Irānas vidienē pie Isfahanas pilsētas pirmdien nogāzās Ukrainas aviosabiedrības "Aeromost-Harkov" lidmašīna "An-140" ar Ukrainas un Krievijas aeronautikas inženieriem, un katastrofā gāja bojā visi 45 līdz 48 cilvēki, kas atradās lidmašīnā, paziņoja Irānas un Ukrainas iestāžu pārstāvji.
Ukrainas Ārlietu ministrija informēja, ka lidmašīnā bijuši 39 līdz 42 pasažieri un seši apkalpes locekļi. Vēl tiek noskaidrots precīzs upuru skaits un tas, cik starp viņiem bija Ukrainas un cik - Krievijas pilsoņu.

Lidmašīna bija izlidojusi no Turcijas uz Isfahanu un nogāzās ap pulksten 19.30 (18 pēc Latvijas laika), kad tā gatavojās nolaisties, paziņoja Irānas civilās aviācijas pārstāvis. Katastrofas vieta atrodas pie Bagrabadas ciema 70 kilometru attālumā no Ardestānas pilsētas.

Turcijas ziņu aģentūra "Anadolu" informēja, ka lidmašīna ceļā uz Irānu ap pulksten 13.30 bija uzpildījusi degvielu Melnās jūras ostas pilsētā Trabzonā.

"Katastrofas vieta ir noskaidrota un tur ieradušās glābšanas vienības," sacīja Irānas transporta ministrs Ahmads Horams, kurš pavada Irānas prezidentu Mohammadu Hatami viņa Pakistānas vizītē. "Mums nav noteikta viedokļa par katastrofas cēloņiem, kamēr nav atrasta melnā kaste," piebilda ministrs.

Inženieri lidoja uz Isfahanu, lai veiktu pēdējos izmēģinājumus jaunā rūpnīcā, kas ražo lidmašīnu "Antonov" vietējo versiju "Iran-140". "Šī katastrofa nekādi neietekmēs šīs lidmašīnas ražošanu Irānā. Ir izsniegtas visas atļaujas tās būvēšanai," sacīja transporta ministrs.

Irānas Ārlietu ministrijas preses sekretārs izteica līdzjūtību Krievijas un Ukrainas varas iestādēm.

Irānas valsts radio ziņoja, ka pasažieri bijuši galvenokārt Ukrainas aeronautikas industrijas augsti pārstāvji, bet lidmašīnā bijuši arī vairāki Krievijas pilsoņi. Inženieru grupa devās uz Irānu, lai piedalītos vietējā ražojuma civilās pasažieru lidmašīnas "Iran-140" izmēģinājuma lidojumā. Šī lidmašīna ir uzbūvēta Irānas un Ukrainas kopīga projekta ietvaros.

Ukraina un Irāna 1995.gadā parakstīja līgumu par šīs lidmašīnas sērijveida ražošanu. Saskaņā ar to lidmašīnas komplektēšana notiek Irānas lidmašīnu rūpnīcā Isfahanā sadarbībā ar Harkovas aviācijas rūpnīcu. Pirmā šādi uzbūvētā lidmašīna pacēlās gaisā 2001.gada martā un to ekspluatē kāda Irānas aviokompānija, bet otru bija paredzēts galīgi uzbūvēt šī gada decembrī.

Projektu paredzēts īstenot vismaz 20 gadu laikā, uzbūvējot 80 lidmašīnas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!