Bulduru mazā Rundāle: krāsaino ziedu kompozīcijas digitālajā dārzā
Foto: Bulduru Dārzkopības vidusskolas arhīvs

Jau no vasaras sākuma Bulduru Dārzkopības vidusskolā top digitālais dārzs, kas ir unikāls ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā. Labvēlīgie laikapstākļi un izmantotie risinājumi ļāvuši tam uzplaukt visdažādākajās krāsās, veidojot skaistas un košas krāsu spēles.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā skaidroja Bulduru Dārzkopības vidusskolas pārstāve Sanita Spure, projekta "i-Dārzs" mērķis ir izstrādāt un praktiski ieviest robotizētu, autonomu platformu, kas nodrošinās augu monitoringa un kopšanas funkciju, kā arī ražošanas procesu automatizāciju un digitalizāciju.

Jūnija sākumā noslēdzās projekta pirmā kārta – dārzā ierīkota autonomas digitālas laistīšanas sistēma. Runājot par digitālās laistīšanas sistēmu, tā paredz, ka augu laistīšanu varēs vadīt un kontrolēt no jebkuras pasaules malas. Skaidrots, ka sistēma seko līdzi meteoroloģiskajām prognozēm un atbilstoši tām regulē nepieciešamo ūdens daudzumu.

Bulduru mazā Rundāle: krāsaino ziedu kompozīcijas digitālajā dārzā
Foto: Bulduru Dārzkopības vidusskolas arhīvs

"Ziemciešu kolekciju parauglaukumi ir izveidoti tā, lai tajos varētu veikt augu fenoloģiskos pētījumus un salīdzināšanu, gan vācot datus par augu attīstību, gan veicot pētījumus ar dažādiem variantiem un atkārtojumiem. Augi ir sagrupēti pēc augšanas prasībām un dekorativitātes, veidojot ne tikai praktiskus un pētījumu norisei atbilstošus, bet arī kompozicionāli radošas augu grupas un pļavveida stādījumus," pastāstīja Bulduru Dārzkopības vidusskolas pārstāve. Vēstīts, ka dobes tiks papildinātas līdz pat rudenim.

Kā skaidro Spure, Bulduros "i-Dārzs" savstarpēji iesaukts par mazo Rundāli. Lūk, dažas fotogrāfijas no ziedošā viedā dārza!

Vairāk par dārzu un tā izstrādi lasi šeit.

Tags

Dārzs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form