārši atgādina tādu, kurš varētu nebūt labā iemiesojums, bet skaidrs ir viens – Maikls Fasbenders uz ekrāna ir mačo tipa vīrietis, kurš bieži atveido ļaundarus vai neliešus.

Jaunais skots Džojs Kavendišs dodas uz Amerikas rietumiem, lai sameklētu savu mīlestību, kura, apstākļu spiesta, aizbēga ar tēvu. Taču nu par sievieti un viņas tēvu izsolīts pamatīgs naudas žūksnis, un netrūkst drošsirdīgu vīru, kuri šo summu labprāt ieliktu savā kabatā. Pa ceļam Džojs jau paspējis iekulties nepatikšanās, taču, ja ne jaunais ceļabiedrs, puisim klātos gaužām slikti.

Filmā "Gausie rietumi" Maikls Fasbenders atveido atlīdzības mednieku Sailu Seleku. Ceļojot vienatnē, viņš satiek Džeju Kavendišu (aktieris Kodijs Smits Makfī), kurš ceļo cauri visai Amerikai, meklējot savu mīļoto. Seleks tēlo nesavtīgo palīgu, piekrītot uzņemties pavadoņa lomu un pavadot Džeju līdz viņa galamērķim. Tiesa, iemesli, kāpēc viņš jaunieti neatstāj vienu, ir savtīgi, taču tas neliedz abiem sadraudzēties un kopā iekulties dažādās ķibelēs.

Pretēji naivajam sapņotājam, Džejam Kevendišam, Seleks, ir noslēpumu pilns, nosvērts, dažkārt pat neparedzams. Viņš nepamirkšķinās aci pat tad, ja pret viņu būs pavērsts ierocis, lai gan iekšēji bailes par dzīvību, saprotams, ir. Saila vienmēr uzradīsies īstajā brīdī, kad tas tik ļoti ir nepieciešams.

Arī Džejs cenšas neizrādīt bailes un uztraukumu, jo negrib izskatīties drosmīgā ceļabiedra acīs pēc pēdējā gļēvuļa. Tas, kas vieno sākotnēji gluži atšķirīgos ceļotājus, ir vientulība. Taču, kaut arī ceļu viņi uzsāka vientulībā, neesot neviena pavadā, tagad viņu attiecības pārvērtušās par dēla-tēva attiecībām, taču klasiskos rāmjos tās ielikt nav iespējams.

Maikls Fasbenders nu ir viens no pieprasītākajiem aktieriem Holivudā, un par titullomu Denija Boila režisētajā biogrāfiskajā filmā "Stīvs Džobs" viņam prognozē "Oskaru".

Par "Gauso rietumu" filmēšanu ar ārvalstu medijiem detaļās viņš neieslīgst, taču uzsver, ka beidzot uzlabojis prasmes, bez kurām vesternā filmēties ir pavisam grūti, proti, atrasties zirga mugurā nemaz neesot tik sarežģīti. Bet ierocis, kas ik pa laikam atgriezies viņa atveidotā varoņa rokās, patiesībā bijis ar tukšām patronām, kas savukārt nozīmē, ka pašaudīties kā vecajos labajos Džona Forda laikos viņam nemaz nav pat piedāvāts.

Tags

Riga IFF Rīgas Starptautiskais kino festivāls

Comment Form