Foto: PantherMedia/Scanpix
Vai esat pievērsuši uzmanību, pēc kādiem principiem izvēlaties veļas mazgāšanas līdzekli? SKDS nesen veiktā pircēju izpēte liecina, ka sieviete ir pragmatiska būtne – vispirms mēs izvēlamies to, kas ir ar atlaidēm. Tā rīkojas 32% mājsaimnieču, kas veic ikdienas iepirkumus lielveikalos. Nākamais kritērijs – cena par kilogramu. Tad seko cena par iepakojumu. Tikai 5% no pircējiem noskaidro, cik izmaksās viena veļas mazgāšanas reize, kas ir pats būtiskākais rādītājs, ja vērtējam pulvera pirkšanu no izmaksu viedokļa.

Salīdzināt dažādās veļas mazgāšanas līdzekļu formas - želejas, kapsulas un pulverus, nozīmē salīdzināt litrus ar kilogramiem vai gabaliem. Patiesībā ir viens ļoti vienkāršs salīdzināšanas veids – atrast uz iepakojuma zīmi jeb mazgāšanas reižu simbolu, kas atrodas mazgāšanas līdzekļa iepakojuma priekšpusē, parasti kreisajā apakšējā stūrī.

Simbols ir obligāta Eiropas Savienības ieviesta prasība, kas tiek pildīta jau vairākus gadus, tomēr, kā liecina pētījums, daudzi šī simbola nozīmi īsti neizprot. 

Pulveri vai želeju lietojam "pēc sajūtām"

Daļa mājsaimniecību joprojām izmanto pārāk daudz mazgāšanas līdzekļu, uzskatot, ka netīrākai veļai vai vairāk piepildītai veļas mašīnai nepieciešams vairāk pulvera, bet tīrākai veļai - mazāk. Latvijas Ķīmijas un farmācijas uzņēmēju asociācijas izpilddirektore Daina Dūrēja stāsta, ka visbiežāk tas ir pilnīgi lieki izšķiests ūdens un materiāls, jo mazgāšanas efektivitāti par daudz pielikts līdzeklis neietekmē, toties, lai to izskalotu, nepieciešams vairāk ūdens un intensīvāka veļas mašīnas izmantošana.

Eksperti norāda, ka pulvera ekonomiskumu rēķina pēc formulas – iepakojuma cenu izdala ar skaitli, kas norādīts uz iepakojuma.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!