Foto: Scanpix
Arvien palielinās iedzīvotāju skaits, kam uzstādītas nefunkcionējošas apsardzes sistēmas, liecina drošības kompānijas "Grifs AG" apkopotā informācija.

Izvēloties lētāko apsardzes sistēmas piedāvājumu, kas šķietami ļauj ietaupīt vidēji 10-30 latu, klients nereti iegūst risinājumu, kas ir ļoti formāls un viegli apejams. Tāpēc drošības eksperti aicina rūpīgi izvērtēt apsardzes pakalpojumu piedāvājumus.

"Uzsākot sadarbību ar jauniem klientiem par apsardzes nodrošināšanu birojos, mājokļos un citos objektos, bieži dzirdam jautājumu par to, cik profesionāli tiek uzstādīta sistēma. Tas nozīmē, ka iedzīvotāji regulāri piedzīvo vilšanos un tas savukārt norāda uz kvalitātes problēmām nozarē," stāsta "Grifs AG" valdes loceklis Ainars Bundulis.

Apsardzes pakalpojuma sniedzēja izvēli Ainars Bundulis salīdzina ar mājas būvēšanu: "Vēloties optimizēt izmaksas, izmanto nekvalitatīvus logus, māju siltina neatbilstoši ziemas temperatūrai, un, kad māja ir gatava, ļoti daudz tiek maksāts par āra gaisa sildīšanu. Tāpat ar taupību apsardzes gadījumā. Ieekonomējot pāris desmit latu, nevar garantēt sistēmas drošumu."

Kā norāda drošības eksperti, problēma visbiežāk saistīta nevis ar pašas iekārtas kvalitāti, bet ar signalizācijas sistēmas uzstādīšanas profesionalitāti. Tas nozīmē - iekārta var būt ļoti laba, bet nepareizi uzstādīta, tā ir nederīga. Lai apsardzes pakalpojumam būtu jēga, ir ne tikai jāzina, kā tehniski iekārta uzstādāma, bet arī jāiegulda laiks vietas - biroja, ražotnes, mājas, dzīvokļa vai kāda cita objekta - izpētē. Ja apsardzes sistēmas uzstādīšana būtu tikpat vienkāršs process, kā, piemēram, virtuves kombaina salikšana, vadoties pēc lietošanas pamācības, tad vispār tāds pakalpojums nebūtu nepieciešams. Apsardzes lielākās izmaksas veido tieši cilvēkresursi līdz ar to situācijā, kad klients vēlas pēc iespējas lētāku pakalpojumu, apsardzes kompānijai ir jāsamazina savi izdevumi. Attiecīgi klients iegūst tieši tādu drošību, par kādu samaksājis.

Kvalitatīvs pakalpojums ir vidēji par 10-30 latiem dārgāks. Nenostrādājušas sistēmas dēļ klientam zaudējumi parasti ir ievērojami lielāki par šo summu, jo garnadži dažu minūšu laikā var iznest ļoti daudz. "Ja zaudējumi radušies apsardzes kompānijas neizdarības vai kļūdu dēļ, tad cietušajam pienākas kompensācija, bet situācijā, ja nenostrādā sistēma, nav likumīga pamata pieprasīt atlīdzinājumu, jo apsardzes pults nav saņēmusi signālu. Līdz ar to apsardzes uzņēmums neko nav pārkāpis," nianses skaidro drošības eksperts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!