Nākamajā gadā tiks privatizētas divas Lietuvas kuģniecības - "Lietuvos Juru Laivininkyste" (LJL) un "Klaipedos Transporto Laivynas", paziņoja Lietuvas Valsts īpašuma fonda amatpersonas.
Fonda privatizācijas direktors Antans Malikens apstiprināja, ka šo kuģniecību privatizācija notiks nākamajā gadā. Tomēr viņš atteicās komentēt kuģniecības akciju cenas.

2002.gadā arī ir paredzēts pārdot trīs procentus "Lisco Baltic Service" (LBS) akciju, kuru nominālvērtība ir 10,5 miljoni litu (1,63 miljoni latu). Akcijas palika valsts īpašumā pēc LISCO kuģniecības privatizācijas un reorganizācijas.

Attiecībā uz LBS akcijām Malikens sacīja, ka akciju pārdošanas datums būs atkarīgs no to pieprasījuma tirgū. LBS, kuras operators ir "DFDS Tor Line", vēl nav devusi signālu par kompānijas akciju pirkšanu, taču ir apņēmusies to darīt. Prāmju kompānija apsolījās nopirkt līdz 10 procentiem tās akciju līdz 2002.gada vidum.

LJL 73 procentu akciju vērtība ir 147,14 miljoni litu (22,80 miljoni latu), kamēr tās kapitāls ir 200,9 miljoni litu (31,14 miljoni latu). Šajā kompānijā "DFDS Tor Line" pieder 6,36 procenti akciju.

Cita privatizācijai nodotā kuģniecība "Klaipedos Transporto Laivynas" atlika procesu sakarā ar prognozētajiem zaudējumiem pēc divu kuģu nogrimšanas. Tas arī ir galvenais iemesls, kāpēc kompānijai netika atļauts pirkt 10 procentus savu akciju un tādējādi palielināt 80 procentus lielo akciju paketi, kas tiktu nodota privatizācijai.

"Klaipedos Transporto Laivynas" kapitāls ir 130,8 miljoni litu (20,27 miljoni latu). Kompānijas gada tīrā peļņa ir 10 miljoni litu (1,55 miljoni latu).

Pagājušajā gadā divu potenciālo pircēju konsorcijs, kurš sastāvēja no vietējā koncerna SBA un Norvēģijas kuģniecības "J.O.Tankers", mēģināja privatizēt "Klaipedos Transporto Laivynas", taču darījums izjuka pēc izmaiņām koncerna SBA iekšienē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!