Apturēta Ungārijā lielākā opozīcijas laikraksta darbība
Foto: AP/Scanpix

Ungārijas lielākā opozīcijas laikraksta iznākšana ir apturēta, sestdien paziņoja tā īpašnieks, radot bažas par mediju brīvību valstī, labēji noskaņotajam premjerministram Viktoram Orbānam nostiprinot savu varu.

Opozīcijā esošā Sociālistiskā partija laikraksta "Nepszabadsag" drukātā un elektroniskā izdevuma iznākšanas apturēšanu nodēvēja par "drūmu dienu presei" un aicināja sestdien rīkot demonstrāciju pie laikraksta birojiem.

Laikraksta izdevējs "Mediaworks" paziņoja, ka zaudējumus nesošā "Nepszabadsag" izdošana tiek apturēta uzņēmējdarbības iemeslu dēļ "līdz jaunas koncepcijas noformulēšanai un īstenošanai".

"Nepszabadsag" ir Ungārijas visvairāk pirktais laikraksts un tas nereti ir kritizējis Orbānu. Pēdējo plašāko kritiku premjeram laikraksts veltīja pirms pagājušajā nedēļas nogalē notikušā referenduma par bēgļu uzņemšanu.

Orbāns bieži ir apsūdzēts par sabiedrisko plašsaziņas līdzekļu pārveidošanu par valdības viedokļa paudējiem, bet lielu daļu privāto mediju ir pārpirkuši valdībai draudzīgi oligarhi, norāda kritiķi.

Sestdien izskanēja spekulācijas, ka arī "Nepszabadsag" varētu pārdot, bet "Mediaworks", kas ir Austrijas tāda paša nosaukuma mediju kompānijas atzars Ungārijā, pārdošanu nepieminēja.

Augsta ranga "Nepszabadsag" redaktors atklāja, ka žurnālistiem, kas bija sagatavojuši rakstus pirmdienas izdevumam, negaidīti tika aizliegts ieiet darba vietā un viņiem izsniegtas vēstules par darbības apturēšanu.

Redaktors, kas vēlējās palikt anonīms, arī uzsvēra, ka tas ir trieciens pētnieciskajai žurnālistikai Ungārijā, jo "Nepszabadsag" "pulcēja lielāko daļu žurnālistu, kas centās aizstāvēt pamata brīvības, demokrātiju, izteikšanās brīvību unn iecietību".

"Mediaworks", kas "Nepszabadsag" un vairākus citus izdevumus Ungārijā iegādājās 2014. gadā, paziņoja, ka pēdējo desmit gadu laikā laikraksta tirāža ir samazinājusies par 74 %, nesot zaudējumus ap pieciem miljardiem forintu (16,4 miljoniem eiro).

Kompānija nolēmusi laikrakstam meklēt jaunu uzņēmējdarbības modeli, kas atbilstu tirgus tendencēm.

Pirms pagājušajā svētdienā notikušā referenduma par Eiropas Savienības migrantu pārvietošanas programmas īstenošanu Ungārijā, "Nepszabadsag", kas ir viens no vecākajiem laikrakstiem valstī, publicēja vairākus rakstus par skandāliem, kuros iesaistīti Orbānam pietuvināti politiķi.

Source

BNS

Tags

Eiropas Savienība Ungārija
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form