Vai robotu popularitāte pieaug? Aptaujas rezultāti
Foto: Publicitātes foto

Lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju zāliena kopšanas paradumus, SIA "Husqvarna Latvija" sadarbībā ar "Gemius Latvia" veica aptauju. Vai roboti kā zāles pļaušanas risinājums izvirzās vadībā? Ko vēlas saņemt cilvēki un ko spēj sniegt robotizētais zāles pļāvējs?

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Husqvarna" ir līderis robotizēto zāles pļāvēju tirgū visā pasaulē, un Latvija nav izņēmums. Pirmais "Husqvarna" robotizētais zāles pļāvējs tika radīts 1995.gadā, un pagājušajā gadā, svinot "Husqvarna" robotu 25. dzimšanas dienu, meklējām vecāko "Automower®" īpašniekus arī Latvijā. Noskaidrojām, ka pirmie robotizētie pļāvēji pie klientiem nokļuva divtūkstošo gadu vidū un lielākā daļa no tiem joprojām ir darba kārtībā, kas liecina par šī produkta kvalitāti un ilgtspējību. Starp citu – vienu no pirmajiem "Husqvarna Automower®" modeļiem ir iespējams apskatīt klātienē veikalā SIA "Manta", Ganību dambī 29b, Rīgā. Šis uzņēmums bija viens no pirmajiem, kurš uzsāka aktīvu "Husqvarna Automower®" virzīšanu Latvijas tirgū, un vēl joprojām ir viens no vadošajiem šajā jomā.

"Kā jau viss jaunais un nezināmais, sākotnēji šis produkts lielu atsaucību neguva, bieži nācās saskarties ar neticību un pat nievājošu attieksmi no klientu puses, taču, gadiem ejot, no sākotnēji pāris pārdotajiem robotiem, pārdošanas apjoms ar katru gadu auga, reizēm izaugsmei sasniedzot pat 200% slieksni! "Husqvarna Automower®" pelnīti kļuvis par klientu iecienītāko robotizēto zāles pļaušanas risinājumu Latvijā. Šī produkta veiktspēja runā pati par sevi, un rezultāts, ko sniedz šis produkts, tradicionālo zāles pļaušanas risinājumu piekritējiem liek sajūsmā aizturēt elpu," stāsta Armands Šatrovskis, SIA "Husqvarna Latvija" tirdzniecības pārstāvis.

Ko vēlas cilvēki un ko spēj nodrošināt robotizētais zāles pļāvējs?

Uz jautājumu, kāds faktors šķiet īpaši būtisks, domājot par zālienu, populārākā atbilde mūs nepārsteidz. Gandrīz puse respondentu atbildēja, ka vēlas, lai zāliens izskatās lieliski, netērējot tam daudz laika. Lai mauriņu uzturētu teicamā stāvoklī, tas patiešām prasa laiku, jo zālienam patīk, ka to pļauj mazliet un bieži – tātad vismaz divas reizes nedēļā. Rezultātos redzam, ka, pašiem pļaujot, cilvēki mauriņa kopšanai vidēji patērē 1-4 stundas nedēļā, savukārt robotizēto zāles pļāvēju īpašnieki mazāk par vienu stundu nedēļā. Tātad – ja svarīgākais faktors ir skaists mauriņš, netērējot daudz laika, robotizētais zāles pļāvējs var kļūt par īsto risinājumu. Arī rezultātos kā plānotais nākotnes pirkums robotizētais zāles pļāvējs ir iekļuvis top trijniekā. Tas neizbrīna, jo arī Latvijā arvien vairāk dārzos parādās roboti, un pozitīvās atsauksmes paziņu lokā izplatās strauji, veicinot robotu reputāciju.

Bet laika ekonomija nav vienīgais "Husqvarna" robotizētā zāles pļāvēja "Automower®" sniegtais ieguvums. Zāliena kvalitāte uzlabojas, jo zāliens reaģē daudz labāk, ja tiek pļauts pēc iespējas biežāk. Mazie nopļautās zāles gabaliņi nav jāsavāc – tie kļūst par dabisku mēslojumu, kas uzlabo zāliena stāvokli un palīdz cīņā ar sūnu, savukārt, pateicoties neregulārās pļaušanas principam, netiek atstātas neglītās iebraukātās rises. Turklāt zāle tiek pļauta neatkarīgi no laikapstākļiem, tāpēc dārza saimniekus vienmēr priecē svaigi pļauta mauriņa izskats. Arī uzturēšanas izmaksas ir zemas, vairs nav nepieciešams pirkt degvielu un eļļas, tiek izslēgts benzīna noplūžu risks.

Savukārt nākamais jautājums atspoguļoja divas populārākās problēmas, ar kurām saskaras zāliena īpašnieki Latvijā, – tie ir kurmju rakumi un sūna. Un tieši par šo problēmu samazināšanos esam saņēmuši pozitīvas atsauksmes no robotu īpašniekiem. Kā robots var palīdzēt cīņā ar kurmjiem? Ļoti vienkārši – kurmji ir ļoti jūtīgi uz vibrācijām, tāpēc robota darbības rezultātā pastāvīgi radītā vibrācija aizbiedē kurmjus no pagalma. Un kā ar sūnu? Vislabākais triks, kā uzlabot zāliena kvalitāti, ir regulāra pļaušana. Robots pļauj praktiski nepārtraukti, tā rezultātā zāle kļūst spēcīgāka un blīvāka, savukārt sūna samazinās.

Foto: "Husqvarna"

Īstais brīdis mainīt zāles pļaušanas tehniku

Robotizētais zāles pļāvējs ir dabai draudzīgāks zāles pļaušanas risinājums. Un, tā kā viena no Husqvarna pamatnostādnēm ir veicināt dabai draudzīgu risinājumu popularizēšanu, pastāvīgi tiek organizētas dažādas akcijas. Arī šobrīd, lai iedrošinātu dārzu īpašniekus mainīt savu veco pļaušanas tehniku uz robotizēto zāles pļāvēju, cilvēkiem tiek sniegta iespēja nodot veco zāles pļaušanas tehniku un saņemt atlaidi robota iegādei. Daudzi nodod benzīna zāles pļāvējus, par ko ir īpašs prieks, jo, protams, benzīna zāles pļāvējs nav apkārtējai videi draudzīgākā tehnika. Šī "Husqvarna" akcija ir spēkā līdz 30. jūnijam. Vairāk par akciju variet uzzināt ŠEIT.

Lai gan roboti kļūst arvien populārāki, arī jautājumi pirms šāda nopietna pirkuma veikšanas ir normāla parādība. ŠEIT jūs varat atrast atbildes uz desmit populārākajiem jautājumiem par robotiem, tomēr vēl plašāku informāciju jums noteikti sniegs "Husqvarna" autorizētie pārstāvji, tāpēc aicinām sazināties un izrunāt visas detaļas, tā atrodot vispiemērotāko robotu tieši savam dārzam.

SIA "Kongs", "Husis.pro" veikala (t/c "A7") tirdzniecības pārstāvis Arvis Podiņš stāsta, kā bieži vien izvēršas komunikācija ar topošajiem klientiem – sākumā cilvēkiem ir šaubas, tad rodas izpratne par robota darbības principiem un tad saimnieki dodas mājās ar robotu, kas noņems lielu darba slogu: "Šodien mūsu veikalā bija iegriezies pāris, kuriem ir divi īpašumi un tikšana galā ar zāles pļaušanu vairs nesagādāja ierasto brīvdienu prieku, bet gan pamatīgas raizes, diskusijas un pat pļaušanas reižu izlozes. Pēcāk internetā ieraudzīta reklāma par pašreizējo akciju, un pāris izlēma doties pie mums un uzzināt vairāk. Potenciālajiem jaunā robota īpašniekiem pastāstīju par galvenajiem ieguvumiem, iegādājoties robotu, – brīvais laiks saviem hobijiem un izcila zāliena kvalitāte. Klientus māca šaubas par to, vai robots nekļūs par garnadžu mērķi, jo vienā no īpašumiem plānots būt retāk. Varēju noņemt šo uztraukumu, jo Husqvarna robotiem ir tiešām augsts drošības līmenis (PIN kods un signalizācija), turklāt pašreizējā kampaņā ietvertajiem X sērijas modeļiem ir vēl viena priekšrocība – "Automower® Connect" (AMC), kas dod nepārtrauktas pārraudzības iespēju, pat ja robots atrodas otrā Latvijas vai pasaules malā. Pēc neilgas sarunas un produktu apskates klienti jau bija patīkami satraukti un devās pēc sava vecā pļāvēja. Vēl viens dārzs, kurā būs izcili nopļauts mauriņš un atpūtušies saimnieki! Un mums vienmēr ir liels prieks par apmierinātiem klientiem, kuriem spējam piedāvāt labāko risinājumu zāliena kopšanai, kas turklāt ir dabai draudzīgāks zāles pļaušanas veids."

Vairāk par robotizētajiem zāles pļāvējiem var uzzināt ŠEIT.

Lai uzzinātu noderīgu un iedvesmojošu informāciju par dārzkopību un nepalaistu garām jaunumus no "Husqvarna", aicinām sekot mums sociālajos tīklos "Facebook" (@HusqvarnaLatvija) un Instagram (@husqvarnadarzs), kā arī apmeklēt mūsu mājaslapu: https://www.husqvarna.com/lv/.

Aptaujas avots: "Gemius Latvia", 2021. gada aprīlis, N= 624.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form