Dizaina un interjera priekšmetu ražotāji ik gadu pulcējas lielākajās pasaules un Eiropas izstāžu hallēs, lai atrādītu jaunākos veikumus gan uzpircējiem, gan interjera dizaina entuziastiem. Arī vienā no augusta karstākajām nedēļas nogalēm Frankfurtē, Vācijā "Messe" izstāžu kompleksā gāja visai tveicīgi – no 27. līdz 30. augustam ļaudis no visas pasaules pulcējās izstādē "Tendence 2016". Arī portālam "Tava Māja" bija iespēja ielūkoties, kas tad interesants sagaida interjera preču veikalu klāstu 2016. gada nogalē un 2017. gada pirmajā pusē.

Uzreiz gan jāsaka, ka "Tendence" ir tā izstāde, uz kuru jau daudzus gadus ik gadu pošas nevis vienkāršie cilvēki, kas meklē kādu jaunu spilvenu, dārza mēbeli vai lampu mājoklim, bet gan potenciālie izplatītāji. Pārsvarā ļaudis, kam ir savi dizaina lietu veikali, internetveikali un lielu, zināmu tirdzniecības centru pārstāvji, kas medī ražotājus un firmas, kas izceļas gan ar pircējam simpātisku piedāvājumu, bet arī kvalitāti. Kopumā šogad izstādē piedalījās 955 dalībnieki no visdažādākajām pasaules valstīm. Loģiski, pārsvarā pārstāvētas vietējās Vācijas firmas, taču starp dalībniekiem netrūka lielākie dizaina lietu ražotāji no Skandināvijas valstīm, ASV, Kanādas un pat Āzijas.

Ar apjomīgiem paviljoniem izcēlās ne viens vien izstādes dalībnieks. Un kā nu ne, ja izstādei atvēlēti vairāki paviljoni lielajā "Frankfurte Messe" kompleksā, kopumā 82 tūkstošos kvadrātmetru. Šoreiz gan izmantoju žurnālista priekšrocības un daļu izstādes pavadīju dizainera un profesora Hansjerga Meiera-Aihena pavadībā, kurš iepazīstināja ar interesantākajiem un svarīgākajiem izstādes dalībniekiem.

Masu produkcija, kas padarīta interesanta

Runājot par zināmākajiem "Tendence" dalībniekiem, vērts pieminēt dažus uzņēmumus, kas krietni izceļas pārējo vidū ne tikai ar savu korporatīvo konceptu, bet pirmkārt jau, priekšmetu dizainu. Piemēram, "Eva Solo" – dāņu uzņēmums, kas ražo traukus un sadarbojas ar jaunajiem dizaineriem. Rezultātā, kompānija klasiskus virtuves piederumus padara mazliet, mazliet modernākus un patīkamākus mūsdienīgajam pircējam.

Starp daudzajiem trauku un interjera priekšmetu un smukumlietiņu ražotājiem izcēlās arī "Koziol". Uzņēmums, kas ražo virtuves priekšmetus un dažādus mājsaimniecībā noderīgus nieciņus tikai no pārstrādājama plastmasa. Līdz ar to iespējams papildināt trauku klāstu ar kūku statīvu, kas ir tik viegls kā spalviņa. Kā pastāstīja pats uzņēmuma pārstāvis – "Koziol" galvenā pieeja ir tā, ka cilvēkiem jāsniedz iespēja izvēlēties. Tāpēc preču klāsts ir pietiekami plašs, lai vispirms pasūtījumus veiktu oficiālie pārstāvji, bet pēc tam jau lemtu vienkāršais pircējs – vajag viņam to, vai nē.

Īpatnēja ir arī ASV un Kanādas lielā uzņēmuma "Umbra" pieeja – izstādē šī kompānija darbojās divos stendos. Galvenajā – "Umbra" – atrodamas gaidāmo sezonu piedāvājums. Bet meitas firmiņā "Umbra Shift" atrodami interjera priekšmeti un trauki, kurus radījuši tikai un vienīgi jaunie talanti, kas strādā pašā uzņēmumā. Kompānijai ir 40 gadus ilga vēsture un pastāvīgi Toronto bāzējas apmēram 25 – 30 dizaineri, kas nodrošina "Umbra Shift" unikālos dizainus. Ja "Umbra" iestājas par "mainstream" produkciju, tad "Umbra Shift" atgriežas pie dizaina saknēm un cenšas radīt ko oriģinālu un iepriekš neredzētu.

Izstādes pārsteiguma moments – jaunie censoņi

Lielākais un pozitīvākais pārsteigums "Tendence" ir jauno dizaineru darbiem veltītā halles daļa ar nosaukumu "Form". Kopumā "Form" uz īpašiem podestiem tika izstādīti 69 kompāniju un individuālo dizaineru darbi no gandrīz 20 valstīm. Šajā daļā izstādes apmeklētāji varēja redzēt pūstas stikla lampas un vāzes, arhitektoniskas rotaslietas, augstas kvalitātes ādas atgriezumu somas, kas tiek gatavotas no lielo dizaineru nevajadzīgajiem atkritumiem un citas pārsteidzošas lietas.

Foto: DELFI

"Tava Māja" no "Form" šoreiz subjektīvi izraudzījās divu dalībnieku darbus, kas neatstāja vienaldzīgus. Pirmais – Amnons Lipkins no Izraēlas. Mākslinieks, kas darina gleznas uz auduma, izmantojot tikai un vienīgi vecu "Singer" šujmašīnu. Pārsteidzošākais ir tas, ka Lipkins uz auduma uzliek ne tikai skatus no Telavivas, bet arī "zīmēšanas" momentā redzētas lietas. Tā pāris minūšu laikā žurnālistu acu priekša tapa neliels zīmējums, uz kura attēlots viņam pretī sēdošs vīrietis.

Foto: DELFI

Otra māksliniece, kas izcēlās citu vidū, ir Karina Wendt. Šī jaunā māksliniece pati no stikla darina traukus, kam pēc tam pielāgo porcelāna vāciņus. Un otrādi. Varavīksnes krāsās zaigojošie trauki pirmajā mirklī nešķiet nekas īpašs, bet princips – savienot divas dažādas lietas – ir burvīgs.

Ko var iegūt latvieši?

Ja runājam par to, ko no "Tendence" izstādes, dodoties uz Vācijas vienu no lielākajām pilsētām – Frankfurti – var iegūt latvieši, skaidras ir divas lietas. Protams, ir vērts apsvērt kāda vietējā ražotāja dalību šajā izstādē, taču tad ir skaidri jāzina – vai vienu priekšmetu būs iespējams saražot tā, lai tas pietiktu masām. "Tendence" ir vieta, kur vienu krūzīti, durvju rokturi, dizaina vāzi pasūta tūkstoš eksemplāros, lai pēc tam pārdotu interjera preču veikalos.

Tāpēc loģiski izriet otrs secinājums – uz "Tendence" ir vērts braukt oficiālajiem izplatītājiem, kas vēlas Latvijas pircējus iepazīstināt ar izcilu kompāniju dizaina un interjera priekšmetiem, kas radīti lielākajās Vācijas, Kanādas, Dānijas un citu valstu firmās. "Tendence" ir šo uzņēmumu medīšanas meka, jo ik gadu tajā grozās desmitiem tūkstošu pārstāvju gan no lieliem veikalu tīkliem, gan mazākiem butikiem un interneta veikaliem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!