Atskats vēsturē: Četras leģendāras kuģu ceļu blokādes
Foto: DELFI

Melno un Azovas jūru savienojošā Kerčas šauruma blokāde iezīmēja jaunu posmu Krievijas-Ukrainas karā. Ukrainā tas nozīmēja darbu apstāšanos divās būtiskās ostās uz gandrīz divām nedēļām, bet no starptautisko tiesību viedokļa Krievija, noslēdzot jūras vārtus, de facto nelikumīgi pārņēma kontroli pār Azovu. Mēģinājumi sagrābt jūru šaurumus un tādējādi kontrolēt gan tirdzniecības, gan militāro satiksmi bijuši arī iepriekš, tomēr līdz mūsdienām vairumā gadījumu starptautiskā spiediena dēļ ierobežojumi atcelti.

Pasaules intensīvāk izmantotie jūras ceļi šķērso vairākus ar militāriem līdzekļiem viegli kontrolējamus šaurumus, un starptautiskā sabiedrība izsenis ir ieinteresēta nodrošināt tajos brīvu pārvietošanos. Vēsturē ir zināmi vairāki spilgti piemēri, kad kontroles pārņemšana pār kādu no tiem būtiski ietekmē kādu vēsturiski nozīmīgu notikumu vai pat ir iemesls politiskās kartes izmaiņām. Iepazīstinām ar četriem no tiem.

Source

www.DELFI.lv

Tags

Atskats vēsturē Ēģipte Izraēla Jemena Krievija Lasāmgabali Lielbritānija Osmaņu impērija Turcija Ukraina
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form

Komentāri
komentēt kā anonīms lietotājs
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus