Foto: Shutterstock

Šašliki, rasols, pīrāgi, Jāņu siers un citi gardumi uz svētku galda rada pārpilnību. Kā tad var visu nenogaršot? Taču labsajūta pēc tam, kad izmēģini patiešām visu, var nebūt visai labvēlīga svētku turpināšanai – sāp vēders, grūti pakustēt un tā vien gribas aiziet nosnausties. Tā gan nevajadzētu darīt. Kā rīkoties, ja svētkos tomēr nācis pārspīlēt un pārēsties, un ko darīt, lai tas neatkārtotos nākamajā reizē?

Pārēšanās jeb ēšana, kad jau jūties paēdis, ir diezgan bieža parādība, raksta vietne "Cleveland Clinic". Parasti tas notiek ballītēs, ģimenes sanākšanās un brīvdienās. Taču, ja pārlieka ēšana jau kļūst par ieradumu, tas var novest pie svara palielināšanās un ēšanas traucējumiem. Ir vairāki faktori, kas ietekmē pārēšanos, – ne tikai stress, bet arī ēšanas ātrums, tas, ko tu ēd un dari, kamēr ēd, var novest pie pārēšanās. Neregulāra pārēšanās var radīt vēdersāpes, gremošanas traucējumus, mainīt to, kā organisms reaģē uz izsalkumu un veicināt svara pieaugumu.

Ko darīt, ja sanāca pārēsties?

Protams, ka sevis vainošana nepalīdzēs justies labāk. Galvenais ir pret sevi būt laipnam un saprotošam, kamēr gremošanas sistēma dara savu darbu. Taču ir pāris lietas, ko vari darīt, lai tai palīdzētu:

Чтобы продолжить чтение, оформите абонемент.

Пожалуйста, подождите!

Мы подбираем для вас наиболее подходящее предложение подписки...

Loading...

Предложение о подписке не отображается? Пожалуйста, отключите блокировщик рекламы или перезагрузите страницу.
В случае вопросов пишите на konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!