Foto: Privātais ahīvs

Divi bērnības dienu draugi – Raimonds Veiss un Kristiāns Kaktiņš – pirts biznesā nonāca pavisam nejauši. Kādu dienu sazvanījušies un nolēmuši apbraukāt Latviju ar mērķi apskatīt dažādas pārvietojamo pirts ēku ražotnes, jo bijusi doma ar laiku pašiem iegādāties šādu pirti. Taču neplānoti tas viss novedis līdz savam uzņēmumam – termokoka pirts zīmolam "Madera Masters".

Kāpēc Latvijas pārvietojamo pirts ēku ražotņu apskatīšana abus draugus noveda pie sava uzņēmuma? "Tas, ko mēs redzējām, mums lika aizdomāties, ka daļa ražotņu rada pirtis nevis, lai klients saņemtu skaistu un kvalitatīvu produktu, bet vienkārši klasisku koka būdiņu ar krāsni. Bija pamanāms, ka ir iespējams veikt daudz un dažādus uzlabojumus. Protams, nevēlamies teikt, ka citi ražotāji nav labi, atzīstam, ka ir pat ļoti labi, bet kopumā situācija pirts ražošanas nozarē ir iespējams uzlabot, un ceram, ka ar savu produktu esam radījuši ko jaunu," atklāj zīmola "Madera Masters" veidotāji.

Viņus visvairāk pārsteidzis tieši tas, ka gandrīz visiem ražotājiem rinda, lai iegādātos pirti, bija no pusgada līdz gadam un pat ilgāk. Tā arī Raimonds un Kristiāns atskārtuši, ka Covid-19 situācijas dēļ cilvēki beidzot aktīvi var pievērsties saviem īpašumiem, lai tos labiekārtotu. Bija novērojams, ka koka pirtis un kubli kļūst arvien aktuālāki, līdz ar to pēc šiem produktiem ir milzīgs pieprasījums.

Foto: Privātais ahīvs

"Tā nolēmām izmantot šo biznesa iespēju, jo redzējām potenciālu pārdot, bet ar norunu: ja to darām, tad izstrādājam ļoti skaistu dizainu, tehniskos risinājumus un ražojam pirtis no augstākās kvalitātes materiāliem. Tieši tādā līmenī, kādā pirti vēlētos iegādāties paši sev," stāsta jaunie uzņēmēji.

Dizains un kvalitāte – viņu unikalitāte


Termokoka pirts zīmola veidotāji ļoti rūpīgi strādāja ar dizaineriem, lai gan eksterjeru, gan interjeru izveidotu ļoti pievilcīgu. Protams, iedvesmojās arī no labākajiem konkurentu darbiem. "Centāmies izveidot mūsu skatījumā labāko variantu, apvienojot vairākus citu pirts ēku ražotāju veikumus un pieliekot idejas no mūsu pašu puses. Jaunu divriteni necentāmies izdomāt, bet uzlabot gan, lai produkts būtu atbilstošs mūsdienu tendencēm!" Ideja bija radīt produktu, kas kalpotu daudzus gadus un priecētu pirts baudītājus arī pēc pirmās ziemas.

Pirtis ir piemērotas jebkuram cilvēkam, tikai jāsaprot – ja vēlas nodrošināt augstu kvalitāti, cena tirgū nebūs no zemākajām. "Tiem cilvēkiem, kurus interesē vienkāršas pirtis, proti, lai būtu krāsns un varētu izkarsēties, mūsu produkts, iespējams, nebūs piemērots, jo tas būs dārgāks. Mūsu pirtis būs piemērotas tiem, kas meklē mūsdienīgu dizaina elementu dārzā vai pie mājas," stāsta ražotāji. Līdz ar to var secināt, ka mērķauditorija ir tie, kam ir svarīga gan kvalitāte un funkcionalitāte, gan tas, kā produkts izskatīsies.

Foto: Privātais arhīvs

Jāpiebilst gan, ka pirts izgatavošanas termiņš atkarīgs no tā brīža rindas, kad klients veic pasūtījumu, bet aptuvenais laiks ir no trim līdz pieciem mēnešiem. Nereti klienti pirti pasūta jau gadu iepriekš, jo laicīgi plāno savas teritorijas apbūvi. Gandrīz nekad nav iespējams pirti iegādāties uzreiz, tikai veicot pasūtījumu iepriekš.

Jaunizveidotajā uzņēmumā ir pieejami pieci dažādi pirts dizaini, bet puiši sapratuši, ka pārsvarā fokusējas uz vienu. "Esam sapratuši, ka muciņas jau palēnām sāk iziet no modes un 90 procenti mūsu klientu vēlas iegādāties kantaino termokoka pirti." Tāpat viņi ir padomājuši par to, lai klients pats var izvēlēties komplektāciju, piemēram, krāsu, pirts telpas novietojumu, krāsns tipu, ar dušu vai bez. Lai klientam vieglāk būtu izprast savas vēlmes, uzņēmēji ir apkopojuši pieprasītākās lietas un mājaslapā izstrādājuši pirts konstruktoru, lai pasūtītājs pats varētu salikt un izvēlēties sev atbilstošāko komplektāciju.

Vēl viens būtisks ieguvums pirtīm, kas nav iebūvētas iekštelpās (mājā vai vasarnīcā): ja pēc laika izdomās pārcelties, būs iespēja organizēt transportu un šo pirtiņu pārvest uz citu vietu. To nevajadzēs atstāt vecajā mājvietā!

Kristiāns un Raimonds ir padomājuši arī par to, lai jau laikus informētu savus klientus par to, kā pirtis ir kopjamas. Tātad – neilgi pirms klients ir saņēmis savu pirti, tiek nosūtīta pirts lietošanas instrukcija, kuru katram klientam arī lūdz izlasīt. Nav īpaši daudz nianšu, kam būtu jāpievērš uzmanība, bet arī par to nevar aizmirst! Kā jau ar jebkuru lietu, ja par to pienācīgi rūpēsimies, tas kalpos un izskatīsies labi daudz ilgāk.

Vēlme – būt atpazīstamiem visā Eiropā

Lai gan uzņēmums ir jauns, tas aktīvi darbojas savā jomā un izceļas ar to, ka ir viens no retajiem, kas izmanto termiski modificētu koksni jeb termokoku. Šādi apstrādāta koksne kalpo līdz pat trim reizēm ilgāk, līdz ar to arī no šāda kokmateriāla būvētas pirtis izceļas ar trīs reizes ilgāku mūžu nekā no parastā koka taisītās.

Foto: Privātais ahīvs

Vaicājot uzņēmējiem, vai viņu plānos ir arī kā paplašināties, viņi atbild, ka "domas ir visādas, bet ejam pa solīšiem". "Pašlaik atrodamies stratēģiski ļoti labā vietā, Piņķos, bet, ja turpināsim strauji virzīties uz priekšu, būs nepieciešama arī lielāka ražotne, un noteikti plānosim jaunu telpu būvniecību. Savukārt, kas attiecas uz produktu klāsta paplašināšanu, pagaidām tās būs pirtis, jo ir vēl ļoti daudz lietu, ko varam attīstīt šajā produktu segmentā. Pirms domājam par citiem produktiem, vēlamies, lai esam pilnībā sasnieguši savu potenciālu kā pirts ražotāji un būtu atpazīstami visā Eiropā ar unikāliem pirts dizaina risinājumiem un kvalitāti," stāsta "Madera Masters" vadītāji.

Kristiāna un Raimonda muciņas un kantainās termokoka pirtis vari apskatīt šajā mājaslapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!