Foto: AFP/Scanpix/LETA
Aviokompānija "KLM India" pagājušā nedēļā atbildējusi uz daudzu lidotāju interesi, "Twitter" ierakstā paziņojot, kur atbilstoši statistikai lidmašīnās ir visdrošāk atrasties. Iespējams, saprotot, ka tas nav labākais veids aviokompānijas tēla popularizēšanai, ieraksts vēlāk dzēsts, vēsta "Aero Time".

Nīderlandes aviokompānijas Indijas atzara sociālajā profilā publicēta informācija, atsaucoties uz lidmašīnu katastrofās un incidentos cietušo un mirušo pasažieru statistiku par laika periodu no 1985. gada līdz 2015. gadam. Turklāt pirms paša ieraksta kompānija izsludināja konkursu ar balvām tiem, kuri pateiks, kur lidmašīnā sēdēt ir visdrošāk.

Dzēstajā aviokompānijas tvītā bija rakstīts, ka lielākais potenciāls mirt aviokatastrofās ir lidmašīnas vidū sēdošajiem. Mirušo īpatsvars starp salona priekšā sēdošajiem ir tikai nedaudz zemāks, bet būtiski mazāk bojāgājušo ir starp lidmašīnas astes galā sēdošajiem, ziņoja "KLM India", atsaucoties uz žurnāla "Time" apkopotajiem datiem.

Papildus informatīvo ierakstu ilustrēja lidmašīnas krēsls starp mākoņiem un teksts "Drošākās sēdvietas lidmašīnā ir beigās".

Ieraksts dzēsts tikai dienu pēc publicēšanas un pēc tam publicēta aviokompānijas oficiāla atvainošanās, uzsverot, ka tas nav "KLM India" viedoklis, kā arī apgalvojums, ka uzņēmums nav vēlējies ar to aizskart kāda jūtas. Kompānija arī paziņojusi, ka pārskatīs savu "Twitter" lietošanas protokolu.

"Time" 2015. gadā publicētais raksts, uz kuru atsaucās "KLM India", minēja, ka aviokatastrofās lidmašīnas aizmugurē sēdošie iet bojā 32% gadījumu, priekšā sēdošie – 38% gadījumu, bet vidū sēdošie – 39% gadījumu. Pētījuma datus gan apšaubījis ASV Federālais aviācijas birojs, norādot, ka aviācijā incidenti ar mirušajiem ir ārkārtīgi reti un ikreiz tos ietekmē pārāk dažādi mainīgi apstākļi, lai šādu statistiku uzskatītu par vērā ņemamu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!