Foto: AFP/Scanpix

Sākotnējie izmeklēšanas rezultāti liecina, ka "Air Canada" laineri "Airbus 320" no sadursmes ar citu lidmašīnu 7. jūlijā Sanfrancisko lidostā šķīruši vien 30 metri, vēsta raidsabiedrība BBC.

Vēstīts, ka lidostā nolaisties grasījies "Airbus 320" ar 140 pasažieriem, bet tā vietā, lai Kanādas pilots nolaistos uz skrejceļa, viņš sācis nolaisties uz manevrēšanas ceļa, kur kārtu uz pacelšanos gaidījušas četras lidmašīnas.

Tad dispečers licis pilotam apgriezties un kanādiešu pilots rīkojumu pildījis, palielinājis augstumu, izmetis loku un pēc tam veiksmīgi nosēdies.

Ierakstā dzirdams, ka Kanādas lidmašīnas pilots teicis dispečeram, ka "redz skrejceļa gaismas", taču acīmredzot tās bijušas uz manevrēšanas ceļa esošās lidmašīnas, kurām bija ieslēgtas gaismas. Dispečers atbildējis, ka skrejceļš ir brīvs. Taču tad vienas uz manevrēšanas ceļa esošās lidmašīnas pilots iesaucies: "Uz kurieni tas puisis lido? Viņš dodas uz manevrēšanas ceļu!". Šeit vari noklausīties sarunu starp pilotu un dispečeru:

Kanādas Transporta drošības padomes veiktās izmeklēšanas sākotnējie secinājumi liecina, ka divām uz manevrēšanas ceļa stāvošajām lidmašīnām "Airbus 320" pārlidojis vien 30 metru augstumā. Tad pilots paklausījis dispečera norādēm, tāpēc pār trešo lidmašīnu pārlidots 60 metru augstumā, bet ceturto – 90 metru augstumā.

Lidmašīna virs manevrēšanas ceļa nolidoja 400 metrus un tikai tad atcēla nosēšanās manevru.

Nav zināms, cik pasažieru bijis četrās uz manevrēšanas ceļa stāvošajās lidmašīnās.

Manevrēšanas ceļiem nav tāds pats no gaisa labi pamanāms marķējums un gaismas kā skrejceļiem, un gadījumi, kad pasažieru lidmašīnu piloti sajauc skrejceļu ar manevrēšanas ceļu, ir ļoti reti. Dažkārt gan tā gadās mazu privāto lidmašīnu pilotiem nelielās lidostās

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!