Ceremonijā Golmudas stacijā, kurā pirmais vilciens ar komunistu režīma funkcionāriem un strādniekiem izcilniekiem izbrauca uz Lhasu, piedalījās Ķīnas prezidents Hu Dziņtao. Vienlaikus cits vilciens izbrauca no Lhasas uz Golmudu.
Brauciens vilcienā no Ķīnas galvaspilsētas Pekinas līdz Lhasai ilgs 48 stundas. Biļetes augstkalnu posmam tiks pārdotas tikai tiem, kuriem būs medicīniska izziņa, ka viņiem nav bīstami uzturēties retinātajā augstkalnu gaisā. Katrā vagonā ir skābekļa ražošanas aparāts, un nepieciešamības gadījumā pasažieri varēs saņemt ārkārtas skābekļa devu.
Ķīnas valdība cer, ka ar dzelceļa palīdzību izdosies samazināt preču transportēšanas izmaksas uz Tibetu par 75 procentiem, kā arī līdz 2010.gadam divkāršot ieņēmumus no tūrisma Tibetā.
Dzelzceļa projekts, kura īstenošanai iztērēta 2,3 miljardiem latu līdzvērtīga summa, ticis kritizēts par tā radītajiem draudiem Tibetas videi un kultūrai.
Lai uzbūvētu dzelzceļu, Tibetā tika izmitināti tūkstošiem strādnieku no Ķīnas, tādējādi vēl vairāk samazinot tibetiešu īpatsvaru.
Ķīna ir okupējusi Tibetu kopš 1951.gada un daudzkārt apsūdzēta centienos izskaust tibetiešu kultūru, īstenojot politiskas un reliģiskas represijas, kā arī veicinot ķīniešu migrāciju uz Tibetu.
Līdz šim pasaulē augstākais dzelzceļš atradās Andu kalnos Peru.