Pagājušonedēļ avarējusī „Air France” lidmašīna pirms avārijas paspējusi izsūtīt 24 trauksmes signālus, par virkni sistēmu darbības apstāšanos, sestdien raksta ārzemju prese.

Aviokatastrofas izpētes rezultātā atklājies, ka avārijas brīdī lidmašīnas autopilots nav bijis ieslēgts, taču nav zināms, vai to atslēguši piloti, vai tas gluži vienkārši nav darbojies.

Francijas sinoptiķi, kas arī piedalās joprojām mīklainās aviokatastrofas izmeklēšanā, paziņojuši, ka nav nekādu pierādījumu, kas ļautu secināt, ka lidmašīnas avārijas cēlonis būtu saistāms ar ārkārtējiem laika apstākļiem.

Tāpat izmeklētāji paziņoja, ka Atlantijas okeānā pazudušajai "Air France" lidmašīnai bija tādi ātruma mērinstrumenti, kas arī citās lidmašīnās bieži rādīja nepareizus datus un kurus tuvākajā laikā bija paredzēts nomainīt.

Automātiski izsūtītie kļūdu ziņojumi šobrīd ir vienīgie dati, kas pieejami izmeklētājiem, jo glābēju komandas vēl joprojām nav spējušas noskaidrot pazudušās lidmašīnas atrašanās vietu Atlantijas okeāna dibenā.

Kaut arī sākotnēji tika ziņots par pamanītām lidmašīnas atlūzām, tomēr izrādījās, ka tie nav no "Airbus A330-200".

Lidmašīna "Airbus A330-200" ar 228 cilvēkiem bija ceļā no Riodežaneiro uz Parīzi. Pārraidot signālus par īssavienojumu, kas radies spēcīgas turbulences dēļ, lidmašīna pazudusi no radaru ekrāniem. Visticamāk, tā iekļuvusi vētrā un tai iespēris zibens.

Kopumā lidmašīnā bija 32 valstu pilsoņi, tai skaitā, 61 francūzis, 58 brazīlieši un 26 vācieši, kā arī deviņi ķīnieši, deviņi itāļi, seši zviedri, pieci briti, pieci lībieši, četri ungāri, trīs īri, trīs norvēģi, trīs Slovākijas valstspiederīgie, viens Krievijas un viens Igaunijas pilsonis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!