Sestdien atklāta pasaulē augstākā dzelzceļa līnija starp Ķīnas Cjinhajas provinci un Tibetu. 1142 kilometrus garā dzelzceļa augstākais punkts atrodas 5072 metrus virs jūras līmeņa.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Dzelzceļu, kas savieno Cjinhajas galveno pilsētu Golmudu ar Tibetas galvaspilsētu Lhasu, sāka būvēt 2001. gada jūnijā. Tibetas teritorijā pirmās dzelzceļa sliedes tika uzliktas 2005.gada jūnijā.

Ceremonijā Golmudas stacijā, kurā pirmais vilciens ar komunistu režīma funkcionāriem un strādniekiem izcilniekiem izbrauca uz Lhasu, piedalījās Ķīnas prezidents Hu Dziņtao. Vienlaikus cits vilciens izbrauca no Lhasas uz Golmudu.

Brauciens vilcienā no Ķīnas galvaspilsētas Pekinas līdz Lhasai ilgs 48 stundas. Biļetes augstkalnu posmam tiks pārdotas tikai tiem, kuriem būs medicīniska izziņa, ka viņiem nav bīstami uzturēties retinātajā augstkalnu gaisā. Katrā vagonā ir skābekļa ražošanas aparāts, un nepieciešamības gadījumā pasažieri varēs saņemt ārkārtas skābekļa devu.

Ķīnas valdība cer, ka ar dzelceļa palīdzību izdosies samazināt preču transportēšanas izmaksas uz Tibetu par 75 procentiem, kā arī līdz 2010.gadam divkāršot ieņēmumus no tūrisma Tibetā.

Dzelzceļa projekts, kura īstenošanai iztērēta 2,3 miljardiem latu līdzvērtīga summa, ticis kritizēts par tā radītajiem draudiem Tibetas videi un kultūrai.

Lai uzbūvētu dzelzceļu, Tibetā tika izmitināti tūkstošiem strādnieku no Ķīnas, tādējādi vēl vairāk samazinot tibetiešu īpatsvaru.

Ķīna ir okupējusi Tibetu kopš 1951.gada un daudzkārt apsūdzēta centienos izskaust tibetiešu kultūru, īstenojot politiskas un reliģiskas represijas, kā arī veicinot ķīniešu migrāciju uz Tibetu.

Līdz šim pasaulē augstākais dzelzceļš atradās Andu kalnos Peru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form