Foto: Džeina Saulīte
14. un 15. oktobrī, pulksten 19.00, M. Čehova Rīgas Krievu teātrī būs skatāma Daugavpils teātra izrāde "Kailais karalis", ar kuru teātris ar panākumiem piedalījies vairākos starptautiskos teātru festivālos Maskavā, Sanktpēterburgā un Mogiļevā, portālu "Delfi" informē teātra pārstāve Janīna Ivanova.

"Drosmīga un patiesa izrāde jaunas un dzīves pilnas trupas izpildījumā", "vizuāli ārkārtīgi mūsdienīgs iestudējums", "dziļš, mūsdienu cilvēkam nepatīkams, bet nopietns vēstījums" – tās ir tikai dažas no ārzemju kritiķu atsauksmēm par Daugavpils teātra izrādi "Kailais karalis", kas 2019. gada pavasarī skatītāju vērtējumā tika atzīta par labāko festivāla "M.@rt.kontakt" (Baltkrievija) ietvaros.

Iestudējums balstās uz Hansa Kristiana Andresena pasakām "Cūkgans" un "Karaļa jaunais tērps" Jevgeņija Švarca apdarē, kā arī uz Vilhelma Haufa pasakas "Jaunais anglis". Visas šīs pasakas vieno cilvēcisko vājību tēma, kuras izpaužas, kad cilvēks nonāk pie varas, kad tiecas pēc tās vai baidās to pazaudēt.

Kā rakstīja pats Jevgeņijs Švarcs, "pasakas tiek stāstītas ne jau tāpēc, lai kaut ko slēptu, bet lai atklātu, pateiktu skaļā balsī to, ko domā". Šim autora atzinumam piekrīt arī iestudējuma radošā komanda. Izrādē asi tiek izsmieta nacionālā vīzdegunība ar vienlaicīgu tieksmi pēc visa svešā, varas pārstāvju melīgums un liekulība, kuri demokrātijas aizsegā turpina attīstīties totalitārisma virzienā. Ar savu krāšņo formu un atkailināta ķermeņa klātbūtni izrāde apzināti atdarina mūsdienu masu kultūru, kura cenšas nospiest individualitāti un radīt pelēku masu, kas slīkst izklaidē un primitīvās vēlmēs.

Izrādes režisors, kā arī Karaļa lomas izpildītājs izrādē Oļegs Šapošņikovs saka: "Mēs dzīvojam realitātē, kuru var salīdzināt ar šaha spēli. Visbiežāk mēs šajā spēlē esam vienkārši bandinieki, bet iztēlojamies, ka esam karaļi. Un pat tas, kuru oficiāli ir pieņemts uzskatīt par karali, patiesībā ir tikai pārģērbies āksts. Bet vislielākā intriga - kurš tad ir grosmeistars? To nezina neviens. Toties ir zināmi noteikumi, pēc kuriem viņš spēlē. Ja tu zini savu vietu un spēlē pēc noteikumiem – ir iespēja izsisties līdz karalienes statusam."

Iestudējuma horeogrāfe – Irina Saveļjeva, scenogrāfes un kostīmu mākslinieces – Inga Bermaka Apiaha, Agnese Leilande, gaismu mākslinieks – Sergejs Vasiļjevs. Izrāde krievu valodā.

Biļetes iegādājamas "Biļešu servisa" kasēs un internetā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!