Foto: Itar-Tass/Scanpix
Pirmdien Petrozavodskas tuvumā avarējušā lainera "Tu -134" piloti atteikušies veikt otru apli pirms nosēšanās un biezās miglas dēļ zaudējuši orientāciju, apgalvo Besovecas lidlauka dispečers. Pilota vainu pieļauj arī par transporta sfēru atbildīgais Krievijas vicepremjers Sergejs Ivanovs, otrdien informē portāls "Newsru.com".

Lidostas dispečers Sergejs Šmatkovs žurnālistiem pastāstījis, ka ieteicis apkalpei veikt vēl vienu apli virs lidostas pirms sēsties, taču saņēmis atteikumu. "Slikta redzamība, miglā līdz 2100 metriem, tumsa, sarežģīti laika apstākļi! Taču kuģa kapteinis atbildēja, ka sēdinās lidmašīnu," skaidro Šmatkovs.

Viņš piebilst, ka būtu pārspīlēti teikt, ka lidlaukā nekas nebija redzams. Pat esot minimālai redzamībai lidmašīnu varēja nosēdināt.


Pilota kļūdas versiju atbalsta arī vicepremjers Ivanovs. "Negribu apsteigt izmeklēšanu, bet pēc pirmo ārējo datu apkopošanas ir acīmredzams, ka tā ir pilota kļūda sliktos laikapstākļos," skaidro Vladimira Putina vietnieks. Viņš uzskata, ka pilots biezajā miglā "līdz pēdējam brīdim ar acīm meklēja skrejceļu, bet neieraudzīja, un lūk, notika tas, kas notika".

Ivanovam notikušais atgādinot 2010. gada 10.aprīlī notikušo aviokatastrofu, kurā gāja bojā Polijas prezidents Lehs Kačiņskis un vēl 95 augsta ranga Polijas amatpersonas un lidmašīnas apkalpes locekļi.

Kā ziņots, privātās aviosabiedrības "RusAir" lidmašīna ar 43 pasažieriem un deviņiem apkalpes locekļiem biezā miglā nogāzās uz autoceļa apmēram vienu kilometru no Besovecas lidostas skrejceļa pie Karēlijas galvaspilsētas Petrozavodskas ap pulksten 23.40 pēc vietējā laika (pulksten 22.40 pēc Latvijas laika). Tā bija izlidojusi no Maskavas Domodedovas lidostas.

Apstipināta 44 cilvēku nāve, viņu vidū ir septiņi bērni.

No astoņiem ievainotajiem septiņi ir ļoti smagā stāvoklī. Visi cietušie nogādāti reanimācijā slimnīcā ar traumām un apdegumiem. Piecus no cietušajiem otrdien ar lidmašīnu pārveda uz Maskavu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!