Fоtо: Alice Dietrich / cc

Soctīklu lietošanas apjomi nesamazināsies, un pasaule drošāka nekļūs, taču katra spēkos ir izvēlēties, kā uz to raudzīties. Šobrīd ļoti noderīgs ir kārtējais "TikTok" "core", šoreiz optimisma pārpilnais tēmturis #hopecore, kas atkārto "Dzīve ir skaista", "Lepojos", "Atpūties", "Viss ar tevi ir kārtībā".

@the_implementer ❤️‍🩹✨ #hopecore #positivity #real ♬ original sound - •ᴗ•

Optimistiskiem vēstījumiem veltītā tendence, kā to uzsver soctīkla lietotāja Indija Bleka, "Ir saturs, kas koncentrējas uz pozitīvisma pastiprināšanu, apkārtējās pasaules novērtēšanu, pašaprūpi, mieru un cerības veicināšanu, kas var pielikt punktu "doom scrolling"."" Tas nozīmē pirms miega pārlūkot ziņas un soctīklu saturu ar negatīvu vēstījumu, bieži neapzināti, bet ar sekām – trauksmi, nomāktību un bezcerību. Tā "hopecore" ir mazo un lielo dzīves prieku svinēšana, atgādinājums, ka domāšanas veids ir cilvēka izvēle.

"TikTok" satura menedžere Luisa Makgilikadija "Independent" skaidro, ka tendence ir jauna un pamazām uzņem apgriezienus: "Februāra sākumā tie bija 180 000 videoklipi, bet nedēļu vēlāk jau 200 000. Ja nedēļas laikā top vairāk nekā 20 000, tas ir daudz."

@jenkosgotyou love :) #hopecore #positivity #real ♬ Tek it - izzy

Arī ārpus soctīkla bieži lietotais apzīmējums "core" izmantots konkrētas estētikas modē, skaistumkopšanā, dizainā un citur raksturošanai. Tie ir bezgalīgi daudz, no "cottagecore" un "balletcore", līdz "gorpcore" un "corecore". "Ja izvērtējam, tad pērn "barbiecore" bija 71 000 video, bet "balletcore" 60 000, tāpēc droši var teikt, ka "hopecore" ir ievērojami populārāks," viņa salīdzina. Uz raksta tapšanas mirkli tie ir jau 357 000.

Veselīgi

Dominējošais šo video saturs ir slaidu kombinācijas ar motivējošiem citātiem, ilustrācijām, attēliem, dzeju, ekrānšāviņiem. Populārākā forma ir fotoattēlu režīma funkcija, kas ļauj augšupielādēt līdz pat 35 attēliem. "Diezgan radoši videoklipi no daudziem un dažādiem avotiem," viņa min, ka arī īsziņa draugu starpā vai dzejoļu grāmatas citāts noderēšot šāda veselīga satura veidošanā.

@appreciara Part 2 My hero ❤️‍🩹 | #hopecore #corecore #thankful #dad #daddy #fypシ #fypシ゚viral #thankyou #positivevibes ♬ Silent Track 3 Minutes - Sleep Sounds

Bez fotoattēliem iecienīti ir arī citāti, iedvesmojoši un optimistiski interviju fragmenti, gan no senākiem, gan jaunākiem klipiem ar sabiedrībā zināmām personībām. Līderi ir Holivudas spīdekļi, kuri regulāri dalās ar pozitīviem komentāriem. Piemēram, muskuļotais aktieris Dveins Džonsons, komiķis Kevins Hārts vai dzīvesgudrais aktieris Morgans Frīmens.

"Hopecore" piemēru vidū ir arī uzvaras mirkļi – sportā, kultūrā, mūzikā. Arī suņi, kas priecājas, ieraugot saimnieku. Vai pūlis, kas uzmundrina mazu meiteni; ziņu reportieris, kurš saņem sniega piku sejā.

Izvēle, ko skatīties

"Ja skatās uz "patīk" atzīmēm un komentāriem, var redzēt, ka šos video cilvēki arī saglabā. Tas nav raksturīgi estētikas, "core" tēmu skatītājiem. Mijiedarbība ir specifiskāka – viņi saglabā šos video, lai skatītos vēlāk, kad jutīsies nomākti vai citādi radīsies nepieciešamība. Tas ir līdzīgi kā saglabāt afirmācijas," skaidro Makgilikadija.

@themotivationmentor777 #positivity #hopecore #core ♬ Evergreen - Richy Mitch & the Coal Miners

Vēl viena atšķirīga iezīme no ierastā motivācijas satura, kas aicina mosties pulksten piecos, katru dienu nodarboties ar sportu, uzturā lietot olu baltumus un dārzeņus – ir vērojama maigāka, mierinošāka un pielaidīgāka attieksme.

"Pārmērīgas sociālo mediju lietošanas dēļ sabiedrība ir distancējusies no apkārtējās pasaules. Paskatieties apkārt – iepērkoties, vakariņojot, pastaigājoties, cilvēki nepārtraukti izmanto viedtālruņus," Indija Bleka nedomā, ka soctīklu lietošana mazināsies, taču mudina tajos skatīties iedvesmojošu, cerību pilnu saturu, kas atgādina par pasaules skaistumu – "un lietotājiem ir tikai jāizvēlas, ko tieši skatīties."

Читайте нас там, где удобно: Facebook Telegram Instagram !