Ja nejauši rodas tāda apstākļu sakritība un jums sagadās vienkop visi tie ārišķīgie un iekšķīgie elementi, kuru parasti trūkst: naudas, laika, pacilājoša garastāvokļa ierastās ziemas depresijas vietā, laba draugu kompānija un vēlme redzēt kaut ko patiesi ekskluzīvi elitāru - klātesamība Bežāra leģendā būs labākais veids, kā pavadīt grūti aizmirstamu darbadienas vakaru.
Konkrēti - Morisa Bežāra pasaulslavenā iestudējuma "Ballet for Life" izrāde patlaban modernākajā Baltijas koncerhallē Saku Suurhall Tallinā 3. decembrī. Absolūts šovs, kurš pilnībā pelnījis sacelto ažiotāžu un 4. decembrī izsludināto papildizrādi, kā arī kārtējo reizi aktualizējis gaušanos par šāda mēroga šoviem piemērotu telpu un tehniskā aprīkojuma trūkumu Rīgā.

Moriss Bežārs (Maurice Bejart, 1927) - franču dejotājs un horeogrāfs, neticami ražīgs mākslinieks, kura radīto baletu skaits ietiecas vairākos simtos un kurš ar savu Lozannas baleta trupu, allaž aktuālajām tēmām, jaunajām formām un idejām ietekmējis pasaules modernās dejas attīstības ceļus. Nemīl kompromisus, vienmēr atvērts iedvesmai un neapturami ekspresionistisks. Absolūti harizmātiska, unikāla personība - tāds kā Mefistofeļa vizuālais prototips, kurš apgalvo, ka mēdzot sarunāties ar Rihardu Vāgneru, tāpat kā ar E.T.A. Hofmani, bet jo īpaši - ar Leonardo da Vinči.

"Ballet for Life" - viens no populārākajiem franču ģēnija darbiem, rekviēms glemroka solista Fredija Merkurija piemiņai. Absolūta kontrastu sintēze: grupas "Queen" neaizmirstamās, visiem tik pazīstamās dziesmas, Volfganga Amadeja Mocarta mūzikas ģēnijs un itāļu modes mākslas pīlāra Džanni Versačes ekstravagantie kostīmi.

Bežāra balets - tā ir ne tikai īpaša dejas maniere, bet arī dzīves filozofija, kurā neatgriezeniski ieplūdušas arī Austrumu tēmas. Cilvēks, kas ir dzimis, lai mīlētu, dzīves zūdošais, nesatveramais skaistums, debesis, kas domātas ikvienam… Bežārs spēlējas ar mūziku kā vērsis ar matadoru. Viņš mīl cilvēka ķermeni un ļauj tam izpausties visā pilnībā. Atkailināti augumi, kas reljefi izcelti apspīlētos triko - ne vēsts no klasiskā baleta arabeskām vai aizmigušām princesēm. Viņa mūžīgais uzdevums ir - padarīt savu dejotāju skaistu. Bežārs pats apgalvo, ka mīlot atdzimšanu, taču nāves tuvums "Ballet for Life" izjūtams gandrīz vai fiziski. "Queen" dziesmas, kurām nolemtības patosu piešķīris spožā solista traģiskais gals. Sasauksmes ar dumpīgā krievu emigranta, baleta premjera Rūdolfa Nurejeva likteni. (Ne jau velti Bežāra galvenais solists ir tik neticami līdzīgs spožākajai 20. gadsimta baleta zvaigznei.) Džanni Versačes varmācīgā nāve. Tie, kas miruši pirms sava laika… Spoži komētu lidojumi, kas aprāvušies savā augstākajā punktā.

Savukārt "Queen" dziesmas sasaucas ar pagājušā gada spilgtāko kino notikumu - Beza Lurmena krāšņo mūziklu "Moulin Rouge". Ideja tā pati - nežēlīgi patiesa un teatrāli skaista. The Show Must Go On. Leģendas turpinās…

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!