Foto: Imago Sport/Scanpix/LETA
Šīgada Eiropas futbola čempionāta laikā medijos un sociālajos tīklos popularitāti ieguva videoklips, kurā futbola superzvaigzne Krištianu Ronaldu preses konferencē pastūma malā kokakolu, tā vietā aicinot cilvēkus izvēlēties ūdeni. Šodien šķiet neiedomājami, ka profesionāli atlēti reklamētu tabakas izstrādājumus, taču tas nenozīmē, ka sportisti reklamē tikai veselīgus produktus. Patiesībā sporta zvaigznes nereti vainojamas pie tā, ka daļa no mums vairs nespēj iestīvēties savā mīļākajā apģērbā. Kamēr profesionālie atlēti pareizam uzturam pievērš arvien lielāku uzmanību, daļa no viņiem ikdienā caur reklāmām mēģina mums iebarot dažādus nevajadzīgus un pat kaitīgus našķus.

Bērnus neveselīgas pārtikas reklāmas uzrunā ikvienā viņu dzīves posmā – sabiedriskajā transportā un uz ielām, dodoties uz skolu, tiešsaistē, sportojot un vērojot savus sporta varoņus. Ik stundu, kad bērni pie televizora ekrāniem ir visbiežāk, tiek rādītas trīs reklāmas par neveselīgu pārtiku. Tā ir pastāvīga klātbūtne viņu dzīvē jau kopš mazotnes, veidojot zīmola atpazīstamību un patērētāju lojalitāti mūža garumā.

Bērni uz elites sportistiem raugās kā uz paraugiem, un jaunākie pētījumi liecina, ka sportista apstiprinājums produktam palielina zīmola atpazīstamību un pārdošanas apjomu, jo īpaši, bērnu vidū. Tas ir pretrunīgs vēstījums, kas no vienas puses izceļ atlētisma un fizisko aktivitāšu nozīmi, bet no otras puses reklamē nevēlamo pārtiku un saldinātos dzērienus. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!