Foto: Gata Pabērza kolāža, Vida Press, Itar TASS

Spēcīga, pārliecināta un izlēmīga. Valdonīga, aroganta. Auksta un neiejutīga... Mārgaretas Tečeres personības aprakstam vēsture var piedāvāt daudz un dažādus īpašības vārdus, un tie visi akurāti sarindosies zem pasaulē slavenā titula – "Dzelzs lēdija". Tikai vienu vienīgu reizi pasaule ieraudzīja viņu vāju un asarās, un pie vainas bija sports... Šajā dienā pirms 39 gadiem pēc sešu dienu neziņas Sahāras tuksneša dzīlēs glābējiem beidzot izdevās ieraudzīt un izglābt Dakaras rallija ekipāžu ar numuru 178 un tās pilotu Marku Tečeru. Mārgaretas dēlu.

Margaretas un Denisa Tečeru ģimenē Marks bija gaidīts bērns un nāca pasaulē 1953. gada 15. augustā – vienā dienā ar dvīņumāsu Kerolu. Mīlēti bija abi, tomēr mātei neizdevās noslēpt, ka tieši dēls iemantojis īpašāku viņas labvēlību un mīlestību – plaši zināms fakts, kas "izgaršots" teju visos biogrāfiskajos atmiņu stāstos un ekranizējumos par britu premjerministri. Markam bija īpaša vieta Margaretas sirdī un tieši tas izskaidro faktu, kāpēc puisis par savām izdarībām no mātes puses bieži vien saņēma piedošanu, uz savas ādas tā arī neizbaudot viņai piedēvēto stingrību.

Tečeres politiskā dzīve regulāri radīja nesaskaņas un pārpratumus, kam bija pakļauta ģimene, bet ko brīžiem atļāvās ignorēt Marks. Piemēram, 1980. gada viņš satracināja leiboristu spārnu, kad izplatījās runas par viņa ciešo sadarbību ar japāņu apģērbu ražošanas kompāniju – kas bija pretrunā ar tā brīža britu tekstilrūpniecības vadlīnijām un tirgus principiem. Marku īpaši neinteresēja valstiskās nostādnes, bet gan japāņu solījums ar dāsnu ziedojumu atbalstīt viņa karjeru autosportā... Vēlāk darījums gan tika atcelts, taču uz ilgu laiku no bulvārpreses slejām Marks nepazuda – premjerministres dēls bija kārdinošs objekts ne tikai dzeltenajai presei, bet arī līgavaiņa medniecēm, kuru milzīga interese par jaunieti bija ierindojušas viņu populārākā vecpuišu ranga augšgalā.

Tomēr Marka patiesā aizraušanās bija autosports. Izmēģinājis spēkus vairākās dažādu kategoriju sacensībās, astoņdesmito sākumā viņš nolēma izaicināt vienu no sarežģītākajiem rallijiem pasaulē – 1982. gadā piesakot savu dalību sacensībām no Parīzes līdz Dakārai. Tiesa, pats tajā neko īpašu nesaskatīja, medijiem paskaidrojot, ka dzīvē saskāries arī ar daudz lielākām grūtībām, nekā solīja šis sportiskais piedzīvojums. "Esmu startējis Lemānā un citur, tāpēc šis rallijs neradīs nekādas problēmas," pirms starta paziņoja apņēmīgais sportists. Tomēr – ai, kā kļūdījās.

1982. gada 12. janvārī Marks Tečers oficiāli tika pasludināts par bezvēsts pazudušu Sahāras tuksnesī – kopā ar savu otro piloti Anni Šarloti Vernjē un viņu mehāniķi, sauktu par Džekiju. Pēdējoreiz trijotne bija redzēta netālu no Mali un Alžīrijas robežas divas dienas iepriekš, un kopš tā mirkļa nebija nekādu ziņu par viņu atrašanās vietu un likteni...

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!